Με αυτή την απλή ρύθμιση στο αυτοκίνητο μπορείς να γλιτώσεις λεφτά από την κατανάλωση

πίεση ελαστικών

Η πίεση των ελαστικών δεν καθορίζει μόνο την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Αν η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αποτελεί το ζητούμενο, τότε η πίεση των ελαστικών μπορεί να σας βοηθήσει και μάλιστα σημαντικά ώστε να επιτύχετε τον στόχο σας. Κι αυτό γιατί ένα ελαστικό το οποίο δεν διαθέτει την απαιτούμενη πίεση είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και αυξάνοντας δυσανάλογα τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

οδήγηση αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρκεί όμως ο συχνός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών ώστε να πετύχουμε τη μέγιστη οικονομία καυσίμου; Η απάντηση είναι όχι, καθώς η περισσότεροι κατασκευαστές συστήνουν να μην επιλέξουμε τη βασική ρύθμιση αν θέλουμε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περισσότερα… χρήματα στην τσέπη θα πρέπει να αναζητήσουμε στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή ή στο γνωστό σε όλους «ταμπελάκι» με τις συνιστώμενες πιέσεις των ελαστικών εκείνη τη ρύθμιση που συνήθως υποδεικνύεται ως «Eco» και οδηγεί στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Η ρύθμιση αυτή προϋποθέτει την αύξηση της πίεσης των ελαστικών τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα γεγονός που με τη σειρά του θα μειώσει την επιφάνεια του πέλματος που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο και ως εκ τούτου τη αντίσταση κύλισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μειωμένη αντίσταση κύλισης συνεπάγεται, μικρότερες ενεργειακές απώλειες και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, με τα οφέλη σε ένα μακρινό ταξίδι να είναι σημαντικά. Αυτό που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι η αύξηση της πίεσης των ελαστικών, βάσει των όσων ορίζει ο ίδιος ο κατασκευαστής, ίσως αλλάξει κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας τους.

Είναι πολύ πιθανόν, λοιπόν, να μετριαστεί η ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, καθιστώντας τις αντιδράσεις του οχήματος πιο νευρικές σε μια μέτριας ή κακής ποιότητας άσφαλτο, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να οριοθετήσουμε και τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης (π.χ. στα 160 χλμ./ώρα) ώστε να αποτρέψουμε την περαιτέρω αύξηση της πίεσης των ελαστικών που προκαλεί η αύξηση τη θερμοκρασίας τους.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αλλαγή της πίεσης των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με «κρύα» ελαστικά, πριν δηλαδή αυτά διανύσουν μια μεγάλη απόσταση, ενώ εξυπακούεται ότι οφείλουμε να υιοθετήσουμε με θρησκευτική ευλάβεια τα όσα ορίζει ο κατασκευαστής και να αποφύγουμε τους πειραματισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πιέσεις ελαστικών

Τέλος, υπάρχει η πιθανότητα ένας κατασκευαστής -κυρίως σε παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα- να μην προτείνει ρύθμιση Eco για τα ελαστικά του οχήματος. Σε αυτό το ενδεχόμενο μπορούμε είτε να προσαρμόσουμε την πίεση ακολουθώντας τη σύσταση του κατασκευαστή για την περίπτωση που το όχημα είναι πλήρες φορτίου είτε να ανατρέξουμε στον κατασκευαστή του ελαστικού και να αναζητήσουμε εκεί τη συνιστώμενες πιέσεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ