Τροχαίο Diogo Jota -Οι ειδικοί προειδοποιούν: Τι να κάνεις για να μην σκάσει το λάστιχο του αυτοκινήτου σου

Δεδομένου ότι τα ελαστικά είναι τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου με τον δρόμο, και ότι το καλοκαίρι είναι η πιο επικίνδυνη εποχή για την υγεία τους, είναι πολύ σημαντικό αυτή την περίοδο να ελέγχουμε τακτικά σε τι κατάσταση βρίσκονται.
Με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης, στο οποίο ο πρώην ποδοσφαιριστής της Liverpool, Diogo Jota, έχασε τη ζωή του, και την πληροφορία ότι η πιθανότερη αιτία είναι ένα σκασμένο λάστιχο, αναφέρουμε ποια στάδια περιλαμβάνει ένας σωστός έλεγχος των ελαστικών του αυτοκινήτου.
Ως γνωστόν, ένα ελαστικό το οποίο δεν διαθέτει την ενδεδειγμένη πίεση αέρα στο εσωτερικό του είναι εξίσου επικίνδυνο με ένα φθαρμένο ελαστικό. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι το καλοκαίρι είναι η πιο επικίνδυνη εποχή για την υγεία των ελαστικών, γιατί οι υψηλές θερμοκρασίες αυξάνουν την πίεση στο εσωτερικό του.
BUY NOW

Αυτό σημαίνει ότι αν τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας έχουν παραπάνω αέρα από όσο ορίζουν οι προδιαγραφές του κατασκευαστή, οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κυρίως από την τριβή με το «πυρακτωμένο» οδόστρωμα θα έχουν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση της πίεσής τους, κάτι που αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο να σκάσουν.
Έλεγχος βάθους πέλματος
Το πρώτο βήμα στον έλεγχο των ελαστικών του αυτοκινήτου είναι ο έλεγχος του βάθους του πέλματος. Κάθε ελαστικό φέρει στο πέλμα του, ανάμεσα στις αυλακώσεις, κάθετες γραμμές προς αυτές, οι οποίες ονομάζονται δείκτες φθοράς.

Αν το πέλμα του ελαστικού έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που αυτές οι γραμμές είναι στην ίδια ευθεία με το πέλμα, τότε έχει φτάσει η ώρα για να αντικαταστήσουμε τα ελαστικά μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ελάχιστο νόμιμο βάθος του πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά. Ειδκοί συστήνουν να αλλάζουμε τα ελαστικά όταν το βάθος του πέλματος μειωθεί κάτω από τα 3 χιλιοστά, ενώ ένα καινούργιο ελαστικό έχει βάθος 8 με 9 χλστ.
Έλεγχος πίεσης ελαστικών
Χρησιμοποιήστε έναν μετρητή πίεσης για να βεβαιωθείτε ότι τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας είναι σωστά φουσκωμένα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Οι προδιαγραφές αναγράφονται συνήθως σε κάποιο σημείο του αμαξώματος (όπως στην παρακάτω φωτογραφία).

Για να ελέγξετε την πίεση, αφαιρέστε το καπάκι της βαλβίδας, πιέστε το στόμιο του μετρητή πάνω στη βαλβίδα και διαβάστε την πίεση που υποδεικνύει η βελόνα του μετρητή. Στη συνέχεια συγκρίνετέ την με την προτεινόμενη πίεση και κάντε τις απαραίτητες αυξομειώσεις. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με κρύα ελαστικά.
Έλεγχος κατάστασης και ηλικίας ελαστικών
Εκτός από το βάθος του πέλματος και την πίεση, πρέπει να ελέγχετε τα ελαστικά σας για τυχόν φθορές που σημαίνουν άμεση αντικατάσταση. Εξετάστε με προσοχή το πέλμα και τα πλαϊνά των ελαστικών ψάχνοντας για κοψίματα, ρωγμές, τρύπες, γρατσουνιές ή εξογκώματα.

Επίσης, είναι καλό να γνωρίζετε την ηλικία των ελαστικών σας. Η χρονολογία κατασκευής οποιουδήποτε ελαστικού μπορεί να βρεθεί στο πλευρικό τοίχωμά του, εξετάζοντας τους χαρακτήρες μετά το σύμβολο “DOT”. Τα τέσσερα τελευταία ψηφία προσδιορίζουν την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού στην πλησιέστερη εβδομάδα.
Τα δύο πρώτα από αυτά τα τέσσερα ψηφία προσδιορίζουν την εβδομάδα κατασκευής και τα δύο τελευταία, το έτος κατασκευής (π.χ., ένα ελαστικό με την πληροφορία DOT XXXXXXX1317 κατασκευάστηκε την 13η εβδομάδα του 2017 - δείτε την παρακάτω φωτογραφία).

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα ελαστικά ηλικίας άνω των 10 ετών, ανεξάρτητα από την εμφάνισή τους και τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει, πρέπει να αντικαθίστανται. Βέβαια, ιδανικά και για λόγους ασφαλείας, ειδικά αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση, η αλλαγή των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται κάθε 4 με 5 χρόνια ή κάθε 40.000 με 50.000 χλμ.