208

Προχωρούν ολοταχώς οι εργασίες για τη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας -Πότε θα ολοκληρωθεί

γέφυρα

Η κατασκευή της μεγαλύτερης γέφυρας στην Ελλάδα προχωρά με γοργούς ρυθμούς, με το έργο στη συμπρωτεύουσα να υπόσχεται να μεταμορφώσει εντελώς την καθημερινότητα χιλιάδων οδηγών.

Ο λόγος για το Flyover, τη νέα υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο που κατασκευάζεται πάνω από την Περιφερειακή Οδό. Πρόκειται για ένα έργο-σταθμό, με μήκος που θα φτάνει τα 4 χιλιόμετρα και πλάτος 22 μέτρων, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη γέφυρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα. Ο στρατηγικός του ρόλος για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση καθιστά το έργο ένα από τα σημαντικότερα εγχειρήματα της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι εργασίες έχουν ήδη φτάσει στο 30% και εξελίσσονται με βάση το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Η παράδοση έχει οριστεί για τον Μάιο του 2027, με την πολιτεία να τονίζει ότι όλα προχωρούν χωρίς καθυστερήσεις, παρά τις αρχικές ανησυχίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε βίντεο που δημοσιοποιήθηκε, εναέριες λήψεις με drone καταγράφουν εντυπωσιακά στιγμιότυπα από κομβικά σημεία των εργασιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η εικόνα της «κόκκινης» μεταλλικής γέφυρας ΥΤΛ στο κομμάτι των Μετέωρων, ενός ειδικού κυλιόμενου φορείου σκυροδέτησης που μετακινείται υδραυλικά πάνω στα βάθρα, αλλά και η παρουσία της νέας «μπλε» μεταλλικής κατασκευής που τοποθετείται στον κόμβο Επταπυργίου, δείχνοντας πώς θα διαμορφωθεί το έργο στα επόμενα στάδια. Τα πλάνα καλύπτουν επίσης εργασίες σε σημεία όπως τα Κωνσταντινοπουλίτικα και στα εργοτάξια κατά μήκος του έργου.

Η σημασία του Flyover υπολογίζεται ότι θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα του οδικού άξονα, εξυπηρετώντας έως και 10.000 οχήματα την ώρα, έναντι 5.000 σήμερα. Η συμβολή του στην αποσυμφόρηση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης θα είναι καθοριστική, αναβαθμίζοντας συνολικά το συγκοινωνιακό δίκτυο της πόλης και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την πορεία των εργασιών επιθεώρησαν πρόσφατα ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος. Στις δηλώσεις τους υπογράμμισαν την πρόοδο και τη σημασία του έργου. Ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε λόγο για ένα «σύνθετο και δύσκολο έργο που συζητούνταν επί χρόνια και τώρα γίνεται πραγματικότητα», τονίζοντας και αυτός ότι η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί να το παραδώσει τον Μάιο του 2027.

Από την πλευρά του, ο Χρίστος Δήμας στάθηκε στον καινοτόμο χαρακτήρα του έργου και στη θετική ανταπόκριση της κοινωνίας, επισημαίνοντας πως οι Θεσσαλονικείς βλέπουν με τα μάτια τους την πρόοδο και παρακολουθούν δέκα εργοτάξια να δουλεύουν ταυτόχρονα. Τον ίδιο ορίζοντα ολοκλήρωσης, δηλαδή το Μάιο του 2027 επισήμανε και ο Υπουργός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας είναι ένα εμβληματικό έργο τόσο για τη Θεσσαλονίκη όσο και για την Ελλάδα. Είναι ένα πρωτοποριακό, καινοτόμο έργο, το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό της πόλης. Υπολογίζεται ότι από 5.000 οχήματα, σήμερα, θα μπορέσουμε να διπλασιάσουμε τη χωρητικότητα σε 10.000 την ώρα. Η δέσμευση της κοινοπραξίας για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος πιστεύουμε ότι θα τηρηθεί, καθώς σε ενάμιση μήνα θα λειτουργεί και το δεύτερο καλούπι. Άρα, θα μπορέσει να επιταχυνθεί σημαντικά η κατασκευή του έργου. Πριν από έναν χρόνο υπήρχε καχυποψία, υπήρξε σκεπτικισμός για το εάν πρώτον θα ολοκληρωθεί το έργο, και δεύτερον, ποιες συνέπειες θα υπάρχουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου όσον αφορά την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Βλέπουμε όμως ότι το κλίμα έχει αντιστραφεί και το έργο προχωράει. Οι πολίτες που περνάνε από τον περιφερειακό βλέπουν ότι υπάρχουν δέκα παράλληλα εργοτάξια και παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας του έργου. Όλοι ανυπομονούμε να προχωρήσουμε με τους ίδιους απρόσκοπτους ρυθμούς, ώστε να ολοκληρωθεί κανονικά στο χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή τον Μάιο του 2027».

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ