Προσοχή με τα ανταλλακτικά αυτοκινήτου από το Internet -Ποιες παγίδες υπάρχουν

online-parts

«Γολγοθάς» η επιστροφή, επιδιόρθωση ή ακόμη και η αντικατάσταση ενός ελαττωματικό προϊόντος.

Το Διαδίκτυο αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές προϊόντων για εκατομμύρια καταναλωτές ωστόσο εγκυμονούν πολλοί κίνδυνοι που είναι άγνωστοι σε αυτούς με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χάσουν σίγουρα την υπομονή τους έως και τα χρήματά τους σε κάποιες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Carandmotor.gr υπάρχουν εκατομμύρια ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, δίκυκλων ή φορτηγών τα οποία συνήθως δελεάζουν τους καταναλωτές με τις πολύ φθηνότερες τιμές που αναρτούν στο Διαδίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μειωμένες τιμές δικαιολογούνται από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν έξοδα για την διατήρηση φυσικού καταστήματος λιανικής ή άλλες δαπάνες που αφορούν σε προσωπικό και ενοίκια οπότε και τα έξοδά τους είναι περιορισμένα και για αυτό τον λόγο πετυχαίνουν καλύτερες τιμές.

Ωστόσο οι καταναλωτές που παραγγέλνουν ανταλλακτικά online θα διαπιστώσουν τα προβλήματα με τα οποία θα βρεθούν αντιμέτωποι μόλις παραλάβουν το ανταλλακτικό που έχουν παραγγείλει και διαπιστώσουν είτε ότι δεν κάνει στο όχημά τους, είτε ότι δεν λειτουργεί σωστά, είτε το ανταλλακτικό που παρέλαβαν είναι εντελώς λάθος.

Εκεί ακριβώς ξεκινά ο «Γολγοθάς» τους καθώς θα διαπιστώσουν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ο χρόνος αντικατάστασης ή επισκευής του ανταλλακτικού που έχουν αποστείλει στο ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο και το προμηθεύτηκαν είναι υπερβολικά μεγάλος και σίγουρα τα νεύρα τους δεν θα παραμείνουν σε καλή κατάσταση.

Βέβαια όλα αυτά ξεκινούν από την στιγμή που ξεκινά η διαδικασία επιστροφής κάποιου ανταλλακτικού που είτε δεν κάνει είτε είναι ελλαττωματικό και θα πρέπει να επικοινωνήσεις με το ηλεκτρονικό κατάστημα που το έχει αγοράσει. Αρχικά θα διαπιστώσεις ότι το e-shop που έχει αποκτήσει το λάθος ή ελλαττωματικό ανταλλακτικό δεν έχει εκπροσώπους αλλά τη διαχείριση της επικοινωνίας την έχουν αναλάβει κάποια call centers! Οι τηλεφωνητές που απαντούν στα αιτήματα των καταναλωτών πραγματικά εντυπωσιάζουν ακόμη και τον πλέον εξαγριωμένο πελάτη καθώς τον καθησυχάζουν πως δεν πρόκειται να χάσει τα χρήματά του και πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχει αντικατασταθεί το λάθος ή ελλαττωματικό ανταλλακτικό. Αυτό όμως που σε καμία περίπτωση δεν λένε έχει να κάνει με τον χρόνο αντικατάστασης ή επισκευής του ανταλλακτικού. Ακριβώς εκεί αποκαλύπτεται ο «Γολγοθάς» των καταναλωτών. Η πρώτη απάντηση των υπαλλήλων του call center για την αντικατάσταση ή επισκευή κάποιου ελλαττωματικού ανταλλακτικού είναι πως ο καταναλωτής θα πρέπει να το αποστείλει πίσω στην εταιρεία με συγκεκριμένη εταιρεία courier και κατόπιν εκείνοι θα το επαναπροωθήσουν στον… προμηθευτή τους!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια κανένας υπάλληλος από το call center ή το e-shop δεν έχει ενημερώσει από πριν τους καταναλωτές ότι ο προμηθευτής μπορεί να βρίσκεται στην Πολωνία ή στην Ρουμανία ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ οπότε και ο χρόνος αντικατάστασης ή επισκευής μπορεί να ξεπεράσει τον ένα μήνα!

Ναι σωστά διαβάσατε ο ένας μήνας είναι ο σύνηθες χρόνος που απαιτείται για την αποστολή κάποιου ελλαττωματικού προϊόντος από το ηλεκτρονικό κατάστημα στον προμηθευτή του και η επαναποστολή του από τον προμηθευτή που βρίσκεται σε άλλο κράτος-μέλος προς το e-shop.

Τώρα αν ο καταναλωτής έχει το αυτοκίνητό του στο συνεργείο για επισκευή και για να ολοκληρωθεί η επισκευή του απαιτείται το συγκεκριμένο ελλαττωματικό ανταλλακτικό μάλλον θα μείνει χωρίς όχημα για τουλάχιστον ένα μήνα!

Όταν βέβαια ρωτήσει κάποιος καταναλωτής τους υπαλλήλους των call centers γιατί δεν ενημερώνουν τους υποψήφιους πελάτες τους πως οι προμηθευτές τους βρίσκονται στην άλλη άκρη του κόσμου και πως η αντικατάσταση ή επισκευή ελλαττωματικών ή λάθος προϊόντων θα διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα η απάντηση των υπαλλήλων των call centers είναι κυριολεκτικά αποστομωτική: «Είμαστε καθ’ όλα νόμιμοι!»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει ξεκινήσει έναν αγώνα ενάντια σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα για παραπληροφόρηση ή ελλιπής ενημέρωση των καταναλωτών επιβάλλοντας πρόστιμα πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ ωστόσο πολλά e-shops δεν φαίνεται να πτοούνται καθώς ο τζίρος και τα κέρδη τους είναι πολλαπλάσια των προστίμων. Άλλωστε δεν κλέβουν τους καταναλωτές απλά τους καθυστερούν στην αντικατάσταση των ελλαττωματικών ανταλλακτικών για τουλάχιστον ένα μήνα!

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ