Porsche Cayenne

Σε ποια χώρα έχουν «κοκκινήσει» τα δάνεια αυτοκινήτου;

down

Το ποσοστό των δανείων αυτοκινήτου στα οποία οι πληρωμές έχουν καθυστερήσει για πανω 60 ημέρες καταγράφοντας ιστορικό υψηλό.

Σημαντικά προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ αναμένεται να προκαλέσουν οι καθυστερήσεις πληρωμών των δανείων για την απόκτηση κάποιου οχήματος.

Σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων αποτελούν έναν από τους «κυλίνδρους» της οικονομικής μηχανής των ΗΠΑ και όπως αποδεικνύεται παρουσιάζει σοβαρό πρόβλημα!

Όλα ξεκίνησαν από την πανδημία όπου οι αγοραστές αυτοκινήτων βρέθηκαν αντιμέτωποι με συνεχείς αυξήσεις τιμών. Για να μπορέσουν να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο οι Αμερικανοί καταναλωτές είτε επέλεγαν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα είτε λάμβαναν δάνεια μεγαλύτερης διάρκειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο πλέον αυξάνεται ο αριθμός των δανειοληπτών που καθυστερούν τις μηνιαίες πληρωμές τους, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, καθώς οι μισθοί παραμένουν στάσιμοι και η ανεργία αυξάνεται.

Έτσι παρά το γεγονός ότι η αμερικανική οικονομία παραμένει γενικά ισχυρή, η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί ένδειξη ότι δεν πάνε όλα καλά.

Το ποσοστό των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων που δεν κατέφεραν να εξοφλήσουν τις μηνιαίες τους δόσεις ήταν σχεδόν 14% τον Σεπτέμβριο, δηλαδή περίπου ένας στους επτά, σύμφωνα με την J.D. Power. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό για την αντίστοιχη περίοδο από το 2016.

Επίσης στα δάνεια αυτοκινήτου όπου οι κάτοχοί τους έχουν καθυστερήσει για τουλάχιστον 2 μήνες τις πληρωμές ξεπέρασε το 6% που αποτελεί και ιστορικό υψηλό για τα δάνεια αυτοκινήτων σύμφωνα με τη Fitch Ratings, ενώ τα ποσοστά καθυστερήσεων σε άλλες κατηγορίες δανειοληπτών παρέμειναν σχετικά σταθερά. Εκτιμάται ότι 1,73 εκατομμύρια οχήματα κατασχέθηκαν πέρυσι, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Cox Automotive, μιας εταιρείας ερευνών του κλάδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι καθυστερήσεις έχουν σταθεροποιηθεί, αλλά παραμένουν υψηλότερες από ό,τι πριν την πανδημία, σύμφωνα με οικονομολόγους.

«Πρόκειται για δανειολήπτες που ίσως να ξεπέρασαν τις οικονομικές τους δυνατότητες για να αντέξουν το αυξημένο κόστος του οχήματος, αλλά και την υψηλότερη δόση λόγω των επιτοκίων», δήλωσε στη Wall Street Journal η Joelle W. Scally, σύμβουλος οικονομικής πολιτικής στη Fed.

H πίεση που βιώνουν ορισμένοι δανειολήπτες φάνηκε ξεκάθαρα τον περασμένο μήνα με την πτώχευση της Tricolor Holdings, εταιρείας με περίπου 100.000 ενεργά δάνεια. Η εταιρεία, που εξυπηρετούσε πελάτες με ελάχιστο ή καθόλου πιστωτικό ιστορικό ή χωρίς αριθμό κοινωνικής ασφάλισης, αντιμετωπίζει κατηγορίες για απάτη στις συναλλαγές της με τράπεζες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ