Ξεκίνησε και η εκκαθάριση από αδρανή οχήματα των Μητρώων Οχημάτων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μετά τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών οχημάτων που τα κινούν παράνομα χωρίς να έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ και δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας σειρά έχουν και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Μάλιστα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αυτό τον λόγο εξέδωσε και σχετική εγκύκλιο που αφορά όλες τις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών σύμφωνα με την οποία απαιτεί την παροχή στοιχείων που περιλαμβάνουν αποφάσεις παράτασης της ημερομηνίας υποχρέωσης για διενέργεια τεχνικού ελέγχου οχημάτων.
BUY NOW
Την ίδια στιγμή ξεκίνησε και η εκκαθάριση από αδρανή οχήματα των Μητρώων Οχημάτων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται: «Κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 5113 (σχ. α), εκδόθηκε η σχετική (β) κ.υ.α. για τον καθορισμό της διαδικασίας διασταυρωτικών ελέγχων, με σκοπό τον εντοπισμό των οχημάτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 23 αυτού και την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, δηλαδή των οχημάτων που είναι ανασφάλιστα ή δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή δεν έχουν υποβληθεί στον απαιτούμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο ενώ ήταν υπόχρεα. Σε συνέχεια των ανωτέρω και με σκοπό την εφαρμογή της (β) σχετικής κ.υ.α. σας ενημερώνουμε για τα εξής:
α) Στην παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 5113/2024 (σχ. α) και ειδικά στην περίπτωση ιβ) αυτής, ορίζονται τα εξής: «1. Για την εκκαθάριση από αδρανή οχήματα των Μητρώων Οχημάτων των αρχών του άρθρου 17, εφαρμόζεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων που αφορά στα ανωτέρω οχήματα και τα σχετιζόμενα με αυτά πρόσωπα, τα οποία αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας ή διαβιβάζονται σε ηλεκτρονικά αρχεία με ασφαλή διαδικασία, ιδίως από: α) … ιβ) τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία καταχωρούνται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων (Π.Ε.), των Περιφερειών της χώρας, οι παρατάσεις της ημερομηνίας υποχρέωσης για τεχνικό έλεγχο οχημάτων, οι οποίες χορηγούνται με απόφαση των αποκεντρωμένων διοικήσεων ή των περιφερειών της χώρας, ιγ)…». Για τη δημιουργία της προαναφερόμενης βάσης δεδομένων απαιτείται η έκδοση σχετικής κ.υ.α., με την οποία θα καθοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές, οι λειτουργικές απαιτήσεις και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την υλοποίησή της.
β) Στην παρ. 3 του άρθρου 20 «Μεταβατικές διατάξεις» της με αριθ. 175625/ΕΞ/2025 κ.υ.α. (σχ. β) ορίζεται ότι: «3. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της βάσης δεδομένων της περ. ιβ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 5113/2024, οι παρατάσεις της ημερομηνίας υποχρέωσης για τεχνικό έλεγχο οχημάτων, οι οποίες χορηγούνται με απόφαση των αποκεντρωμένων διοικήσεων ή των περιφερειών της χώρας, διαβιβάζονται από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αποστέλλονται συγκεντρωτικά για αξιοποίηση στους διασταυρωτικούς ελέγχους.».
Διευκρινίζεται ότι οι ως άνω παρατάσεις χορηγούνται σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (Α΄ 55), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. III(3) του άρθρου 16 του ν. 3534/2007 (Α΄ 40).
γ) Με τα σχετικά (γ και δ) έγγραφα είχαν ενημερωθεί οι Γενικές Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών για την αποστολή στη Δ/νση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όλων των ισχυουσών αποφάσεων παράτασης της ημερομηνίας υποχρέωσης για τεχνικό έλεγχο, καθώς και των στοιχείων των περιοχών κάθε Περιφέρειας, στις οποίες δεν εφαρμόζεται επί του παρόντος τεχνικός έλεγχος, λόγω:
1.i) έλλειψης Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) για συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων (L3e, L4e, L5e και L7e).
2.ii) νησιωτικών περιοχών κάτω των 5000 κατοίκων.
Δεδομένων των ως άνω αναφερομένων, για την εφαρμογή της διαδικασίας των διασταυρωτικών ελέγχων του ν. 5113/2024 (σχ. α), καθώς και των οριζόμενων στο άρθρο 20 (παρ. 3) της με αριθ. 175625 ΕΞ 2025 κ.υ.α (σχ. β), παρακαλούνται:
α) οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την αποστολή των αποφάσεων παράτασης της ημερομηνίας υποχρέωσης για τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου οχημάτων και,
β) οι Γενικές Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών για τη συνέχιση της αποστολής των στοιχείων/δεδομένων που ζητούνται στα (γ) και (δ) σχετικά έγγραφα της Γενικής Δ/νσης Οχημάτων και Εγκαταστάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στη Δ/νση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είτε μέσω του ΣΗΔΕΙΡΙΔΑ είτε στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (dee@yme.gov.gr).
Επισημαίνεται ότι, για όσες περιοχές δεν θα αποσταλούν τα ως άνω αναφερόμενα στοιχεία, κατά τους διασταυρωτικούς ελέγχους που θα διενεργηθούν από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βάσει του ν.5113/2024 (σχ. α) και σύμφωνα με τη σχετική (β) απόφαση, στα κυκλοφορούντα οχήματα τα οποία ήταν υπόχρεα και δεν διαθέτουν ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (Δ.Τ.Ε.), θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις στις κείμενες διατάξεις.»
Τα πρόστιμαΤα πρόστιμα για έλλειψη Δελτίου ΚΤΕΟ είναι 150 ευρώ για επιβατικά ΙΧ που δεν έχουν περάσει έλεγχο, 400 ευρώ εάν σας σταματήσει η Τροχαία, το οποίο μειώνεται στα 50 ευρώ εάν προσκομίσετε έγκυρο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου εντός 10 ημερών. Επίσης, προβλέπεται ηλεκτρονικό πρόστιμο 150 ευρώ μέσω Taxisnet εάν δεν γίνει ο έλεγχος εντός 6 μηνών από την ημερομηνία λήξης. Επιπλέον, υπάρχουν κυρώσεις όπως η αφαίρεση πινακίδων,άδειας κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ