208

Νέο ρεκόρ ταχύτητας για το υπερτρένο της Ευρώπης -Πότε ξεκινούν οι δοκιμές με επιβάτες

hardt hyperloop 2

Το σύστημα μεταφοράς Hyperloop πρωτοεμφανίστηκε ως ιδέα το 2013 από τον Elon Musk, και τώρα επανέρχεται στο προσκήνιο, αφού σε μία πειραματική δοκιμή του ευρωπαϊκού Hyperloop, καταγράφηκε ρεκόρ ταχύτητας και πραγματοποιήθηκε επιτυχής ελιγμός αλλαγής λωρίδας.

Τα τελευταία χρόνια, εταιρείες, ερευνητικά εργαστήρια και πανεπιστήμια, κυρίως στην Κίνα, εξελίσσουν πυρετωδώς τρένα-κάψουλες που θα κινούνται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες αξιοποιώντας την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης (maglev).

Τώρα η ολλανδική εταιρεία Hardt Hyperloop κατέρριψε νέο ρεκόρ ταχύτητας για ευρωπαϊκό hyperloop, αφού ολοκλήρωσε τις αρχικές δοκιμές με 85 χλμ./ώρα, ενώ πραγματοποίησε με επιτυχία ελιγμό αλλαγής λωρίδας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πρώτες δοκιμές της Hardt Hyperloop έγιναν στο European Hyperloop Centre (EHC) στο Βίνενταμ της Ολλανδίας. Η ταχύτητα που επιτεύχθηκε είναι μόνο η αρχή, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, καθώς το συγκεκριμένο hyperloop θα μπορούσε να φτάσει τα 700 χλμ./ώρα.

«Αυτό το ορόσημο αποδεικνύει τις δυνατότητες και τη διαρκή εξέλιξη των τεχνολογιών του hyperloop», δήλωσε ο Roel van de Pas, CEO της εταιρείας.

Το δοκιμαστικό όχημα της Hardt Hyperloop επιτάχυνε με 0,3 G σε πίστα μήκους 420 μέτρων. Το ρεκόρ ταχύτητας που σημειώθηκε ήταν 685 χλμ./ώρα, δηλαδή 5 χλμ./ώρα πάνω από το τυπικό όριο για την ανάπτυξη τεχνολογίας hyperloop στην Ευρώπη.

Η εταιρεία κατάφερε επίσης να ολοκληρώσει αλλαγή λωρίδας σε λιγότερο από 100 μέτρα. «Η επίδειξη αλλαγών λωρίδας σε αυτές τις ταχύτητες, σε αυτό το περιβάλλον, αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα για τη μετάβαση από τα θεωρητικά σχέδια στην υλοποίηση του έργου», δήλωσε ο CEO της Hardt Hyperloop, ο οποίος πρόσθεσε πως «η υλοποίηση δοκιμών με επιβάτες ανθρώπους μέχρι το 2030 αποτελεί ρεαλιστικό σενάριο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ολλανδική εταιρεία πέτυχε για πρώτη φορά αλλαγή λωρίδας, εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας με βάση τα ευρωπαϊκά στάνταρ. Το επόμενο βήμα είναι ο σχεδιασμός μιας γραμμής με ράγες μαγνητικής αιώρησης (maglev) στις οποίες θα κινούνται τα οχήματα.

Η εταιρεία σχεδιάζει μία διαδρομή επίδειξης 3–5 χλμ. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της, θα δημιουργηθεί μία διαδρομή 30–50 χλμ., το τελικό στάδιο πριν την είσοδο του Hyperloop στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Hardt Hyperloop δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε θα είναι διαθέσιμο το τρένο της στο ευρωπαϊκό δίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι η Κίνα πιθανότατα θα προλάβει την Ευρώπη, καθώς αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, η πρώτη γραμμή hyperloop θα λειτουργεί το 2035, συνδέοντας τη Σαγκάη με το Γκουανγκζού. Η εν λόγω απόσταση είναι 1.438 χλμ., και σήμερα καλύπτεται σε περίπου 6,5 ώρες με τρένο υψηλής ταχύτητας (μέση ταχύτητα  περίπου 300 χλμ./ώρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ