citroen aposirsi

Πρόστιμο μαμούθ για καρτέλ στην Ευρώπη -Ποιες εταιρείες θα πληρώσουν 72 εκατ. ευρώ

ergostasio-tourkia-2

Ένα νέο καρτέλ έρχεται να ταράξει τα νερά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιβάλλει πρόστιμα συνολικού ύψους 72 εκατ. ευρώ, έπειτα από παράνομη δραστηριότητα που διήρκεσε περισσότερα από 12 χρόνια.

Σε αντίθεση με προηγούμενες υποθέσεις καρτέλ που είχαν στο επίκεντρο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αυτή τη φορά οι εμπλεκόμενοι δεν είναι κατασκευαστές οχημάτων, αλλά εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία μπαταριών, έναν τομέα κρίσιμης σημασίας για ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκίνησης σήμερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο καρτέλ συμμετείχε αφενός η Eurobat, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μπαταριών Αυτοκινήτων και Βιομηχανικών Μπαταριών, και αφετέρου τέσσερις εταιρείες παραγωγής: Exide, FET (συμπεριλαμβανομένης της Elettra), Rombat και Clarios.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τις παραπάνω εταιρείες, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής, η Exide είναι αυτή που καλείται να καταβάλει το μεγαλύτερο πρόστιμο, που ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ η Clarios, πρώην JC Autobatterie, απαλλάχθηκε από την επιβολή προστίμου, καθώς συνεργάστηκε πλήρως με τις αρχές, αποκαλύπτοντας τη δομή και τα μέλη του καρτέλ και λαμβάνοντας καθεστώς ασυλίας.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι εταιρείες είχαν συμφωνήσει να δημιουργούν κοινά «πριμ» με βάση τις τιμές αγοράς του μολύβδου, βασικού συστατικού των μπαταριών, και να χρησιμοποιούν αυτά τα επίπεδα ως σημείο αναφοράς στις διαπραγματεύσεις με τους πελάτες τους.

Με αυτόν τον τρόπο διασφάλιζαν ότι τα πρόσθετα κόστη που μετακυλίονταν στην αγορά παρέμεναν σταθερά υψηλότερα από εκείνα που θα προέκυπταν υπό καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως επισημαίνει η Κομισιόν, η μυστική συνεννόηση προμηθευτών με στόχο τη μετατροπή ενός επιπλέον περιθωρίου κέρδους σε κοινό «κανόνα» για ολόκληρο τον κλάδο συνιστά σοβαρή παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Η υπόθεση αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από γνωστά καρτέλ που έχουν αποκαλυφθεί τα τελευταία χρόνια στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Χαρακτηριστικό είναι το καρτέλ ανακύκλωσης, πριν από περίπου 15 χρόνια, το οποίο οδήγησε σε συνολικά πρόστιμα ύψους 458 εκατ. ευρώ για 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων και την ένωση ACEA.

Αντίστοιχα, ιδιαίτερα γνωστή παραμένει και η υπόθεση του «καρτέλ αυτοκινήτων» στην Ισπανία, που αποκαλύφθηκε το 2014, όταν σχεδόν όλες οι εταιρείες με παρουσία στη χώρα βρέθηκαν να έχουν συμφωνήσει σε τιμές, ανταλλαγή εμπιστευτικών πληροφοριών και πρακτικές που περιόριζαν τον ανταγωνισμό, οδηγώντας σε πρόστιμα 171 εκατ. ευρώ το 2015, με τις δικαστικές διεκδικήσεις να συνεχίζονται ακόμη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ