Προχωρά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Ελλάδας -Γιατί θα αλλάξει την Αθήνα

Γραμμή 4 Μετρό Βεϊκου

Συνεχίζεται το ταξίδι των δύο μηχανημάτων TBM που σκάβουν το έδαφος της Αθήνας, για την υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις των πολιτών.

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζει το ταξίδι του ο μετροπόντικας «Αθηνά» που ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη έχοντας προορισμό τον σταθμό «Ευαγγελισμός», διανοίγοντας τη σήραγγα της Γραμμής 4 του Μετρό.

Το μηχάνημα TBM, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα 8 Απριλίου η ΑΒΑΞ, έχει κατασκευάσει σήραγγα 1.000 μέτρων, δηλαδή το 20% του συγκεκριμένου τμήματος, στο μεγαλύτερο δημόσιο έργο που πραγματοποιείται σήμερα στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,28 δισ. ευρώ.

Οι πίνακες στο πιλοτήριο του υψηλής τεχνολογίας TBM της ΑΒΑΞ έδειξαν ότι το πρώτο χιλιόμετρο της νέας γραμμής που θα συνδέσει το Γουδή με το Γαλάτσι είναι ήδη πραγματικότητα και ότι έως τα μέσα του 2025 ο πρώτος μετροπόντικας («Αθηνά), αφού περάσει από Ζωγράφου και Καισαριανή, θα έχει φτάσει στο πάρκο της οδού Ριζάρη. Σήμερα, ο μετροπόντικας «ταξιδεύει» κάτω από την περιοχή των νοσοκομείων «Παίδων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γραμμή 4 Μετρό

Ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Νίκη», ακολουθεί αντίθετη πορεία, έχοντας ξεκινήσει από τον σταθμό «Βεΐκου» στο Γαλάτσι. Αφού κατασκευάσει 7 χλμ. σήραγγας θα συναντήσει την «Αθηνά», τον μετροπόντικα της Κατεχάκη, στον Ευαγγελισμό. Πρόκειται για μια «συνάντηση» που θα γίνει στα μέσα του 2026.

Το έργο

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) του Μετρό θα έχει σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Γραμμή 4 Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

Υπολογίζεται ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση στο σύνολο του δικτυού Μετρό θα αυξηθεί κατά 340.000 επιβάτες, ενώ η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ