Αλλάζουν οι προδιαγραφές στα συστήματα πλοήγησης -Δείτε ποιες διαδρομές θα προτείνουν

Peugeot i-Cockpit Navi

Η Γαλλία ξεκίνησε να εφαρμόζει τις νέες προδιαγραφές των GPS των αυτοκινήτων, για την κατεύθυνση των οδηγών σε εναλλακτικές διαδρομές χαμηλότερης ταχύτητας για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ο προγραμματισμός των συστημάτων πλοήγησης, αρχής γενομένης από τη Γαλλία, εφεξής θα δίνει προτεραιότητα στην επιλογή διαδρομών όπου η ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν θα ξεπερνά τα 110 km/h, και οι οποίες -κατά την κρίση του συστήματος- θα επιφέρουν τη χαμηλότερη δυνατή εκπομπή ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δηλαδή, το σύστημα πλοήγησης δεν θα επιλέγει πλέον την ταχύτερη διαδρομή, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, αλλά τη λιγότερο ρυπογόνα - ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή θα είναι μεγαλύτερη σε μήκος, και η διάρκεια του ταξιδιού το ίδιο.

Η Γαλλία ξεκίνησε να εφαρμόζει αυτή τη νόρμα με επίσημο άρθρο της στην εφημερίδα της κυβέρνησης της χώρας στις 5 Αυγούστου. Για να την πετύχει, θα χρειαστεί οι χάρτες των συστημάτων πλοήγησης να γίνουν πιο λεπτομερείες, με πολύπλευρες περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση και τους ρύπους των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών σε κάθε διαδρομή.

Για καθεμία από αυτές θα πρέπει να περαστεί η πληροφορία των εκτιμώμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2), μονοξειδίου του αζώτου (Nox) και μικροσωματιδίων ΡΜ10. Η μεθοδολογία υπολογισμού πρέπει να είναι προσβάσιμη από το κοινό, ώστε θεωρητικά οι χρήστες του δρόμου να μπορούν να κάνουν τον παραλληλισμό των εκτιμώμενων εκπομπών ρύπων με τους ρύπους του δικού του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λογισμικό θα πρέπει, επίσης, να περιλαμβάνει και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τις περιοχές που εφαρμόζεται το carpooling (χρήση του ίδιου αυτοκινήτου από πολλούς επιβάτες), καθώς και τα σημεία στάθμευσης ποδηλάτων και scooters κοινής χρήσης. Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να ενσωματωθούν ώστε οι χρήστες του GPS να έχουν πλήρη δεδομένα για όλες τις επιλογές μετακίνησής τους.

Σχετικά με τα όρια ταχύτητας, το λογισμικό των συστημάτων πλοήγησης στην ουσία θα επιλέγει και θα προτείνει στον οδηγό διαδρομές με όριο ταχύτητας 110 km/h αντί τα 130 km/h του ορίου των αυτοκινητόδρομων, και αντίστοιχα διαδρομές με όριο 90 km/h αντί των 110 km/h.

Δηλαδή, όταν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή με χαμηλότερο όριο ταχύτητας, θα επιλέγεται εκείνη, αντί του αυτοκινητόδρομου. Αυτό ακούγεται λίγο περίπλοκο, μιας και η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 130 km/h ενίοτε είναι πιο οικονομική και λιγότερο ρυπογόνα, σε σχέση με έναν επαρχικό ή ορεινό δρόμο με χαμηλότερο όριο ταχύτητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπότε, θα πρέπει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί αυτή η «νέα νοοτροπία» των συστημάτων πλοήγησης -την οποία η γαλλική κυβέρνηση ζητά από τις Waze, Google Maps, Coyote και άλλες με τις επόμενες αναβαθμίσεις του λογισμικού τους- στην πράξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ