Σε «κόκκινο» συναγερμό η Tesla -Γιατί δεν πουλά η άλλοτε κραταιά εταιρεία του Μασκ

Tesla Model S

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 13% και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 71% στα 409 εκατομμύρια δολάρια.

Το γεγονός ότι η Tesla βρίσκεται σε κακή κατάσταση είναι γνωστό. Μάλιστα η δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου έχει σημάνει συναγερμό και έχει θέσει υπό πίεση τον Elon Musk. Η επιδείνωση των βασικών μεγεθών του κατασκευαστή από το Ώστιν (Τέξας) είναι αρκετά εντυπωσιακή. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 71% στα 409 εκατομμύρια δολάρια και οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 13% σε σύγκριση με τους πρώτους τρεις μήνες του 2024. Χωρίς τα 595 εκατομμύρια δολάρια σε πιστώσεις εκπομπών CO2 (που καταβλήθηκαν από άλλους κατασκευαστές για να αποφύγουν τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη), η Tesla θα ήταν στο κόκκινο. Μια κατάσταση που ήταν αδιανόητη μόλις πριν από έξι μήνες και η οποία συνοψίζει την ταχύτητα με την οποία η μάρκα έχει πέσει από το βάθρο της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια είναι τα μειονεκτήματα του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο; Η διάγνωση είναι απολύτως συναινετική. Ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί σε μια αγορά που έχει αποδυναμωθεί από την επιστροφή του αμερικανικού προστατευτισμού, η ανανέωση της γκάμας της έχει καθυστερήσει και η ουσιαστική καθοδική επέκτασή της θα πρέπει να περιοριστεί στην εμπορία φτωχών εκδόσεων των υπαρχόντων μοντέλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράπλευρες απώλειες

Παραμένει, φυσικά, η παράπλευρη ζημία που προκλήθηκε από την εμπλοκή του Elon Musk στο πλευρό του Donald Trump και τις προσωπικές του ενέργειες ως επικεφαλής του DOGE (Υπουργείο Αποδοτικότητας της Κυβέρνησης), ενός εξαιρετικά αμφιλεγόμενου φορέα που έχει αναλάβει την αποσυναρμολόγηση μεγάλων τμημάτων των δημόσιων υπηρεσιών. Για να μην αναφέρουμε την υποστήριξή του σε ακροδεξιές προσωπικότητες και ομάδες σε όλο τον κόσμο. Έχοντας γίνει πολιτικά αντικείμενα παρά τη θέλησή τους, οι ιδιοκτήτες Tesla αποτελούν αντικείμενα διαμάχης. Και αυτή η κατάσταση είναι θανατηφόρα για κάθε μάρκα.

Ο Dan Ives, αναλυτής στην εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Wedbush και ένθερμος υποστηρικτής της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνοψίζει τη διάθεση πολλών παρατηρητών. «Ο Μusk πρέπει να αποχωρήσει από την κυβέρνηση, να εγκαταλείψει το DOGE και να επιστρέψει ως διευθύνων σύμβουλος πλήρους απασχόλησης της Tesla», ανέφερε σε σημείωμα προς τους πελάτες του. Αυτή είναι μια ακόμη φωνή στη χορωδία της κριτικής που ασκείται εναντίον του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, ο οποίος παρ' όλα αυτά έχει χάσει 130 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς από την αρχή του έτους λόγω της κατάρρευσης της τιμής της μετοχής του. Ο ίδιος ο κατασκευαστής συμμερίζεται αυτήν την παρατήρηση. Η δήλωση που εξέδωσε η Tesla προσδιορίζει τις «μεταβαλλόμενες πολιτικές απόψεις ως στοιχείο που είναι πιθανό να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση για τα προϊόντα της μάρκας.» Με λίγα λόγια, ήρθε η ώρα η Tesla να συνέλθει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοτεινές Δυνάμεις

Ο Elon Musk προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα διαβεβαιώνοντας ότι από τον Μάιο θα αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο στην Tesla και θα κάνει ένα βήμα πίσω από το DOGE. Ωστόσο, σκοπεύει να συνεχίσει την αποστολή του ως σύμβουλος του Donald Trump μέχρι το τέλος της θητείας του και συνεχίζει να κατηγορεί τους επικριτές της Tesla ότι πληρώνονται από σκοτεινές δυνάμεις! Όσο για τα καθησυχαστικά του σχόλια σχετικά με τις αναμενόμενες εμπορικές εξελίξεις στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, ιδίως την προγραμματισμένη έναρξη τον Ιούνιο μιας υπηρεσίας ρομποτικών ταξί στο Ώστιν και στη συνέχεια στην Καλιφόρνια, πείθουν ολοένα και λιγότερους παρατηρητές. Αυτό οφείλεται στις πολλαπλές ανεκπλήρωτες δεσμεύσεις του Νοτιοαφρικανού δισεκατομμυριούχου και στην αβέβαιη κερδοφορία αυτών των έργων.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κατασκευαστής είναι πρωτοφανή στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο σύμφωνα με αναλυτές η Tesla έχει τα πλεονεκτήματα για να ανακάμψει. Παρά τις αντιξοότητες που την επηρέασαν, η Tesla πέτυχε ένα ισχυρό λειτουργικό περιθώριο κέρδους 16,3% στο πρώτο τρίμηνο – κάτι που ζηλεύουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της – σε σύγκριση με 17,4% πριν από ένα χρόνο. Οι αναλυτές ανέμεναν μια πιο έντονη υποβάθμιση. Όσο για τη μετοχή της Tesla, η οποία έχει δεχθεί πλήγμα από την αρχή του έτους, αυτή άντεξε αρκετά καλά τις ώρες που ακολούθησαν τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων. Αλλά για πόσο καιρό;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο κόκκινο

Πέρα από τις παράπλευρες απώλειες που προκαλούνται από την πολιτική δέσμευση του επικεφαλής στην αντίληψη της μάρκας, η Tesla παραμένει ένας σεβαστός κατασκευαστής με πολύ προηγμένο τεχνολογικό επίπεδο. Ο χάρτης των βιομηχανικών της εγκαταστάσεων (δύο πολύ μεγάλα εργοστάσια στην Καλιφόρνια και το Τέξας) την καθιστά τον αυτοκινητοβιομηχανικό όμιλο που επηρεάζεται λιγότερο από τις συνέπειες της καθιέρωσης τελωνειακών φραγμών, ακόμη και αν θα πρέπει επίσης να εισάγει εξαρτήματα σε υψηλότερες τιμές.

Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν εάν η Tesla μπορεί να αντιστρέψει αυτό που μοιάζει με παρακμή, ανανεώνοντας τη γκάμα της ή αναπτύσσοντας βιώσιμες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Αν μη τι άλλο, όχι εύκολο έργο, το να πείσει τον δυσκίνητο Διευθύνοντα Σύμβουλό του να συμφωνήσει να μετριάσει τον συντηρητικό του ακτιβισμό...

Διαβάστε επίσης:


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ