
Ο αντικαταστάτης του μέχρι σήμερα γνωστού ΚΙΑ Ceed θα επιχειρήσει την ολική ανατροπή αναθερμαίνοντας το ενδιαφέρον για μια κατηγορία, εκείνη των μικρομεσαίων hatchbacks, που ζει πλέον στη σκιά των SUVs.
Πριν από μια δεκαετία, η άφιξη ενός νέου μικρομεσαίου hatchback στην ευρωπαϊκή αγορά θα αποτελούσε την είδηση της χρονιάς, μιας και η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων μονοπωλούσε το αγοραστικό ενδιαφέρον.
Σήμερα το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του KIA K4 κινδυνεύει να περάσει στα… ψιλά, όχι γιατί ο φιλόδοξος αντικαταστάτης του καταξιωμένου Ceed δεν αξίζει της προσοχής μας αλλά γιατί τα μικρομεσαία hatchbacks έχουν απολέσει το ειδικό βάρος τους.
BUY NOW

Από την άλλη, το γεγονός ότι το K4 δεν διστάζει να σπάσει τα συντηρητικά σχεδιαστικά στεγανά της κατηγορίας του δημιουργεί υψηλές προσδοκίες και τη διάθεση να αναζητήσει κανείς την ουσία πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες της κορεατικής πρότασης.
Με μήκος που αγγίζει τα 4,44 μέτρα, το KIA K4 διαθέτει αν μη τι άλλο την ικανότητα να υπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε, εξασφαλίζοντας τους απαραίτητους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα 438 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών υπερβαίνουν και μάλιστα κατά πολύ τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Ένα ακόμα στοιχείο που οφείλει κανείς να σταθεί είναι το προηγμένο τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου, όπως αυτό αποτυπώνεται από το πλήρως ψηφιοποιημένο cockpit. Η διάταξη με τις δύο ψηφιακές οθόνες σε παράταξη παραπέμπει στις ηλεκτροκίνητες προτάσεις της KIA, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το K4 στερείται χαρακτήρα.

Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, στη βάση της γκάμας του K4 τοποθετείται ένας 1000άρης κινητήρας βενζίνης απόδοσης 115 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη αν και εφόσον πρόκειται για την ήπια υβριδική εκδοχή του.
Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου αποτελεί τη δεύτερη επιλογή στη νεοσύστατη γκάμα του KIA K4, αποδίδοντας -ανάλογα με την έκδοση- 150 ή 180 ίππους και έχοντας στο πλευρό του ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Σε δεύτερο χρόνο, το Κ4 πρόκειται να αποκτήσει και ένα πλήρως υβριδικό σύνολο, βγαλμένο από το ήδη γνωστό οπλοστάσιο του κορεατικού ομίλου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ