Αυτά είναι τα 5 μεγαλύτερα τούνελ στον κόσμο -Ποιο βρίσκεται στην κορυφή

Laerden tunnel 3

Η ορεινή γεωμορφολογία των συγκεκριμένων περιοχών και η εξέλιξη της τεχνολογίας στη διάνοιξη σηράγγων έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ορισμένων εντυπωσιακών οδικών έργων που έχουν αλλάξει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στις παρακάτω χώρες.

Τα τούνελ χρησιμοποιούνται για την απρόσκοπτη συνέχιση της κυκλοφορίας μέσα από φυσικά «εμπόδια», συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στη μείωση του χρόνου των ταξιδιών. Η πρόοδος της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής σηράγγων έχει οδηγήσει στην κατασκευή μερικών από τα πιο εντυπωσιακά έργα στον κόσμο, τα οποία όχι μόνο μείωσαν τις αποστάσεις αλλά έσωσαν και ζωές, παρακάμπτοντας επικίνδυνα περάσματα του παρελθόντος.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε τα 5 πιο μεγάλα σε μήκος τούνελ παγκοσμίως, σε αύξουσα σειρά, από το «μικρότερο» στο μεγαλύτερο:

5. Σήραγγα Jinpingshan, Κίνα – 17,54 χλμ.

tunnel 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τούνελ της λίστας, η σήραγγα Jinpingshan δεν είναι ανοιχτή στο κοινό. Χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την πρόσβαση στο φράγμα Jinping, το ψηλότερο φράγμα στον κόσμο, και για τη σύνδεσή του με ένα άλλο υδροηλεκτρικό φράγμα.

Στο βαθύτερο σημείο της, η σήραγγα Jinpingshan φτάνει 2.375 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, ενώ πάνω από το μισό μήκος της βρίσκεται σε βάθος άνω των 1.500 μέτρων. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για την ολοκλήρωσή της και ήταν η μακρύτερη σήραγγα που κατασκευάστηκε ποτέ με τη μέθοδο “blind heading”, δηλαδή με ταυτόχρονη εκσκαφή και από τα δύο άκρα μέχρι τα εργοτάξια να «συναντηθούν» στο κέντρο.

Το συνολικό κόστος της σήραγγας ανήλθε στα 1,3 δισ. κινεζικά γουάν (περίπου 157 εκ. ευρώ).

4. Σήραγγα Zhongnanshan, Κίνα – 18,04 χλμ.

tunnel 2

Με μέγιστο βάθος 1.640 μέτρων, είναι μία από τις βαθύτερες σήραγγες στον κόσμο. Οι εργασίες για την κατασκευή της ξεκίνησαν το 2002 και ολοκληρώθηκαν το 2007, δηλαδή μέσα σε μόλις πέντε χρόνια -χρόνος εντυπωσιακά σύντομος για μια τόσο βαθιά σήραγγα. Όταν εγκαινιάστηκε, αποτέλεσε την πιο μακριά σήραγγα της Ασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο κόστισε περίπου 3,2 δισ. κινεζικά γουάν (386 εκ. ευρώ), όντας μία από τις πιο ακριβές σήραγγες οδικής κυκλοφορίας στην ιστορία της Κίνας. Η σήραγγα αποτελείται από δύο παράλληλους σωλήνες, οι οποίοι εξυπηρετούν μία κατεύθυνση κυκλοφορίας ο καθένας. Για να αποτρέπεται η κόπωση των οδηγών, το εσωτερικό της σήραγγας διαθέτει πολύχρωμο φωτισμό και τεχνητά φυτά κατά μήκος της διαδρομής.

3. Σήραγγα Yamate, Ιαπωνία – 18,20 χλμ.

Yamate

Η σήραγγα Yamate στο Τόκιο έχει μήκος 18,20 χλμ. Η κατασκευή της διήρκεσε 15 χρόνια, καθώς υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω αντιδράσεων μερίδας κατοίκων και περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Κάθε σωλήνας της σήραγγας έχει διάμετρο 11 μέτρων και είναι εξοπλισμένος με τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης κάθε 100 μέτρα. Διαθέτει επίσης προηγμένο σύστημα φιλτραρίσματος αέρα που απομακρύνει τα επιβλαβή σωματίδια από τα καυσαέρια.

2. Σήραγγα WestConnex, Αυστραλία – 22,4 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
WestConnex

Η σήραγγα WestConnex ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023 και αποτελεί τμήμα ενός μεγάλου σχεδίου για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο Σίδνεϊ. Είναι το μεγαλύτερο έργο οδικών υποδομών που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Αυστραλία.

Το έργο συνδέει τα προάστια του Σίδνεϊ με το αεροδρόμιο, αλλά και το βόρειο τμήμα με το κέντρο της πόλης, ενώ στην περιοχή πάνω από τη σήραγγα έχουν δημιουργηθεί πάρκα, παιδικές χαρές και χώροι πρασίνου για τους κατοίκους.

Το κόστος του έργου έφτασε τα 10 δισ. δολάρια Αυστραλίας (5,6 δισ. ευρώ), ενώ με την ολοκλήρωσή του, εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 45 δισ. δολάρια (25,3 δισ. ευρώ). Παρά το τεράστιο κόστος, η κυβέρνηση υπολογίζει ότι το έργο θα αποφέρει εξίσου τεράστια οικονομικά οφέλη χάρη στη μείωση του χρόνου μετακίνησης.

1. Σήραγγα Lærdal, Νορβηγία – 24,51 χλμ.

Laerdal
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η σήραγγα Lærdal στη Νορβηγία -η μακρύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1995 και άνοιξε στο κοινό το 2000, έπειτα από 20 χρόνια μελετών.

Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 1,1 δισ. νορβηγικές κορώνες (95 εκατ. ευρώ), ποσό εξαιρετικά χαμηλό για έργο τέτοιου μεγέθους, κυρίως επειδή το πέτρωμα της περιοχής δεν απαιτεί επένδυση ή αντισεισμική θωράκιση. Η σήραγγα συνδέει τις πόλεις Lærdal και Aurland, περίπου 290 χλμ. βορειοδυτικά του Όσλο. Παρά το μέγεθός της, χρησιμοποιείται ελάχιστα, από μόλις 2.050 οχήματα καθημερινά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ