O Προαστιακός μεγαλώνει -Πού θα κατασκευαστούν 7 νέοι σταθμοί

προαστιακός σιδηρόδρομος

Η νέα γραμμή προαστιακού θα έχει μήκος περί τα 37 χλμ. και θα οδηγήσει στη διασύνδεση μεταξύ των οικισμών της Δυτικής Αττικής.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την Αττική και κυρίως για το δυτικό κομμάτι της άρχισε να υλοποιείται στις αρχές του τρέχοντος έτους, ώστε να εξασφαλιστούν γρηγορότερες και πιο οικονομικές μετακινήσεις για τους επιβάτες, αλλά και μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην περιοχή.

Πρόκειται για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα. Έχει προϋπολογισμό περίπου 96 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το έργο θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί – μεταξύ άλλων – τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι 7 νέοι σταθμοί:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου

Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Προαστιακός

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, όπως και τις απαιτούμενες δι-επαφές με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο.

Παράλληλα, θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα θα είναι 80 χλμ./ώρα.

Αναλύοντας προ μηνών τα οφέλη του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε δηλώσει ότι ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για όσους μετακινούνται με ΙΧ ή λεωφορεία λόγω μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα συνεπάγεται ο προαστιακός. Ακόμα, θα μειωθούν τα ατυχήματα, οι ρύποι και τα επίπεδα θορύβου, και θα επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για την 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνεται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο, Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

Η προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, ήτοι των κατασκευών της περιόδου «Ερευνών – Μελετών – Κατασκευών» (Τ1) και παράδοσης αυτού στον ΟΣΕ Α.Ε. ορίζεται, από την Υπηρεσία, στους 28 μήνες, με αφετηρία την ημέρα που υπεγράφη η Σύμβαση.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ