Το πρώτο ηλεκτρικό της Bentley είναι ό,τι πιο περίεργο μας έχει δείξει μέχρι σήμερα

Η πολυτελής μάρκα αποκάλυψε το EXP 15, ένα πρωτότυπο που αποτελεί προπομπό του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου.
Μόνο που με αυτά που μας έδειξε, η Bentley τάραξε τα νερά. Για τα καλά. Δεν είναι ακριβώς σεντάν, ούτε είναι ακριβώς crossover, αν και επί της ουσίας στην έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι Luxury Urban SUV. Περιγραφή η οποία προφανώς έχει πια πολλές ερμηνείες.
Το EXP 15 λοιπόν, είναι ένα 3θυρο υπερυψωμένο sedan με… τρία καθίσματα! Σας τραβήξαμε το ενδιαφέρον; Πάμε να δούμε λεπτομέρειες για το πρωτότυπο EXP 15.
BUY NOW

Αρχικά να βάλουμε χρονικούς ορίζοντες. Η έκδοση παραγωγής θα έρθει το 2026 και θα είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα πατά στην ίδια πλατφόρμα με τη Porsche Cayenne Electric. Το EXP 15 απλά προϊδεάζει το κοινό κι αν θέλετε, «τεστάρει» τους πελάτες της Bentley και την αποδοχή τους.
Είναι χαρακτηριστικά όσα λέει ο διευθυντής σχεδιασμού της Bentley, Robin Page: «Είναι σαφές ότι τα SUV είναι μια αναπτυσσόμενη κατηγορία, την αγορά των GT της ξέρουμε καλά μέσω τεσσάρων γενεών της Continental GT – αλλά η πιο δύσκολη κατηγορία είναι το sedan επειδή αλλάζει. Μερικοί πελάτες θέλουν ένα κλασικό σχήμα σεντάν και άλλοι πάλι κάτι πιο ανυψωμένο. Έτσι, αυτή ήταν μια ευκαιρία για εμάς να μιλήσουμε με τους ανθρώπους και να αποκτήσουμε μια αίσθηση».

Το EXP 15 δεν μοιάζει με καμία άλλη Bentley. Το εμπρός μέρος έχει μία μεγάλη, κλειστή μάσκα, που στα ανοίγματα της παραδοσιακής, έχει φωτιστικά σώματα, κάνοντας αυτό το ουσιαστικά ουδέτερο κομμάτι των EV, να ξεχωρίζει. Οι ακροβολισμένοι προβολείς είναι κάθετοι ενώ εντυπωσιακά είναι το νέο φτερωτό έμβλημα της Bentley και το φωτιζόμενο σήμα πάνω στο μυώδες καπό.
Οι κολόνες Α είναι μαύρες και δένουν αρμονικά με την κεκλιμένη μαύρη οροφή, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το αστραφτερό ασημί-χρυσό σώμα του αμαξώματος. Το αμάξωμα δείχνει με την πρώτη ματιά πως κάθε του λεπτομέρεια έχει ως γνώμονα τη βέλτιστη αεροδυναμική του απόδοση, στοιχείο εμφανές και στο σχεδιασμό των τροχών.

Βέβαια κοιτώντας το EXP 15 από το πλάι, φανερώνεται ένα βασικό παράδοξο αφού η μία πλευρά διαφέρει από την άλλη σε κάτι βασικό. Η πλευρά το οδηγού έχει μία θύρα ενώ η πλευρά του συνοδηγού δύο! Και θα δούμε στην πορεία τις αντίστοιχες ιδιαιτερότητες στο εσωτερικό.
Όσο για το πίσω μέρος, είναι πιο συμβατικό. Αν κι εκεί έχουμε ιδιαίτερα στοιχεία, όπως τα δύο ενεργά σπόιλερ στην οροφή, που συνδυάζονται με κομψά φώτα που επεκτείνονται στο μεγαλύτερο κομμάτι του πίσω μέρους και ενεργό διαχύτη.
Σχετικά με τις διαστάσεις, η Bentley ανέφερε μόνο πως θα έχει μήκος άνω των 5 μέτρων. Και παρότι είναι σαφές πως όλα αυτά δεν θα μεταφερθούν στην έκδοση παραγωγής, είναι σαφές πως το εν λόγω πρωτότυπο φανερώνει όλα όσα σκέφτονται γενικότερα για το μέλλον οι σχεδιαστές της μάρκας.

Το εσωτερικό είναι ακόμα πιο παράξενο, αφού πρόκειται για ένα 3θέσιο μοντέλο που «…καινοτόμο χώρο αποθήκευσης στην καμπίνα για πολύτιμα κατοικίδια ή/και χειραποσκευές». Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, η Bentley ανέπτυξε ένα κρεβάτι για σκύλους που μπορεί να δεθεί στο σημείο που θα έμενε κανονικά το κάθισμα του συνοδηγού. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν να έχουν δύο βαλίτσες δίπλα τους.
Η ιδιορρυθμία δεν τελειώνει εκεί, καθώς το κάθισμα στην πλευρά του συνοδηγού μπορεί να μετακινηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις. Υπάρχει η Standard πίσω θέση, μια σε λειτουργία Relax όπου είναι ουσιαστικά ξαπλωμένη και μια σε λειτουργία Co-Pilot, κατά την οποία το κάθισμα έρχεται προς τα μπροστά και φτάνει σχεδόν δίπλα στον οδηγό. Το κάθισμα μπορεί επίσης να περιστρέφεται 45 μοίρες προς τα έξω για να βελτιώσει την είσοδο και την έξοδο από το EXP 15.

Αφήνοντας τα καθίσματα στην άκρη, το εντυπωσιακό ταμπλό «Wing Gesture» μπορεί να λειτουργήσει ως ψηφιακή οθόνη πλήρους πλάτους. Διαθέτει ένα λεπτό ψηφιακό ταμπλό οργάνων και ένα καινοτόμο σύστημα infotainment. Είναι ενδιαφέρον ότι οι οθόνες μπορούν να απενεργοποιηθούν για να αποκαλυφθεί μια επιφάνεια από καπλαμά που είναι ορατή κάτω από το γυαλί τους.
Η Bentley δεν είπε πολλά για τα πίσω καθίσματα, αλλά τα χωρίζει μια κονσόλα που διαθέτει ενσωματωμένη οθόνη. Η κονσόλα διαθέτει επίσης ψυγείο και ειδικά χειριστήρια.
Όλα αυτά σε ένα καινοτόμο πρωτότυπο, που σχεδιάστηκε ως ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, με μεγάλη αυτονομία και «…ταχύτητες επαναφόρτισης ανάλογες με την άνεση που περιμένουν οι πελάτες από μια Bentley».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ