Έτσι μας κλέβουν στο συνεργείο -Μηχανικός αποκαλύπτει το κόλπο με τα λάδια του κινητήρα

Συνεργείο

Το τι πρέπει να προσέχουμε κάθε φορά που πάμε το αυτοκίνητο μας για την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών αποκαλύπτει ένας από τους πλέον ειδικούς του χώρου.

Ένα από τα πιο συνηθισμένα και, ταυτόχρονα, πιο απαραίτητα service για κάθε αυτοκίνητο είναι η αλλαγή λαδιών. Τα λάδια του κινητήρα, άλλωστε, αποτελούν ζωτικό στοιχείο για τη σωστή λειτουργία και μακροζωία κάθε οχήματος.

Λιπαίνουν τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, μειώνουν τη φθορά, προλαμβάνουν τη διάβρωση και βοηθούν στην απαγωγή της θερμότητας. Με λίγα λόγια, χωρίς το σωστό λάδι και χωρίς τακτική αλλαγή του, ένας κινητήρας δεν μπορεί διατηρήσει την αποδοτικότητα του σε βάθος χρόνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γι’ αυτό και κάθε προσεκτικός οδηγός γνωρίζει πως η αλλαγή λαδιών πρέπει να γίνεται στην ώρα της και πάντα με το είδος λαδιού που προτείνει ο κατασκευαστής. Στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα, όσο πιο παλιό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο συχνές οφείλουν να είναι αυτές οι αλλαγές, γεγονός που αυξάνει φυσικά και το συνολικό κόστος συντήρησης.

Τα κόστη αυτά μπορεί να αυξηθούν ακόμα περισσότερο, καθώς, όπως επισημαίνει ένας έμπειρος μηχανικός που γνωρίζει τον χώρο εκ των έσω, ακόμη και μια απλή εργασία ρουτίνας, όπως η αλλαγή λαδιών, που φαίνεται αβλαβής, μπορεί τελικά να κοστίσει περισσότερο από ό,τι περιμένουμε. Αυτό συμβαίνει επειδή μια μικρή μερίδα συνεργείων φαίνεται να εφαρμόζει μια διαδεδομένη τακτική «μικρο-απάτης» εις βάρος των πελατών τους.

Ο ειδικός εξηγεί ότι η βασική τακτική έχει τη βάση της στο γεγονός πως αρκετά συνεργεία δεν χρησιμοποιούν ειδικά βαρέλια μέτρησης λαδιού, αλλά μεμονωμένα μπουκάλια, τα οποία παίρνονται από το ράφι. Αυτό μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά,σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ο πιο ύπουλος τρόπος να χρεώνεται ο πελάτης για ποσότητες που δεν μπαίνουν ποτέ στο αυτοκίνητό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ας πούμε ότι το αυτοκίνητό σου χρειάζεται 5,5 λίτρα λάδι», αναφέρει ο μηχανικός. «Το συνεργείο θα σε χρεώσει για έξι. Αλλά στην πραγματικότητα, δεν βάζουν ποτέ το επιπλέον μισό λίτρο μέσα. Το κρατάνε και το χρησιμοποιούν στον επόμενο πελάτη. Ουσιαστικά, αυτό το λάδι πωλείται ξανά».

Εν ολίγοις, το “περίσσευμα” που προέρχεται από τις αλλαγές λαδιού ενός πελάτη επιστρέφει στο απόθεμα και χρησιμοποιείται στο επόμενο αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες πληρώνουν δύο φορές για το ίδιο προϊόν. Μάλιστα, ο μηχανικός τονίζει πως ορισμένες μεγάλες εταιρείες λιπαντικών, πωλούν σε επαγγελματίες μόνο βαρέλια συνθετικού λαδιού, κι όχι ατομικά μπουκάλια, κάτι που κάνει τις «μεταγγίσεις» αυτές ακόμα πιο ύποπτες.

Ο μηχανικός επισημαίνει πως αν θέλουμε να προστατευτούμε από τέτοιες μικροαπάτες, οφείλουμε να γνωρίζουμε πάντα την ποσότητα λαδιού που χρειάζεται το αυτοκίνητό μας και να ελέγχουμε πάντα προσεκτικά την κάθε απόδειξ, ώστε να αποφεύγουμε αδικαιολόγητες χρεώσεις για αλλαγές .

Δείτε το βίντεο εδώ: 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ