
Οι εργασίες για την επέκταση της γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθούν ως τις 28 Φεβρουαρίου 2026, σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου.
Όπως επιβεβαίωσε σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ΕΡΤNews ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τα έργα για την επέκταση προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2026.
Ωστόσο πρόσθεσε πως προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο, απαιτείται η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό για περίπου έναν μήνα, ώστε να ενσωματωθούν τα νέα συστήματα αλλά και να διασφαλιστεί πως θα ληφθούν υπόψη όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.
BUY NOW

Ο υφυπουργός επέμεινε στη συγκεκριμένη θεματική, τονίζοντας ότι «το ζητούμενο στις μετακινήσεις είναι η ασφάλεια», ενώ έκανε την πρόβλεψη πως η ένταξη της Καλαμαριάς στο δίκτυο του μετρό θα ενισχύσει θεαματικά τη χρήση του μέσου.
Άλλωστε το έργο θεωρείται κομβικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, καθώς αναμένεται να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση και να προσφέρει ταχύτερη μετακίνηση στους κατοίκους της ανατολικής πλευράς της πόλης.

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμιγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Η διαδρομή από άκρη σε άκρη θα διαρκεί μόλις 17 λεπτά, με συχνότητα δρομολογίων στα 3,5 λεπτά και στόχο τα 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων και την ενίσχυση του στόλου. Σήμερα διαθέτει 18 αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, πλήρως κλιματιζόμενους και εξοπλισμένους με συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Η επέκταση προς Καλαμαριά αφορά νέα υπόγεια γραμμή μήκους 4,77 χιλιομέτρων με πέντε σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Πρόκειται για έργο που θα ενώσει τις ανατολικές περιοχές με τον κεντρικό κορμό του δικτύου, ανακουφίζοντας βασικούς οδικούς άξονες και εξυπηρετώντας περιοχές με υψηλή πυκνότητα κατοικίας. Μετά την προσθήκη της γραμμής αυτής, οι ημερήσιοι επιβάτες εκτιμάται ότι θα αυξηθούν από 90.000 σε περίπου 260.000.
Οι εργασίες στα εργοτάξια συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Στον σταθμό Νομαρχία ολοκληρώνονται τα συστήματα πυροπροστασίας και πυρανίχνευσης, ενώ στο Καλαμαριά εγκαθίστανται οι ηλεκτρικοί πίνακες και τα συστήματα ραδιοεπικοινωνίας.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ