Ρωσία: Στη «μαύρη αγορά» τα Tesla μετά την απαγόρευση

tesla factory

Οι Ρώσοι έμποροι αυτοκινήτων δεν πτοούνται από από το εμπάργκο των ΗΠΑ και της Ευρώπης, και ήδη έχουν επινοήσει εναλλακτικούς τρόπους για την εισαγωγή αυτοκινήτων στη χώρα.

Ένα σκιώδες καθεστώς πώλησης αυτοκινήτων δημιουργείται στη Ρωσία, στον απόηχο του εμπάργκο που κήρυξαν πολλοί κατασκευαστές της Ευρώπης και των ΗΠΑ εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία.

Μέχρι πρότινος, πολλοί από αυτούς που ήθελαν να αποκτήσουν αυτοκίνητα μιας εταιρείας που δεν είχε επίσημη αντιπροσωπεία στη ρωσική ομοσπονδία (βλ. Tesla), κατέφευγαν σε τρίτους εμπόρους (παραεισαγωγής) που συνήθιζαν να δημοπρατούν τα μοντέλα στο διαδίκτυο και στη συνέχεια να τα φέρνουν στην Ρωσία.

Η εισβολή, όμως, στην Ουκρανία επέφερε αποκλεισμό στους λογαριασμούς των Ρώσων και Λευκορώσων χρηστών διαδικτυακών δημοπρασιών, κάτι που κατέστησε αδύνατη την πώληση των αυτοκινήτων στους πολίτες των εν λόγω χωρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιβληθέντες αποκλεισμοί, ωστόσο, δεν φαίνεται πως είναι αρκετοί προκειμένου να αποτρέψουν το εμπόριο αυτοκινήτων στη Ρωσία, μιας και έχουν βρεθεί ήδη εναλλακτικοί τρόποι, μέσω των οποίων παρακάμπτονται και οι όποιοι περιορισμοί στα λιμάνια.

Ρώσος έμπορος της Tesla αναφέρει ότι το μόνο που χρειαζόταν να αλλάξει είναι ο τρόπος άφιξης των αυτοκινήτων στη χώρα. Όπως ανέφερε σε τοπικά δημοσιογραφικά Μέσα, ήδη συνεργάζεται με έναν έμπορο από το Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ, ο οποίος αφού αγοράζει τα αυτοκίνητα, τα εξάγει στη ρωσική ομοσπονδία μέσω… τρίτων λιμανιών, τα οποία δεν υπόκεινται σε περιορισμούς.

tesla russia cars

Ειδικότερα, το λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας Novorossiysk δεν δέχεται πλέον ξένα πλοία και τα ρωσικά πλοία δεν μπορούν να εισέλθουν στα λιμάνια των ΗΠΑ. Παρ’ όλα αυτά, κανείς δεν έχει "κλείσει" τα λιμάνια στην Klapeida (Λιθουανία) ή στην Kotka (Φιλανδία). Επομένως, τα αυτοκίνητα θα παραδοθούν σε αυτές τις περιοχές και στη συνέχεια θα ταξιδέψουν στη Ρωσία και τη Λευκορωσία μέσω ξηράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο καθεστώς εισαγωγής αυτοκινήτων θα επιφέρει αύξηση στο μεταφορικό κόστος των αυτοκινήτων, αλλά οι έμποροι δηλώνουν πρόθυμοι να το επωμιστούν, σε μια προσπάθεια να μην αυξηθούν οι τελικές τιμές των προϊόντων για τον καταναλωτή.

Επί παραδείγματι, ένας Ρώσος πελάτης κατάφερε να αγοράσει ένα Tesla Model S λίγο πριν την επιβολή του εμπάργκο στη Ρωσία, όταν η ισοτιμία του ρουβλιού με το δολάριο ήταν στο στα 75 ρούβλια ανά δολάριο. Όπως αναφέρουν τοπικές ιστοσελίδες, το αυτοκίνητο έφυγε από το λιμάνι των ΗΠΑ στις 21 Φεβρουαρίου και θα παραδοθεί στο λιμάνι στην Klapeida της Λιθουανίας στις 31 Μαρτίου. Από εκεί, το αυτοκίνητο θα μεταφερθεί στη Λευκορωσία, όπου και θα ταξινομηθεί, και στη συνέχεια θα φτάσει στη Ρωσία.

Τις κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας φαίνεται πως… περιφρονεί και ένας ακόμα έμπορος μοντέλων της Tesla, δηλώνοντας ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει να εισάγει αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

«Πάντα θα έχουμε ένα plan B […] Αν μας απαγορεύσουν να εισάγουμε αυτοκίνητα από τη Λευκορωσία, τότε θα αρχίσουμε να τα φέρνουμε μέσω Καζακστάν».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ