Ο στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος –Πού βρίσκεται, γιατί δεν κυκλοφορεί κανείς σε αυτόν

στοιχειωμένος δρόμος

Το σκληρό πρόσωπο της εγκατάλειψης γνώρισε ένας παλαί ποτέ πολύβουος αυτοκινητόδρομος που έχει μετατραπεί σε δρόμο των… φαντασμάτων.

Κάθε αυτοκινητόδρομος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών που ενώνει και εκείνων που διασχίζει, την ίδια ώρα που καθιστά τις μετακινήσεις των πολιτών ασφαλέστερες και γρηγορότερες.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι ο χρόνος δεν είναι για τίποτα ανίκητος, έρχεται το πλήρωμα του χρόνου που ακόμα και η πιο σύγχρονη οδική αρτηρία πρέπει να παροπλιστεί.

Κάπως έτσι γράφηκαν και οι τίτλοι τέλους για ένα πάλαι ποτέ πολύβουο τμήμα του γερμαντικού αυτοκινητοδρόμου A4 το οποίο από βασική αρτηρία μεταξύ Άαχεν και Κολωνίας μετατράπηκε σε δρόμο των… φαντασμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος

Λόγω της κατασκευής του υπαίθριου ανθρακωρυχείου Hambach, η χάραξή του έπρεπε να αλλάξει με αποτέλεσμα να παραδώσει τη σκυτάλη σε έναν νέο άξονα μήκους 17,6 χλμ. που άρχισε να λειτουργεί το 2014, περίπου 2 χλμ. νοτιότερα, παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή Κολωνία-Άαχεν.

Σήμερα, το παλαιό κομμάτι, μεταξύ του κόμβου Duren και του κόμβου Kerpen, έχει μετατραπεί σε… κρανίου τόπος, με τα σημάδια της εγκατάλειψης να είναι εμφανή στο οδόστρωμά του, και τη φύση να έχει φροντίσει να επανακαταλάβει τα κομμάτια που της είχε στερήσει η άσφαλτος.

στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από το οδόστρωμα μαραζώνουν και οι συνοδές υποδομές του παλαιού αυτοκινητοδρόμου, συμπεριλαμβανομένων κάποιων γεφυρών, την ίδια ώρα που η οριζόντια οδική σήμανση έχει σχεδόν σβηστεί και η είσοδος σε αυτόν έχει απαγορευτεί. Παράλληλα, ένα κομμάτι του εν λόγω τμήματος έχει μετατραπεί σε ηλιακό πάρκο.

Σημειώνεται ότι η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου ξεκίνησε το 2008, ενώ πέρα από διαφορετική χάραξη υιοθετήθηκε και η επέκταση των λωρίδων κυκλοφορίας από δύο ανά κατεύθυνση σε τρεις. 

στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος

Το κόστος κατασκευής του νέου τμήματος ανήλθε σε περίπου 190 εκατ. ευρώ, με το κόστος της μετατόπισης του δρόμου να το επωμίζεται η γερμανική πολυεθνική εταιρεία ενέργειας RWE που διαχειριζέται το ανθρακωρυχείο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ