Αυτό είναι το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου της Αθήνας -Παράγει νερό αντί για ρύπους, πόσο κοστίζει

leoforeio idrogonou

Το «καθαρό» όχημα δοκιμάζεται ήδη ένα μήνα από τον Οργανισμό και κυκλοφορεί σε κανονικά δρομολόγια με επιβάτες.

Σε δοκιμαστική λειτουργία του πρώτου λεωφορείου υδρογόνου προχώρησε η ΟΣΥ ΑΕ στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων της με οχήματα που σέβονται το περιβάλλον αλλά παράλληλα προσδίδουν και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους επιβάτες.

Το λεωφορείο υδρογόνου που δοκιμάζει η ΟΣΥ μετά από ανοικτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παραχωρήθηκε από την Solaris Hellas ΑΕ και αφορά στο μοντέλο Urbino 12 και ήδη κυκλοφορεί για ένα μήνα σε κανονικά δρομολόγια με επιβάτες στο κέντρο της Αθήνας.

leoforeio υδρογόνου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο όχημα ανήκει στην τυπική κατηγορία 12-μετρων αστικών χαμηλοδάπεδων οχημάτων, μπορεί να μεταφέρει έως 82 άτομα εκ των οποίων τα 37 καθήμενα και διαθέτει τρεις δίφυλλες θύρες εισόδου και ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση επιβίβασης-αποβίβασης ΑΜΕΑ, καμπίνα με σύστημα βεβιασμένου αερισμού, αντλία θερμότητας και θερμαντικά σώματα, ανατομικά καθίσματα, εσωτερικό φωτισμό με σώματα LED ρυθμιζόμενης έντασης και σύστημα επιγονάτισης για τη διευκόλυνση της εισόδου-εξόδου των επιβατών.

Το σύστημα πρόωσης του λεωφορείου είναι τεχνολογίας κυψέλης καυσίμου 70 Kw (hydrogen fuel cell) και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους επί τροχών στον οπίσθιο άξονα του οχήματος ενώ οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες στην οροφή. Σύμφωνα με τον Solaris, τα οχήματα ανεφοδιάζονται γρήγορα και έχουν αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων.

Το λεωφορείο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα από χαμηλό επίπεδο θορύβου και έλλειψη κραδασμών κατά την κίνηση. Επιπλέον, το μόνο προϊόν της χημικής αντίδρασης που λαμβάνει χώρα στην κυψέλη καυσίμου υδρογόνου είναι το νερό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσαρμοστικότητα του συστήματος σε ακραίες συνθήκες εργασίας είναι κορυφαία και η μονάδα μπορεί να ξεκινήσει ακόμη και σε θερμοκρασία μείον 25 βαθμούς Κελσίου. Επίσης, το υδρογόνο αποθηκεύεται σε αέρια κατάσταση με πίεση 350 bar σε 5 δεξαμενές νέας γενιάς που βρίσκονται, όπως ήδη αναφέρθηκε, στην οροφή του λεωφορείου.

λεωφορείο υδρογόνου

Το σετ δεξαμενής υδρογόνου του Solaris Urbino, κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά φτάνει σε συνολικό όγκο 1.560 λίτρων και εγγυάται χωρητικότητα αποθήκευσης ίση με 37,5 kg υδρογόνου.

Προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η κατανάλωση ενέργειας, το όχημα είναι επίσης εξοπλισμένο με σύστημα κλιματισμού που περιλαμβάνει αντλία θερμότητας CO2 που επιτρέπει την ανάκτηση της απορριπτόμενης θερμότητας της κυψέλης καυσίμου και τη χρήση της για εσωτερική θέρμανση.

Εσωτερικό λεωφορείου υδρογόνου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καμπίνα του οδηγού διαθέτει διατάξεις αυτόματου ελέγχου τελευταίας γενιάς όπως το σύστημα ECAS για τη ρύθμιση των αναρτήσεων και το σύστημα EBS για το φρενάρισμα και την ευστάθεια.

νέο λεωφορείο υδρογόνου

Η μοναδική σχεδίαση του αμαξώματος, το άνετο εσωτερικό του αλλά κυρίως η οικολογική του κίνηση εγγυώνται μια ξεχωριστή εμπειρία μετακίνησης όχι μόνο για τους οδηγούς αλλά και για τους επιβάτες της πρωτεύουσας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ