Προχωρά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα -Δείτε φωτογραφίες από τις εργασίες

φρέαρ tbm βεϊκου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της «πορτοκαλί Γραμμής» του Μετρό της Αθήνας που θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.

Συνεχίζονται τα έργα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η οποία θα αλλάξει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της πόλης.

Στην Ελλάδα πλέον βρίσκονται και τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηραγγών, με το πρώτο, τον Μετροπόντικα «Αθηνά» να έχει προχωρήσει στη διάνοιξη δεκάδων μέτρων, έχοντας ως αφετηρία το Φρέαρ Κατεχάκη.

Γραμμή 4 Μετρό
Φρέαρ TBM Κατεχάκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τον δεύτερο Μετροπόντικα, «Νίκη», αυτός έχει αφιχθεί από τον Αύγουστο στην Ελλάδα και βρίσκεται στο στάδιο της συναρμολόγησης ώστε προς το τέλος του έτους να ξεκινήσει να ταξιδεύει προς τον Ευαγγελισμό από το Φρέαρ Βεϊκου, η εσκαφή του οποίου έχει φτάσει το 43%.

Γραμμή 4 Μετρό
Φρέαρ TBM Βεϊκου

Παράλληλα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Ελληνικό Μετρό, συνεχίζονται οι αρχαιολογικές εργασίες στους Σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Εξάρχεια, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, ενώ αρχαιολογικές διερευνητικές τομές ξεκίνησαν στο Φρέαρ Διακλάδωσης, το οποίο βρίσκεται στο Πάρκο Ναϊάδων πλησίον του Σταθμού Ευαγγελισμός.

Γραμμή 4 Μετρό
Σταθμός Καισαριανή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον σταθμό Άλσος Βείκού συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου. Στον Στ. Αλεξάνδρας ξεκίνησαν παρακάμψεις του δικτύου του ΟΤΕ και συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου. Επιπλέον στο Φρέαρ Φορμίωνος ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νέου υπόγειου υποσταθμού ΔΕΔΔΗΕ και πραγματοποιούνται παρακάμψεις των δικτύων του. Τέλος, στο Φρέαρ Δικαιοσύνης ολοκληρώθηκαν όλες οι εργασίες μετατόπισης δικτύων.

Γραμμή 4 Μετρό

Στον Σταθμό Δικαστήρια πραγματοποιούνται εργασίες κατασκευής πασσάλων με το ποσοστό ολοκλήρωσης να φτάνει το 28%, ενώ ταυτόχρονα κατασκευάστηκε ο υποσταθμός μέσης τάσης της ΔΕΔΔΗΕ.

Στη Βόρεια είσοδο του σταθμού Ακαδημία κατασκευάστηκε το σύνολο των πασσάλων, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης των πασσάλων περιμετρικά του κεντρικού ορύγματος σταθμού βρίσκεται στο 10,71%.

Παράλληλα, κατασκευάστηκε ο υποσταυμός μέσης τάσης της ΔΕΔΔΗΕ και εγκαταστάθηκε γερανός για τις εργασίες έγχυτων φρεατοπασσάλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γραμμή 4 Μετρό

Επίσης, πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση εργοταξιακών γραφείων, μετακινήθηκε η περίφραση στην ανατολική πλευρά του κυρίως ορύγματος επί της οδού Μασσαλίας και διαμορφώθηκε ο εργοταξιακός χώρος στη βορειοανατολική πλευρά του ορύγματος για την κατασκευή πασσάλων του κυρίως σταθμού.

Στον Σταθμό Κολωνάκι ολοκληρώθηκε η κατασκευή πασσάλων περιμετρικά του ορύγματος του Σταθμού. Επίσης, είναι σε εξέλιξη εργασίες εσκαφής για την τοποθέτηση της βάσης του οικοδομικού γερανού. Στο πλαίσιο της Γεωδομητικής παρακολούθησης πραγματοποιήθηκε γεώτηρης για την τοποθέτηση οργάνου (αποκλισιόμετρου) εντός περίφραξης εργοταξιακού χώρου.

Γενική περιγραφή της Γραμμής 4

Η κατασκευή του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) της Γραμμής 4, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2029, είναι ένα έργο καθοριστικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες, μέσω 15 σύγχρονων σταθμών και σιδηροδρόμου διπλής τροχιάς 12,8 χλμ.

Γραμμή 4 Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι σταθμοί θα είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ