Hennessey Venom F5: Το hypercar των 500 χλμ./ώρα

Hennessey Vemon F5

Η αμερικανική Hennessey κατασκευάζει το Venom F5 σε μόλις 24 αντίτυπα, κόστους 1,78 εκατομμυρίων Ευρώ το καθένα, με όραμα να γίνει το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου.

Εκτός της σπανιότητας λόγω των περιορισμένων αντιτύπων που θα παραχθούν, το «δηλητηριώδες» Venom F5 είναι επίσης συλλεκτικό διότι είναι ένα από τα τελευταία hypercars -στο κατώφλι της πλήρους ηλεκτροκίνησης- που παράγεται αποκλειστικά και μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης: με έναν V8 twin-turbo 6.6 λίτρων, που έχει την ονομασία «Fury» ('Μανία') και αποδίδει 1.817 ίππους και 1.617 Nm ροπής!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό το «εργοστάσιο» δύναμης, το αμερικανικό hypercar σημειώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,6 δευτερόλεπτα - και συνεχίζει για να αγγίξει τα 200 km/h σε 4,7 δευτ., τα 300 km/h σε 8,4 δευτ. και τα 400 km/h σε 15,5''. Από στάση στα 400 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 15,5 δευτερόλεπτα!

Μάλιστα, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 500 km/h, κι έτσι το Vemon F5 μπορεί να θεωρηθεί το ταχύτερο αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους. Αν και αυτό είναι κάπως αμφισβητίσιμο, καθώς η έγκριση τύπου του -τουλάχιστον στις ΗΠΑ- δεν είναι ολοκληρωμένη, λόγω έλλειψης αερόσακων. Στην Αμερική παίρνει έγκριση αυτοκινήτου m;ono επίδειξης και εκθέσεων, που σημαίνει ότι δεν έχει άδεια να κάνει περισσότερα από 4.000 χιλιόμετρα το χρόνο.

Πάντως, παρά την τόση υπερβολική ισχύ, δεν είναι γνωστό αν το Hennessey Venom F5 θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής και σε έναν πλήρη γύρο, σε μια κανονική πίστα. Ίσως για το λόγο αυτό ο John Hennessey να προανήγγειλε και την έκδοση F5 GTR στο τέλος του 2020, η οποία θα έχει πολύ μεγαλύτερα και αποδοτικότερα αεροδυναμικά βοηθήματα, για την παραγωγή της άντωσης (σε τόσο υψηλές ταχύτητες) που θα χρειάζεται το Venom F5 στις στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Hennessey είχε ανακοινώσει ότι είχαν ήδη πουληθεί τα μισά από τα 24 αντίτυπα του hypercar Venom F5, αλλά παραμένει άγνωστο αν έχουν δεσμευτεί μέχρι σήμερα και τα άλλα μισά από επίδοξους συλλέκτες. Καθόλου άσχημα για μια εταιρεία που πριν από λίγα χρόνια ήταν μόνο μια εταιρεία βελτιώσεων κινητήρων στο Τέξας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ