Scavas 1: Αυτό είναι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο από ελληνικά χέρια

Scavas

H εμφάνιση ενός sportscar στους δρόμους της Ελλάδας τη δεκαετία του 1970 αποτελούσε πέρα από κάθε αμφιβολία είδηση, πόσο μάλλον όταν αυτό είχε δημιουργηθεί από ελληνικά χέρια.

Ανάμεσα στα πολλά, για τα δεδομένα της χώρας μας, ελληνικής καταγωγής τετράτροχα projects που κατά καιρούς έχουν απασχολήσει τα πρωτοσέλιδα του Τύπου -Ειδικού και μη- εμείς ξεχωρίσαμε εκείνο που διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του πρώτου σπορ αυτοκινήτου που δημιουργήθηκε από ελληνικά χέρια.

Ο λόγος για το Scavas 1, η εξέλιξη του οποίου ξεκίνησε τη μακρινή και άκρως ρομαντική δεκαετία του 1960 για να ολοκληρωθεί το 1973 όταν και πάτησε για πρώτη φορά τους τροχούς του στην ελληνική άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Scavas αποτέλεσε δημιούργημα του Βασίλη Σκάβα, ο οποίος είχε θητεύσει στη BIAMAΞ, ως μηχανικός και σχεδιαστής, ενώ στη συνέχεια μπήκε στον ρόλο και του δημιουργού, εξελίσσοντας το δικό του αυτοκινήτου.

Το Scavas 1, σχεδιάστηκε από τον ίδιο ενώ πίσω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του τοποθετήθηκαν μηχανικά μέρη από NSU. Το πρώτο τετράτροχο δημιούργημα του Βασίλη Σκάβα θα φιλοξενηθεί στο εξώφυλλο των 4Τροχών του Κώστα Καββαθά τον Σεπτέμβριο του 1973, θα λάβει πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, ωστόσο, το Υπουργείο Μεταφορών θα βάλει φρένο στο ενδεχόμενο παραγωγής και διάθεσής του.

Παρά την αποτυχία του Scavas 1 να φτάσει έως τη γραμμή παραγωγής, ο εμπνευστής του Βασίλης Σκάβας δεν εγκατέλειψε το φιλόδοξο εγχείρημά του, προχωρώντας στην εξέλιξη της δεύτερης γενιάς του αυτοκινήτου.

Το Scavas 2 παρουσιάστηκε το 1992, όντας σαφώς πιο εντυπωσιακό από την πρώτη γενιά του, κάτι που καλώς ή κακώς δεν αποδείχθηκε αρκετό ώστε να μπει στη γραμμή παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«H δεύτερη προσπάθεια του παλιού μου φίλου Βασίλη Σκάβα που παρουσιάσαμε στις σελίδες 50-51 του προηγούμενου τεύχους. Για τους νεότερους αναγνώστες επαναλαμβάνω ότι, το πρώτο αυτοκίνητο του Βασίλη είχε παρουσιαστεί στο εξώφυλλο του τεύχους Σεπτεμβρίου 1973 προκαλώντας το ενδιαφέρον και τη συγκίνηση εκείνης της ξεχασμένης γενιάς. Συγκινήθηκα όταν, πριν δυο μήνες, ο Βασίλης τηλεφώνησε για να μου πει ότι το ΣΚΑΒΑΣ II είναι έτοιμο και αν ήθελα να το δω ήμουν ευπρόσδεκτος. Το είδα, το οδήγησα, το φωτογράφησε ο Βασίλης, το έκανα και θέμα στην εκπομπή μας «ΤΡΟΧΟΙ & ΔΡΟΜΟΙ» στο Mega Channel, το παρουσιάσαμε και στην έκθεση AUTO MOTO, όπου έκλεψε την παράσταση, το είδαν οι υπουργοί και οι γενικοί γραμματείς και τώρα όλοι περιμένουμε κάποιος να ενδιαφερθεί για να μπει σε περιορισμένη παραγωγή. O Βασίλης λύνει τώρα τα τελευταία μηχανικά και σχεδιαστικά μικροπροβλήματα και, δεν αποκλείεται, στο επόμενο τεύχος, να έχουμε ένα πλήρες τεστ», έγραφε ο Κώστας Καββαθάς στους 4Τροχούς για το Scavas II.

Scavas

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι υπήρξε και Scavas III, το οποίο ωστόσο δεν υλοποιήθηκε ποτέ και έμεινε στα χαρτιά, ακολουθώντας τη μοίρα πολλών άλλων ελληνικών projects τα οποία δεν έπεισαν τους καρεκλοκένταυρος του Ελληνικού Κράτους ώστε να κερδίσουν την αρωγή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ