Προχωρά το νέο μεγάλο τούνελ στη Μακεδονία -Ποιες περιοχές θα ενώσει

σήραγγα Κλεισούρας

Παίρνει σιγά-σιγά μορφή η σήραγγα Κλεισούρας που θα ενισχύσει την ασφάλεια, θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού και θα αποτελέσει εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της σήραγγας Κλεισούρας, το σημαντικότερο κομμάτι της νέας επαρχιακής οδού που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς-Πτολεμαΐδας.

Η σήραγγα Κλεισούρας είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., με σήραγγα διαφυγής 1.383 μ., ενώ όπως φαίνεται και από φωτογραφία (δείτε την παρακάτω) που δημοσίευσε πρόσφατα στα social media ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς, Δημήτρης Σαββόπουλος, η υλοποίησή της βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να είναι έτοιμη εντός του 2025. Σημειώνεται ότι η φωτογραφία δείχνει τη διάνοιξη της σήραγγας από τη μεριά της Πτολεμαΐδας και συγκεκριμένα από το Βάρικο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σήραγγα Κλεισούρας που θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης και εκτιμάται ότι θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης από την Καστοριά στην Πτολεμαΐδα (και το αντίστροφο).

σήραγγα Κλεισούρας

Το αντικείμενο του έργου

Ειδικότερα, η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία είναι μήκους 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.

Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:

  • 4 ανισόπεδους κόμβους
  • σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
  • 1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου
  • 4 κάτω διαβάσεις

Όπως έχει αναφέρει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των πολιτών της Καστορίας, της Εορδαίας και του Αμυνταίου, δεδομένου ότι η ολοκλήρωσή του, όχι μόνο θα ενώσει τις τρεις περιοχές, αλλά θα αποτελέσει εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης, στο εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός, ενώ το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία «ΆΚΤΩΡ», με χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 3 έτη. Το έργο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ