Ποιο σύστημα ασφαλείας γίνεται υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα

Κίνηση αθήνα

Με απόφασή της, η Ευρωπαϊκή Ένωση καθιστά υποχρεωτική την εγκατάσταση λογισμικού προστασίας από ιούς και κυβερνοεπιθέσεις σε μια προσπάθεια θωράκισης των ηλεκτρονικών συστημάτων και των ευαίσθητων δεδομένων που αυτά συγκεντρώνουν.

Υποχρεωτική θα είναι η τοποθέτηση και η χρήση συστημάτων ασφαλείας, τα οποία θα θωρακίζουν τα αυτοκίνητα απέναντι στις κυβερνοεπιθέσεις και στα κακόβουλα λογισμικά.

Μεγάλες αλλαγές φέρνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία δύο κανονισμοί που εκδόθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επί της ουσίας επιβάλλουν τη χρήση των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας στα οχήματα, ώστε να δημιουργηθεί μια ασπίδα προστασίας απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια κυβερνοεπίθεσης και στην εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού.

Οι δύο νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβάλλουν την εγκατάσταση συστημάτων αποτροπής κυβερνοεπιθέσεων στα οχήματα τα οποία θα προσφέρονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιούλιο του 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Antivirus στο αυτοκίνητο

Τα συστήματα αυτά θα θωρακίζουν τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού, είτε αυτή πραγματοποιηθεί ενσύρματα, μέσω των καλωδιώσεων του οχήματος είτε ασύρματα μέσα από το Διαδίκτυο και τις over the air αναβαθμίσεις.

Φαινομενικά αυτό ακούγεται απλό, ωστόσο, επί της ουσίας απαιτείται ο πλήρης αναπρογραμματισμός του κώδικα στα ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ και οι εταιρείες που ειδικεύονται στα «antivirus» οφείλουν και εκείνες να αναπτύξουν νέα «προϊόντα» και υπηρεσίες.

Αυτό με τη σειρά του απαιτεί μια σειρά επενδύσεων, κάτι που όπως είναι λογικό θα οδηγήσει στην αύξηση του κόστους και της τελικής τιμής διάθεσης των αυτοκινήτων που θα προσφέρονται από τον Ιούλιο του 2024 στην ευρωπαϊκή αγορά.

Antivirus στο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αυτή του Volkswagen e-Up!, η υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων κυβερνοασφάλειας στα αυτοκίνητα πρόκειται να οδηγήσει ακόμα και στη διακοπή της παραγωγής ορισμένων από αυτών.

Δεν είναι, λοιπόν, μόνον το κόστος αλλά και η ευελιξία που προσφέρει μια «αρχιτεκτονική» ώστε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στις νέες απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η χρήση «antivirus» στα αυτοκίνητα είναι κάτι που θα μας απασχολήσει στο μέλλον καθώς σχετίζεται τόσο με την ασφάλεια ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων όσο και με την ασφάλεια των οχημάτων στους δρόμους, καθώς στα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορεί κανείς να αποκτήσει κανείς ακόμα και τον έλεγχο του οχήματος, έχοντας πρόσβαση στο λογισμικό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ