Σε αυτά τα φανάρια μπαίνουν κάμερες τον επόμενο μήνα στην Αθήνα -Ποιοι οδηγοί θα τιμωρούνται με πρόστιμο 700 ευρώ

Προ των πυλών βρίσκεται η τοποθέτηση των πρώτων εκ των συνολικά 388 «ψηφιακών ματιών» στο οδικό δίκτυο της Αθήνας.
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εγκατάσταση των πρώτων καμερών της Περιφέρειας Αττικής σε φωτεινούς σηματοδότες, με στόχο την αποτροπή τέλεσης μιας παράβασης που συνδέεται με την πρόκληση σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συνολικά 388 καμερών σε φανάρια, ενώ οι πρώτες συσκευές θα τοποθετηθούν εντός του Ιουλίου, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ.
BUY NOW
Πού θα τοποθετηθούν οι κάμερες
Οι κάμερες θα απαντώνται σε σημεία που έχει υποδείξει η Τροχαία και όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και τελούνται συχνά τροχαία ατυχήματα. Ειδικότερα, οι νέες κάμερες καταγραφής παραβατών οδηγών στα φανάρια θα τοποθετηθούν:
- Στη Λεωφόρο Ποσειδώνος (Ελληνικό, Βούλα, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο)
- Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (Δάφνη, Αλίμου, Ιασωνίδου)
- Στη Λεωφόρο Βάρης - Κορωπίου
- Στη Βασιλίσσης Σοφίας (συμβολή με την Βασιλέως Κωνσταντίνου)
- Στη Λεωφόρο Συγγρού (Φιξ)
- Στη Λεωφόρο Θησέως (Δαβάκη – Καλλιθέα)
- Στη Λεωφόρο Μεσογείων (Κατεχάκη και Αγία Παρασκευή)
- Στη Λεωφόρο Κηφισίας (Φάρος Ψυχικού, Υγεία, ΚΑΤ, Πανόρμου)
- Στη Λεωφόρο Μαραθώνος
- Στη Λεωφόρο Λαυρίου
- Στη διασταύρωση Υμηττού με το Α’ Νεκροταφείο (Παγκράτι)
- Στην Ηρώων Πολυτεχνείου και Παλαιού Πεντάρη (Ηλιούπολη)

Παράλληλα, σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός του Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμο και το ειδικό πληροφοριακό σύστημα όπου θα «κουμπώσουν» όλες οι κάμερες, ενώ θα σημάνει και την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχου και έκδοσης προστίμων.
Το υλικό από τις συσκευές θα αποτελεί «υποψήφια παράβαση» την οποία θα επεξεργάζεται ο υποψήφιος διαχειριστής του συστήματος που θα εγκρίνει ή θα απορρίπτει το τελικό αποδεικτικό στοιχείο. Εφόσον η υποψήφια παράβαση εγκριθεί, τότε το σύστημα θα εκδίδει αυτόματα το σχετικό πρόστιμο, το οποίο θα αποστέλλεται στη θυρίδα του πολίτη. Παράλληλα, με το νέο σύστημα δημιουργείται και ένα «μητρώο παραβάση», όπου -μεταξύ άλλων- θα ελέγχεται αν κάποιος οδηγός είναι υπότροπος.
Πώς θα λειτουργούν οι κάμερες
Οι συσκευές φέρουν προηγμένο λογισμικό και συνδέονται με τον ρυθμιστή του φωτεινού σηματοδότη. Έχουν εύρος λειτουργίας έως και 25 μ., και μπορούν να «συλλάβουν» αυτοκίνητα σε ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα, ενώ λειτουργούν απρόσκοπτα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Όταν ανάβει το κόκκινο φανάρι, οι συσκευές ενεργοποιούνται και βιντεοσκοπούν τη διασταύρωση. Εφόσον καταγραφεί παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, οι κάμερες λαμβάνουν πέντε φωτογραφικά καρέ του οχήματος και αποστέλλουν το υλικό σε έναν κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων.

Μεταξύ άλλων, οι κάμερες καταγράφουν την ημερομηνία και την ακριβή ώρα τέλεσης της παράβασης, ενώ η λήψη φωτογραφιών γίνεται από το πίσω μέρος του οχήματος, με το σύστημα να είναι πλήρως εναρμονισμένο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Το σύστημα μεταφέρει τα δεδομένα κρυπτογραφημένα, είτε μέσω οπτικών ινών είτε μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των δεδομένων.
Σημειώνεται ότι o μοναδικός φορέας που θα έχει πρόσβαση στον κεντρικό server είναι η Eλληνική Aστυνομία.
Με τον νέο ΚΟΚ η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη επισύρει πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Επίσης, η πρώτη υποτροπή τιμωρείται με πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες, ενώ η δεύτερη με 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος.