Πρόστιμο 200 ευρώ σε κάθε φανάρι -Ποιοι θα το πληρώνουν

διάβαση πεζών

Τέλος σε μια άκρως αντικοινωνική συμπεριφορά της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών επιχειρεί να βάλει η τεχνολογία, εντοπίζοντας όσους δεν σέβονται τη διαγράμμιση του δρόμου.

Κάθε χρόνος που περνά περισσότεροι από 3.600 πεζοί χάνουν τη ζωή τους στην ευρωπαϊκή άσφαλτο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 18% των θανάτων που σημειώνονται στην ευρωπαϊκή ήπειρο και οφείλονται σε τροχαία δυστυχήματα.

Σε ορισμένες χώρες μάλιστα το ποσοστό αυτό υπερβαίνει ακόμα και το 30% αναδεικνύοντας την προστασία των πεζών σε μια κρίσιμη αναγκαιότητα.

Ο σεβασμός του ζωτικού χώρου των πεζών οφείλει να περιφρουρηθεί και σε αυτή την προσπάθεια καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στην τεχνολογία, λοιπόν, και στη χρήση καμερών, οι αστυνομικές αρχές θα μπορούν να εντοπίζουν όχι μόνον εκείνους που παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, βάζοντας σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου αλλά και τους οδηγούς που ακινητοποιούν τα οχήματά τους πάνω στις διαβάσεις, αδιαφορώντας για τη διαγράμμιση του οδοστρώματος και τα όρια που θέτει αυτή.

Ως γνωστόν όλα τα οχήματα οφείλουν να ακινητοποιούνται πριν την κάθετη προς το οδόστρωμα λευκή γραμμή, η οποία οριοθετεί τη διάβαση των πεζών.

Στη χώρα μας, βέβαια, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών παραβιάζουν τη συγκεκριμένη διάταξη ακινητοποιώντας το όχημά τους εντός της διάβασης, παρεμποδίζοντας την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών και θέτοντας σε κίνδυνο όσους επιχειρούν να περάσουν από τη μια πλευρά του δρόμου στην άλλη.

Πέρα από κακή και επικίνδυνη, η συγκεκριμένη συνήθεια είναι και παραβατική καθώς αντιβαίνει στις διατάξεις του άρθρου 39 του ΚΟΚ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελευταίο αναφέρει ότι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς και να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν ή όταν τυφλοί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν το λευκό μπαστούνι τους, για να δείξουν ότι πρόκειται να διασχίσουν την οδό ή όταν τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα πρόκειται να διασχίσουν την οδό. Όταν επιτραπεί να προχωρήσουν, να μη διακόπτουν ή παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι οποίοι έχουν ήδη εισέλθει και προχωρούν στη διάβαση.

Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οδηγοί που παραβιάζουν τις διατάξεις του άρθρου 39 τιμωρούνται με χρηματικό πρόστιμο ύψους 200 ευρώ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οδήγησης για 10 ημέρες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ