Σαρωτικοί έλεγχοι για τα αυτοκίνητα με πινακίδες Βουλγαρίας - Τι ισχύει για τα οχήματα με ξένους αριθμούς κυκλοφορίας

πινακίδες Βουλαγαρίας

Σε πλήρη ένταση δουλεύουν οι μηχανές της ΑΑΔΕ σε συνεργασία με τις ελεγκτικές αρχές της Βουλγαρίας, ώστε να εντοπιστούν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παράνομα στη χώρα μας με βουλγαρικές πινακίδες.

Στο κόκκινο δουλεύουν οι μηχανές των ελεγκτικών μηχανισμών, στοχεύοντας στον εντοπισμό των ΙΧ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με βουλγαρικές πινακίδες, καθώς και των εικονικών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων (μητρικές, θυγατρικές κ.λπ.) στη γείτονα χώρα.

Ο εντοπισμός των παράνομων οχημάτων με βουλγαρικές πινακίδες αναμένεται να επιταχυνθεί μετά την υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ της ΑΑΔΕ με την την Αρχή Δημοσίων Εσόδων της Βουλγαρίας

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το οποίο επικαλείται αρμόδιους παράγοντες, οι «πινακίδες Βουλγαρίας» έχουν την τιμητική τους. Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει εταιρείες «φαντάσματα» στη γειτονική χώρα απλώς και μόνο για να αλλάξουν τις πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους και να μην πληρώνουν τέλη κ.λπ. που αναλογούν στην Ελλάδα, αλλά και να κινούνται ελεύθερα π.χ. στον δακτύλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από λίγα χρόνια, η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει σε εκτεταμένους ελέγχους, για να περιορίσει το φαινόμενο της κυκλοφορίας στην Ελλάδα υπερπολυτελών αυτοκινήτων πολύ μεγάλου κυβισμού. Είχε δε διαπιστωθεί ότι περισσότερα από 9.500 οχήματα με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας είχαν διαγραφεί από τα μητρώα της Ελλάδας και είχαν ταξινομηθεί στην Βουλγαρία.

Ήτοι, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων είχαν καταθέσει τις πινακίδες, είχαν κάνει εξαγωγή στη Βουλγαρία και τα είχαν ταξινομήσει εκ νέου αποκτώντας βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Κάποιοι άλλοι καταβάλλουν ένα πολύ χαμηλό νοίκι στη Βουλγαρία, προκειμένου να εμφανίζονται στους ελέγχους στα σύνορα με μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό, ενώ ένα δίκτυο φροντίζει για τη δημιουργία εικονικού προφίλ μόνιμου κατοίκου Βουλγαρίας. Ενώ υπάρχει και ένα πρόσφατο «τρικ» με τη μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στις εταιρείες που εμφανίζουν ως φορολογική έδρα στη Βουλγαρία, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Ελληνικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου στη Βουλγαρία και της ICAP Bulgaria, οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις στη Βουλγαρία εκτιμώνται σε 18.136, απασχολούν συνολικό αριθμό 27.000 ατόμων και καταγράφουν ετήσιο κύκλο εργασιών 3,9 δισ. ευρώ.

Σχετικά με τη γεωγραφική κατανομή, η πλειονότητά τους, κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, εντοπίζονται στη μεγάλη περιφέρεια του Μπλαγκόεβγκραντ, στη νοτιοδυτική Βουλγαρία και κυρίως στις περιοχές πλησίον των συνόρων με την Ελλάδα. Ακολουθεί σε αριθμό η περιοχή της Σόφιας και η πέριξ αυτής ευρύτερη περιοχή, στις οποίες είναι συγκεντρωμένες οι κατά τεκμήριο μεγαλύτερες σε μέγεθος και εντάσεως κεφαλαίου, τεχνολογίας και εργασίας ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, οι έλεγχοι δεν θα αφορούν στις καθόλα νόμιμες επιχειρήσεις, αλλά στις εικονικές, οι οποίες φαίνεται ότι «ανθούν». Πριν από λίγα χρόνια, από έναν κατάλογο 11.500 επιχειρήσεων, στις 10.000 από αυτές διαπιστώθηκαν τα εξής: Ανά ομάδες των 200, οι 6.000 είχαν τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας, ενώ 4.000 εταιρείες δεν είχαν καθόλου στοιχεία επικοινωνίας. Οι υπόλοιπες δεν μπόρεσαν να εντοπιστούν, διότι διαπιστώθηκε ότι οι διευθύνσεις τους, όπως αυτές ήταν δηλωμένες, δεν αντιστοιχούσαν σε ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά αντίθετα σε κατοικίες.

Από την πλευρά της Αρχής Δημοσίων Εσόδων της Βουλγαρίας, επιδεικνύεται ενδιαφέρον για στοιχεία των Βούλγαρων πολιτών με ακίνητα στην Ελλάδα. Οι κάτοικοι της γειτονικής χώρας έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στη Βόρεια Ελλάδα, στη Θάσο, στην Καβάλα, στις βόρειες ακτές του Αιγαίου, στην Αλεξανδρούπολη κ.ά. Ειδικά δε μετά την Εγνατία, έγινε πολύ εύκολη η επίσκεψή τους στους συγκεκριμένους προορισμούς, όπου αποκτούν οικίες, εξοχικά και οικόπεδα.

Σημειώνεται ότι, όπως είχε γίνει γνωστό κατά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, στο επίκεντρο βρίσκεται η άμεση ανταλλαγή πληροφοριών σε ευαίσθητα φορολογικά αντικείμενα εσόδων, αλλά και η καταπολέμηση της παραβατικότητας όσον αφορά στο τελωνειακό καθεστώς 42 (εισαγωγή- θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία και επαναποστολή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ). Επίσης, εγκαινιάζεται απευθείας γραμμή επικοινωνίας της ΑΑΔΕ και της Αρχής Δημοσίων Εσόδων της Βουλγαρίας, για συναλλαγές με υψηλό βαθμό προτεραιότητας, με σκοπό την άμεση αντίδραση των ελεγκτικών αρχών των δύο χωρών σε περιπτώσεις καταστρατήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτοκίνητα με πινακίδες Βουλγαρίας

Ποιος επιτρέπεται να οδηγεί αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες

Σύμφωνα και με την ισχύουσα νομοθεσία, τα πρόσωπα που δικαιούνται να εισάγουν και να χρησιμοποιούν στη χώρα μας αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες πρέπει να πληρούν τις παρακάτω βασικές προϋποθέσεις:

  • Η συνήθης κατοικία του προσώπου -με διαμονή τουλάχιστον 185 ημέρες το χρόνο- θα πρέπει να βρίσκεται εκτός Ελλάδας. Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται και οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας με το προσωπικό τους αυτοκίνητο.
  • Η παρουσία του προσώπου στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι προσωρινή.
  • Το όχημα που φέρνει αυτό το πρόσωπο στη χώρα μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο για ιδιωτική χρήση.

Παράλληλα, πρέπει να σημειωθεί ότι η διάρκεια παραμονής και χρησιμοποίησης του οχήματος στη χώρα έχει οριστεί στους έξι μήνες, συνεχείς ή όχι, ανά δώδεκα μήνες. Σε έκτακτες περιστάσεις τα αρμόδια τελωνεία μπορούν κατά την κρίση τους να χορηγήσουν επί πλέον παράταση μέχρι 15 ημέρες.

Τι γίνεται μετά το εξάμηνο;

Στην περίπτωση που το επιβατικό όχημα με ξένες πινακίδες, το οποίο έχει εισαχθεί προσωρινά στη χώρα από πρόσωπα με συνήθη κατοικία στο εξωτερικό που δεν εργάζονται στην Ελλάδα, δεν βγει εκτός της χώρας μας, με τη λήξη του εξαμήνου τότε αυτό το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου, και να παραμείνει ακινητοποιημένο το λιγότερο (6) μήνες και το ανώτερο (24) μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να μπορέσει ο δικαιούχος να κυκλοφορήσει εκ νέου το ακινητοποιημένο επιβατικό όχημα, πρέπει κατά το τελευταίο 12μηνο πριν από την αποσφράγιση του οχήματος να αποδεικνύει ότι είχε τη συνήθη κατοικία του στο εξωτερικό, δηλαδή ότι παρέμεινε ο δικαιούχος στο εξωτερικό επί 185 ημέρες τουλάχιστον μετά τη σφράγιση του οχήματος. Στην περίπτωση μάλιστα που περάσουν 24 μήνες από την ακινητοποίηση του οχήματος τότε αυτό κηρύσσεται αζήτητο, ενώ αν το όχημα αποσφραγιστεί πριν από τους 24 μήνες και έχει δικαίωμα κυκλοφορίας μπορεί να το κυκλοφορήσει εκ νέου για έξι (6) έχοντας καταβάλλει ωστόσο τα τέλη κυκλοφορίας για όλο αυτό το διάστημα.

Ποιοι μπορούν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες

Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται στο εξωτερικό τουλάχιστον έξι μήνες το δωδεκάμηνο μπορούν επίσης να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Αυτό ισχύει για:

α) Έλληνες υπηκόους, κατοίκους Ελλάδας που παραμένουν και εργάζονται στο εξωτερικό, τουλάχιστον (6) μήνες το δωδεκάμηνο.

β) Τα πρόσωπα των οποίων οι σύζυγοι έχουν μετοικήσει στην Ελλάδα, εφόσον εξακολουθούν να παραμένουν πραγματικά στο εξωτερικό μετά τη μετοίκηση των συζύγων τους.

γ) Αλλοδαπούς (αλλοδαπές) που είναι παντρεμένοι με Έλληνες (Ελληνίδες) μόνιμους κατοίκους Ελλάδας, εφόσον και μετά το γάμο τους εξακολουθούν να παραμένουν πραγματικά στο εξωτερικό.

Το δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής-χρησιμοποίησης χορηγείται στην παραπάνω κατηγορία για αυτοκίνητα για διάστημα έξι (6) μηνών, συνεχών ή όχι, ανά δωδεκάμηνο, χωρίς την καταβολή τελών κυκλοφορίας, εφόσον φέρουν ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας κανονικής σειράς και είναι ιδιωτικής χρήσης. Και σε αυτή την περίπτωση το αρμόδιο τελωνείο μπορεί να παρατείνει το διάστημα της χρησιμοποίησης κατά 15 ημέρες, σε έκτακτη περίσταση.Δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής και χρησιμοποίησης αυτοκινήτου με ξένες πινακίδες στη χώρα μας έχουν και Έλληνες φοιτητές υπήκοοι που σπουδάζουν στο εξωτερικό σε ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, για διάστημα ανάλογο με εκείνο των σπουδών τους. Οι Έλληνες φοιτητές με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που σπουδάζουν στο εξωτερικό το μεγαλύτερο μέρος τους έτους έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο που έφεραν μαζί τους για τρεις μήνες ανά έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για Έλληνες υπηκόους που διαμένουν στο εξωτερικό και έρχονται στην Ελλάδα για μετεκπαίδευση ή ειδίκευση σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή σχολές επιμόρφωσης, το διάστημα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο τους είναι τέσσερεις μήνες από την έναρξη της μετεκπαίδευσης ή ειδίκευσης.

Οι αλλοδαποί που έρχονται στην Ελλάδα για προσωρινή εργασία και έχουν συνήθη κατοικία στο εξωτερικό έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το όχημα τους για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση εργασίας τους.

Σε ειδική κατηγορία υπάγονται οι Έλληνες διπλωματικοί, προξενικοί και λοιποί υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών που επιστρέφουν προσωρινά στην Ελλάδα, καθώς έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το όχημα που έφεραν στη χώρα για διάστημα έως πέντε χρόνια. Η πενταετής διάρκεια παρατείνεται για ολόκληρο το διάστημα παραμονής των υπαλλήλων στην Ελλάδα για εκτέλεση υπηρεσίας, με τον όρο ότι η παραμονή τους στην Κεντρική υπηρεσία, δεν οφείλεται σε αίτημά τους, αλλά σε υπηρεσιακές ανάγκες.

Στα πρόσωπα που μετοικούν στην Ελλάδα, το δικαίωμα παρέχεται μόνο για το επιβατικό όχημα με σκοπό τον τελωνισμό του και για διάστημα ενός (1) μήνα με τον όρο ότι το διάστημα αυτό δεν ξεπερνά την προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί ο τελωνισμός του οχήματος.

Οι επαναπατριζόμενοι Έλληνες και ομογενείς πολιτικοί πρόσφυγες έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας για έξι μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι ισχύει για αυτοκίνητα που ανήκουν σε ξένες εταιρείες

Σε πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Έ. και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος μέλος στο όνομα εταιρείας που εδρεύει σε αυτό, δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός στη χρησιμοποίηση του.

Το παραπάνω ισχύει εφόσον η σύμβαση εργασίας του εργαζόμενου με την εταιρεία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή, με το εταιρικό όχημα να χρησιμοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του έτους εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, θα πρέπει η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού οχήματος να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται ρητά στη σύμβαση εργασίας, ενώ θα πρέπει να καλύπτεται και ασφαλιστικά στην Ελλάδα.

Τα μέσα που μπορούν να πάρουν προσωρινή άδεια χρήσης

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα οχήματα που μπορούν να κυκλοφορούν για ορισμένο χρονικό διάστημα στη χώρα με ξένες πινακίδες είναι τα IX επιβατικά που έχουν έως και εννέα (9) θέσεις, περιλαμβανομένου και του οδηγού ή αυτοκινούμενα τροχόσπιτα με τα ρυμουλκούμενα τους. Επιτρέπονται επίσης μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα, τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, τα αεροπλάνα ιδιωτικής χρήσης αλλά και τα… άλογα ιππασίας.

Τι χρειάζεται για να φέρω αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες

Για να μπορέσει να εισέλθει ένα επιβατικό όχημα στη χώρα για προσωρινή χρήση θα πρέπει να φέρει επίσημες πινακίδες κυκλοφορίας κανονικής ή προσωρινής σειράς της χώρας που έχει εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας του. Επίσης πρέπει να συνοδεύεται από την άδεια κυκλοφορίας που έχει εκδώσει η χώρα στην οποία έχει καταχωρηθεί και να είναι ασφαλισμένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί ότι εάν κατά την είσοδό του στη χώρα το όχημα δεν ισχύει η προσωρινού τύπου άδεια κυκλοφορίας, τότε δεν είναι δυνατή η υπαγωγή τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής-χρησιμοποίησης.
Πώς μπορώ να χρησιμοποιώ αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες

Τα αυτοκίνητα που έρχονται στη χώρα μας με ξένες πινακίδες δεν επιτρέπεται από το νόμο να μεταβιβαστούν, να νοικιαστούν, να χρησιμοποιηθούν ως αντικείμενο ενεχύρου η χρησιδανείου ή να χρησιμοποιούνται ως μέσα μεταφοράς από τρίτους για οποιονδήποτε λόγο.

Τα πρόστιμα φωτιά για τους παραβάτες

Στην περίπτωση που το όχημα δεν βγει από τη χώρα εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου τότε ο ιδιοκτήτης οφείλει πρόστιμο ανάλογα με τον κυβισμό, το οποίο αυξάνεται με την ημέρα. Ειδικότερα:

-5 ευρώ μέχρι 900 κυβικά εκατοστά

-6 ευρώ για 901-1.200 κ.εκ.

-7,50 ευρώ για 1.201-1.600 κ.εκ.

-10 ευρώ για 1.601-1.800 κ.εκ.

-12,50 ευρώ για 1.801-2000 κ.εκ.

-15 ευρώ για 2.001-2.500 κ.εκ.

-20 ευρώ για 2.501-3.000 κ.εκ.

-22,50 ευρώ για 3.001-4.000κ.ε.

-25 ευρώ για 4.001 κ.εκ. και πάνω

Για μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως κυβισμού το πρόστιμο είναι πέντε (5) ευρώ για κάθε μέρα, ενώ για τα οχήματα με ληγμένες πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας προσωρινού τύπου επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.

Για επιβατικό όχημα που έχει τεθεί εμπρόθεσμα σε τελωνειακή ακινητοποίηση και μεταγενέστερα λήξει η προθεσμία επανεξαγωγής - επαναποστολής του, δεν οφείλονται πρόστιμα. Με την λήξη όμως της προθεσμίας επανεξαγωγής - επαναποστολής κηρύσσονται αζήτητα και στη συνέχεια περιέρχονται στην κυριότητα του Δημοσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση μεταβίβασης ή εκμίσθωσης οχημάτων σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής-χρησιμοποίησης επιβάλλεται πρόστιμο 900 ευρώ.

Σε περίπτωση οδήγησης κοινοτικού οχήματος, που τέθηκε σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής-χρησιμοποίησης, από μη δικαιούχο πρόσωπο, επιβάλλεται πρόστιμο 700 ευρώ αν το δικαιούχο πρόσωπο βρισκόταν στη χώρα κατά το χρόνο που συντελέστηκε η παράβαση. Διαφορετικά επιβάλλεται εφάπαξ πρόστιμο, ανάλογα με το κυβισμό του οχήματος, το οποίο έχει ως εξής:

Για επιβατικά οχήματα:

-2.500 ευρώ μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά,

-3.000 ευρώ από 1.401-1600κ.ε.,

-5.000 ευρώ από 1.601-2000κ.ε.,

-8.000 ευρώ από 2.001-3000κ.ε.,

-10.000 ευρώ από 3.001 κ.εκ. και πάνω

Για τις μοτοσικλέτες το πρόστιμο έχει ως εξής:

-300 ευρώ μέχρι 500 κ.εκ.,

-400 ευρώ από 501-750 κ.εκ.,

-700 ευρώ από 751-1.000 κ.εκ.,

-1.000 ευρώ από 1001 κ.εκ. και πάνω.

Για μη κοινοτικό όχημα, η οδήγηση από μη δικαιούχο επιφέρει πρόστιμο 733 ευρώ αν το δικαιούχο πρόσωπο βρισκόταν στη χώρα κατά το χρόνο που συντελέστηκε η παράβαση, διαφορετικά επιβάλλεται το διπλάσιο του προστίμου αυτού, ήτοι 1.466 ευρώ.

Ποιοι μπορούν να οδηγούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες εκτός του «βασικού» οδηγού

Οχήματα με ξένες πινακίδες επιτρέπεται να οδηγούνται και από άλλα πρόσωπα εκτός του δικαιούχου, ύστερα από έγκριση του τελωνείου και εφόσον τα αυτά έχουν δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής-χρησιμοποίησης μεταφορικών μέσων, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που έχει και ο δικαιούχος που εισήγαγε στο όνομά του το μεταφορικό μέσο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να δοθεί η έγκριση του τελωνείου, ο δικαιούχος πρέπει να δηλώσει τα τρίτα πρόσωπα που επιθυμεί να οδηγούν το αυτοκίνητό του και τα τρίτα πρόσωπα πρέπει να παρουσιαστούν στο τελωνείο και να αποδείξουν ότι έχουν το ίδιο ακριβώς δικαίωμα με το δικαιούχο.

Δεν απαιτείται έγκριση του τελωνείου για την οδήγηση του μεταφορικού μέσου, όταν πρόκειται για τον ή τη σύζυγο, τα παιδιά και τους γονείς του δικαιούχου προσώπου, εφόσον βέβαια έχουν και οι συγγενείς του αυτοί, το ίδιο δικαίωμα με το δικαιούχο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ