Σπάνιο βίντεο δείχνει πως κατασκευάζεται το Mετρό στην Αθήνα -Τα εντυπωσιακά πλάνα κάτω από την επιφάνεια της γης
Ένα σπάνιο βίντεο που κυκλοφόρησε πρόσφατα παρουσιάζει εντυπωσιακά πλάνα από την κατασκευή των σηράγγων της νέας γραμμής του Mετρό στην Αθήνα.
Η άνοδος των δημόσιων συγκοινωνιών και η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί αναμφιβόλα μια στρατηγική προτεραιότητα για την πολιτεία, καθώς η εξέλιξη του δικτύου αναμένεται να προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στο κυκλοφοριακό φορτίο των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, δηλαδή στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε μια στροφή προς την βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών άλλα και κατασκευή νέων. Πιο συγκεκριμένα, έργα όπως η ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις του, αλλά και η κατασκευή της Γραμμής 4 στην Αθήνα, θεωρούνται καθοριστικά για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων.
BUY NOW
Επικεντρωνόμενοι στην Αθήνα, η Γραμμή 4 αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στη χώρα, αφού θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή μέσω μιας νέας υπόγειας διαδρομής μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, οι οποίοι θα εξυπηρετούν πυκνοκατοικημένες συνοικίες και κομβικά σημεία της πρωτεύουσας.
Αυτή τη στιγμή, οι εργασίες προχωρούν σε όλα τα μήκη της υπό κατασκευή γραμμής, όπως φαίνεται από το εν λόγω βίντεο που δημοσιεύτηκε στο Instagram και αποτυπώνει την ακρίβειά και τον εξειδικευμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι, προκειμένου η νέα γραμμή να γίνει πραγματικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω βίντεο απεικονίζεται η προκατασκευασμένη κυκλική επένδυση της σήραγγας, φτιαγμένη από από τμήματα σκυροδέματος, με τους εργαζόμενους που βρίσκονται στο σημείο να προχωρούν σε μετρήσεις.
Σημειώνεται πως στην κατασκευή υπογείων σιδηροδρόμων, καθώς η κεφαλή του μετροπόντικα προχωρά στη διάνοιξη του τούνελ, ένας ενσωματωμένος μηχανισμός τοποθετεί και συναρμολογεί τα τμήματα αυτά σε πλήρη δακτυλίους, δημιουργώντας έτσι τη σταθερή και στεγανή επένδυση της σήραγγας. Ο μετροπόντικας από την άλλη είναι ένα υπερσύγχρονο μηχάνημα που λειτουργεί ως κινούμενο εργοστάσιο και προχωρά στη διάνοιξη, αφαιρεί χώματα, τοποθετεί τα προκατασκευασμένα στοιχεία και εξασφαλίζει την ασφάλεια των εργασιών μέσα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον.
Όσον αφορά την υλοποίηση του έργου, οι προβλέψεις για τη λειτουργία της νέας γραμμής είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες, αφού οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι περίπου 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά τη Γραμμή 4, συμβάλλοντας σε σημαντική μείωση των μετακινήσεων ΙΧ, κατά περίπου 53.000 ανά ημέρα.
Παράλληλα, η λειτουργία της αναμένεται να περιορίσει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (περί τους 318 τόνους ημερησίως) αλλά και να εξοικονομήσει 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για έργο ζωτικής σημασίας για την Αθήνα αλλά και για το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Τέλος να πούμε ότι η χάραξη της Γραμμής 4 προβλέπει δύο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη θα ξεκινά από το Γουδή, θα ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα καταλήγει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, εξυπηρετώντας καθημερινά τα βόρεια προάστια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα περνά μέσα από πυκνές αστικές περιοχές, φτάνοντας κοντά στην Εθνική Οδό Αθηνών–Λαμίας και προσφέροντας σημαντική αναβάθμιση στις μετακινήσεις χιλιάδων κατοίκων.