Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον;

ev charging

Το θέμα των ρύπων που απελευθερώνονται στο έδαφος και τον αέρα από τα ελαστικά των αυτοκινήτων αναδύεται με μείζον τον τελευταίο καιρό, και ένα δημοσίευμα του «The Atlantic» γράφει ότι τα EV το επιδεινώνουν.

Η ιστοσελίδα «The Atlantic», εκ των πλέον διακεκριμένων του πλανήτη, στοιχειοθετεί -μέσω του συντάκτη του θέματος, David Zipper- τα γραφόμενά της υποστηρίζοντας ότι η αυξημένη ρύπανση από τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκαλείται από το μεγαλύτερο βάρος τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και από την ιδιότητα των πρώτων να αποδίδουν με εκρηκτικό τρόπο τη ροπή τους σχεδόν από τις μηδέν στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, ο Zipper γράφει: «Τα μικροσωματίδια των ελαστικών, μετρημένα σε νανόμετρα, μπορούν να εισέλθουν στους πνεύμονές μας και να εξαπλωθούν στα όργανά μας. Διάφορα υλικά των ελαστικών συνδέονται με χρόνιες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αναπνευστικών προβλημάτων, της νεφρικής ανεπάρκειας, της νευρολογικής βλάβης και των γενετικών ανωμαλιών.

Αυτό προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία σε γειτονιές που γειτνιάζουν με αυτοκινητόδρομους, των οποίων οι κάτοικοι είναι μειοψηφίες και χαμηλού εισοδήματος. Τα σωματίδια των ελαστικών θα μπορούσαν επίσης να μας επηρεάσουν μέσω της τροφής μας, διότι τα χημικά τους μπορούν να εισχωρήσουν στα φύκια και το γρασίδι που καταναλώνουν τα ψάρια και οι αγελάδες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βεβαίως, το άρθρο μοιάζει να εξετάζει μονομερώς το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν πολλαπλά (και πολυάριθμα σε σχέση με τα EV) εξίσου βαριά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης -όπως τα επταθέσια SUV και τα μεγάλα Pick-up-, χωρίς να αναφέρουμε τα πετρελαιοκίνητρα φορτηγά.

Το ίδιο μπορεί να αναφερθεί και για την άμεση απόδοση της ροπής. Η αναζήτηση της αμεσότητας της απόδοσης της ροπής, και φυσικά της αύξησής της, συντελείται εδώ και δεκαετίες στην παγκόσμια αυτοκίνηση - πριν καν ξεκινήσει η εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κι εξάλλου, ακόμα και ένα λιγότερο ισχυρό θερμικό αυτοκίνητο μπορεί, απλώς με το κατέβασμα μιας σχέσης, να βγάλει στην επιφάνεια όλη τη ροπή του και να προκαλέσει την ίδια φθορά των ελαστικών του.

Ο Zipper συμπληρώνει: «Η απειλή της αυξανόμενης ρύπανσης από τα ελαστικά δεν είναι ο μοναδικός κοινωνικός κίνδυνος που η αυτοκινητοβιομηχανία επιφυλάσσει στο αμερικανικό κοινό μέσω των μεγάλων και γρήγορων ηλεκτρικών οχημάτων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ελαστικά που φθείρονται γρηγορότερα παρουσιάζουν άλλους κινδύνους για την ασφάλεια: το φρενάρισμα, η υδρολίσθηση και η χειμερινή πρόσφυση θα μπορούσαν να χειροτερέψουν, και τότε αυτό το βαρύ όχημα χάνει την πρόσφυσή του.

Τέτοια αυτοκίνητα θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλους οδηγούς... Και οι τεράστιες μπαταρίες που χρειάζονται, καταναλώνουν σπάνια ορυκτά που διαφορετικά θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν μικρότερα, πιο αποδοτικά μοντέλα», κατέληξε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο άρθρο του «The Atlantic» μοιάζει αρνητικά προσκείμενο προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά στο τέλος η ουσία είναι πως η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών στους δρόμους είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, που προκύπτει από αυτοκίνητα που κινούνται με κάαθε είδους πηγή ενέργειας, το οποίο απαιτεί επείγοντα μέτρα περιορισμού του. Τα πρώτα από αυτά θα έρθουν με τη νέα νόρμα Euro7 της ευρωπαϊκής ένωσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ