Ο Προαστιακός μεγαλώνει -Πού θα κατασκευαστούν νέοι σταθμοί

προαστιακός σιδηρόδρομος

Στις «ράγες» μπαίνουν τα μεγάλα έργα του Προαστιακού που θα αναβαθμίσουν πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη τόσο της Δυτικής Αττικής, όσο και των δύο μεγάλων λιμένων της Ανατολικής Αττικής.

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται τα δύο μεγάλα έργα που αφορούν στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής και μέσα στην άνοιξη για τον προαστιακό προς Λαύριο και Ραφήνα. 

Προαστιακός Σιδηρόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προαστιακός Δυτικής Αττικής

Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής και αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης).

Αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής μήκους 36 χλμ. από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.

Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, Μέγαρα (ως προαίρεση).

Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Προαστιακός Σιδηρόδρομος

Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα

Aφορά σε νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χλμ., από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο, που θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλέπονται 2 σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και 7 σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. Οι αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη.

Μέσα στο 2024 - με ορίζοντα ολοκλήρωσης την 5ετία - αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες και για τη σύνδεση του αεροδρομίου με το λιμάνι της Ραφήνας. Θα δημιουργηθεί νέα προαστιακή γραμμή μήκους 7 χλμ., ενώ έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις: Η πρώτη αφορά σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας. Προβλέπονται οι εξής νέοι προαστιακοί σταθμοί: Συνεδριακό Κέντρο Αεροδρομίου, Σπάτα, Αρτέμιδα, Διασταύρωση Ραφήνας και τερματικός ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Λιμένα Ραφήνας.

Η δεύτερη εναλλακτική που εξετάζεται αφορά στη σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ