eko rally acropolis

Έρχεται ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής -Ποιοι είναι οι νέοι σταθμοί, πότε ξεκινά η λειτουργία τους

proastiakos sidirodromos (2)

Εκατοντάδες πολίτες αναμένεται να επωφεληθούν σε καθημερινή βάση από την επικείμενη αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής.

Το έργο του Προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής θα σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση της λειτουργίας μέρους της παλιάς γραμμής «Αθήνα-Κόρινθος», και πιο συγκεκριμένα στο τμήμα Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα.

Το δίκτυο αναμένεται να περιλαμβάνει 8 σταθμούς-στάσεις, οι οποίες θα είναι οι εξής: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου και Σταθμού Μεγάρων.

Ουσιαστικά πρόκειται για την αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και συγκεκριμένα του τμήματος Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων, με το έργο να χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

proastiakos sidirodromos 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα έχει συνολικό μήκος 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηροδρόμου εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Περιλαμβάνεται η ανακαίνιση της επιδομής της Σιδηροδρομικής Γραμμής με νέα υλικά και η πιστοποίησή της στις αρχές Διαλειτουργικότητας, αλλά και η εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με ETCS L1 με όλα τα πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς. Το τελικό έργο θα διασυνδέεται με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) στον σιδηροδρομικό σταθμό των Άνω Λιοσίων.

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

proastiakos sidirodromos 2

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναμένεται να εξυπηρετεί τις περιοχές με κατοίκους που εργάζονται στις βιομηχανίες της ευρύτερης περιοχής. Επίσης. κατά μήκος του οργανώνεται αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός εγκαταστάσεων logistics, τα οποία θα εξυπηρετηθούν από το τρένο, ενώ παράλληλα θα μειωθεί ο φόρτος των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στον άξονα ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής θα δοθεί σε κυκλοφορία στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027, συνδέοντας τις παραθαλάσσιες περιοχές από την Ελευσίνα μέχρι τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα με το υφιστάμενο δίκτυο του Προαστιακού, την Αθήνα και το αεροδρόμιο.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ