Η καθημερινή συνήθεια που έχουμε στην κίνηση και κοστίζει πανάκριβα -Πρόστιμο έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

Με την ισχύ του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί οφείλουν να επιδεικνύουν αυξημένη προσοχή, καθώς τίθενται πλέον σε εφαρμογή οι νέες, ιδιαίτερα αυστηρές κυρώσεις.
Η επιστροφή των κατοίκων της Αθήνας στη βάση τους, σε συνδυασμό με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, έχει φέρει ξανά το κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους της πρωτεύουσας. Οι κεντρικές αρτηρίες ασφυκτιούν ξανά, ενώ τα μποτιλιαρίσματα έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν νεύρα, ένταση και εκνευρισμό στους οδηγούς. Σε αυτές τις συνθήκες, δεν είναι λίγοι εκείνοι που, μέσα στην αναμονή στον δρόμο, υποκύπτουν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους, πιστεύοντας ότι αυτό είναι επιτρεπτό, αφού το όχημα είναι ακινητοποιημένο και ουσιαστικά δεν κινείται.
Σύμφωνα με το νέο ΚΟΚ, όμως,πρόκειται για μια από τις πιο σοβαρές παραβάσεις. Ο κώδικας ορίζει με σαφήνεια ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό βρίσκεται σε ειδική βάση και χρησιμοποιείται για ανοιχτή ακρόαση ή εφαρμογές πλοήγησης, ή εναλλακτικά μέσω ασύρματου ακουστικού. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, ακόμη και αν ο οδηγός κρατήσει το κινητό στο χέρι του για λίγα δευτερόλεπτα, η πράξη θεωρείται παράβαση. Η ποινή για την πρώτη καταγραφή ανέρχεται στα 350 ευρώ, συνοδευόμενη από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
BUY NOW

Σε περίπτωση υποτροπής, ο οδηγός καλείται να πληρώσει 1.000 ευρώ και χάνει το δίπλωμά του για έξι μήνες, ενώ στην τρίτη παράβαση το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 2.000 ευρώ, με ταυτόχρονη αφαίρεση της άδειας για έναν ολόκληρο χρόνο. Η μόνη εξαίρεση όπου επιτρέπεται η χρήση κινητού είναι όταν το όχημα είναι κανονικά σταθμευμένο. Η στάση σε φανάρι ή το μποτιλιάρισμα δεν θεωρούνται στάθμευση, επομένως ο οδηγός παραμένει εκτεθειμένος στον κίνδυνο προστίμου.
Η αστυνόμευση μάλιστα γίνεται πλέον ακόμη πιο αυστηρή, καθώς στις αρμοδιότητες των αρχών μπαίνουν οι νέες «έξυπνες» κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τους δρόμους και να καταγράφουν αυτόματα τις παραβάσεις .Η εγκατάσταση και πλήρης διασύνδεση του συστήματος σε πανελλαδικό επίπεδο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2026.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που μας έρχεται από την πιλοτική χρήση που εφαρμόστηκε στη Θεσσαλονίκη, στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου οδηγός εντοπίστηκε να μιλά στο κινητό του ενώ βρισκόταν κανονικά στον δρόμο. Σημειώνεται πως αν η καταγραφή δεν γινόταν σε δοκιμαστικό πλαίσιο, η κλήση θα έφτανε άμεσα στον ίδιο μέσω του gov.gr, με την υποχρέωση καταβολής του προστίμου. Φυσικά, σε περίπτωση που ο οδηγός είχε υποπέσει στην ίδια παράβαση και στον παρελθόν, τότε το πρόστιμο και το μέτρο της αφαίρεσης άδειας θα ήταν αυξημένο.
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
Διαβάστε επίσης: