audi q3

Τέλος το τρίγωνο από το αυτοκίνητο και πρόστιμο 30.000 ευρώ για άσκοπη χρήση του φωτεινού φάρου -Ποια χώρα κάνει την αρχή

trigono asfaleia

Ένας μηχανισμός ασφαλείας μπορεί να επιφέρει βαρύτατα πρόστιμα για όσους πραγματοποιούν άσκοπη χρήση του

Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που κινούμαστε, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας. Σήμερα, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον συστήματα προστασίας που τους βοηθούν να αντιμετωπίσουν τα απρόβλεπτα περιστατικά που μπορεί να συμβούν σε όλους μας στον δρόμο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αρμόδιες αρχές δεν αναπτύσσουν μόνο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και νέες τεχνολογίες που μπορούν να αποτρέψουν επικίνδυνες καταστάσεις στον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από αυτές τις τεχνολογίες είναι ο φάρος έκτακτης ανάγκης V16, μια μικρή αλλά εξαιρετικά σημαντική συσκευή ασφάλειας που αντικαθιστά το παραδοσιακό προειδοποιητικό τρίγωνο.

Ο φάρος V16 τοποθετείται στην οροφή του οχήματος σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος και εκπέμπει πορτοκαλί φως 360 μοιρών, ορατό από μεγάλη απόσταση, ειδοποιώντας τους υπόλοιπους οδηγούς ότι υπάρχει σταματημένο όχημα στο οδόστρωμα. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι μπορεί να ενεργοποιηθεί χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να βγει από το αυτοκίνητο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο έκθεσης στην κυκλοφορία.

Μάλιστα, από το 2026, χώρες όπως η Ισπανία θα καταστήσουν υποχρεωτική τη χρήση της αναβαθμισμένης εκδοχής του φάρου, η οποία θα διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα GPS. Μέσω αυτού, η συσκευή θα συνδέεται αυτόματα με τις αρχές, αποστέλλοντας σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τη θέση του οχήματος και τον χρόνο ενεργοποίησης.

Με αυτόν τον τρόπο, τα συνεργεία και οι υπηρεσίες διάσωσης θα μπορούν να επεμβαίνουν γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά, σώζοντας πολύτιμα λεπτά σε επείγουσες καταστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση του V16, λοιπόν, δεν θα αποτελεί απλώς ένα επιπλέον αξεσουάρ ασφαλείας, αλλά ένα σύστημα ειδοποίησης ανάγκης, που ενεργοποιεί ένα ευρύτερο δίκτυο συντονισμού υπηρεσιών.

Όμως, ακριβώς επειδή κάθε ενεργοποίηση σημαίνει και κινητοποίηση πόρων, οι ισπανικές αρχές έχουν θεσπίσει και δρακόντεια πρόστιμα για όσους το χρησιμοποιούν χωρίς λόγο ή προχωρούν ψευδείς ειδοποιήσεις.

Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδουν ισπανικά μέσα, άσκοπη χρήση της συσκευής θα επιφέρει πρόστιμο έως 1.500 ευρώ αν δεν επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία των υπηρεσιών, ενώ σε περιπτώσεις ψευδών ειδοποιήσεων που προκαλούν κινητοποίηση ασθενοφόρων ή περιπολικών, το πρόστιμο μπορεί να εκτοξευθεί στα 30.000 ευρώ.

Ο λόγος πίσω από την επιβολή ενός τόσο υψηλού προστίμου είναι ότι κάθε ψευδές σήμα ανάγκης μπορεί να αποσπάσει τις δυνάμεις διάσωσης από πραγματικά περιστατικά, βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Οι αρχές θεωρούν την κατάχρηση του V16 σοβαρό αδίκημα, αντίστοιχο με την ψευδή ειδοποίηση πυρκαγιάς ή βομβιστικής απειλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τα ισπανικά μέσα αποκαλύπτουν ότι ήδη έχουν εντοπιστεί ομάδες στο διαδίκτυο που πειραματίζονται με την ιδέα του «σαμποτάζ» του συστήματος, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα δεκάδες φάρους σε διαφορετικά σημεία, για να δοκιμάσουν την ανταπόκριση των αρχών. Οι αρχές παρακολουθούν στενά αυτές τις ενέργειες και έχουν προειδοποιήσει ότι οποιαδήποτε τέτοια πράξη θα διώκεται ποινικά.

Στην Ελλάδα, η άσκοπη κλήση στις αρχές για παροχή έκτακτης βοήθειας υπάγεται στον Ποινικό Κώδικα, αφού, όπως προβλέπει το Άρθρο 416, τιμωρείται με κράτηση ή με πρόστιμο, εκτός αν η πράξη υπόκειται σε αυστηρότερη ποινή βάσει άλλης διάταξης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ