citroen aposirsi

Επένδυση-μαμούθ 1,5 δισ. ευρώ –Πού θα γίνει το εργοστάσιο έκτασης 14 γηπέδων ποδοσφαίρου

VERKOR

Την ώρα που οι Βρυξέλλες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους για τους θερμικούς κινητήρες, ανοίγει νέο εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ασιατική κυριαρχία.

H Ευρώπη μπορεί να συζητά αν και πόσο θα «χαλαρώσει» τον στόχο του 2035 για το τέλος των θερμικών κινητήρων, όμως ένα νέο gigafactory μπαταριών ανοίγει τις πύλες του στη βόρεια Γαλλία. Η Verkor, μια start-up εταιρεία με έδρα τη Γκρενόμπλ, μπαίνει δυναμικά στη μάχη της ηλεκτροκίνησης σε μια περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, με στόχο να αποδείξει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να σταθεί απέναντι στους ασιατικούς κολοσσούς.

Το ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της Verkor στο Bourbourg, κοντά στη Δουνκέρκη, καλύπτει έκταση 100.000 τ.μ. και φιλοδοξεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της λεγόμενης «γαλλικής κοιλάδας της μπαταρίας». Από εδώ θα προέρχονται οι μπαταρίες για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Alpine, αλλά και για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα της Renault, η οποία είναι τόσο βασικός πελάτης όσο και μέτοχος της Verkor, με ποσοστό 10%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επένδυση αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ, με περίπου το μισό ποσό να προέρχεται από δημόσιους πόρους. Ο στόχος είναι ιδιαίτερα φιλόδοξος, καθώς η εταιρεία θέλει να φτάσει σε παραγωγή μπαταριών ικανών να εξοπλίσουν έως και 300.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2027.

Ωστόσο, το χρονικό σημείο θεωρείται από πολλούς εξαιρετικά απαιτητικό. Η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται τις επόμενες ημέρες να αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε πιο ευέλικτη εφαρμογή της απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων από το 2035, με χώρες όπως η Γερμανία αλλά και αρκετούς κατασκευαστές να εκφράζουν ανοιχτά τις επιφυλάξεις τους.

Ένα πιθανό ευρωπαϊκό «βήμα πίσω», χωρίς ισχυρά οικονομικά κίνητρα, θα μπορούσε να πλήξει την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και κατ’ επέκταση τις νέες μονάδες παραγωγής μπαταριών που μόλις τώρα ξεκινούν τη λειτουργία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρόεδρος και συνιδρυτής της Verkor, Benoit Lemaignan, τονίζει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών χρειάζεται προστασία απέναντι στον ασιατικό ανταγωνισμό. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η γαλλική κυβέρνηση, η οποία προωθεί την ιδέα μιας «ευρωπαϊκής προτίμησης», με μπόνους για τους κατασκευαστές που επιλέγουν εξαρτήματα παραγόμενα εντός Ευρώπης.

Κατά τα εγκαίνια του εργοστασίου, οι εκπρόσωποι της πολιτείας εξέφρασαν τη στήριξή τους, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι απαιτείται ρεαλισμός. Μλιστα ο Γάλλος υπουργός Βιομηχανίας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μεγαλύτερης ευελιξίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ενδιάμεσες τεχνολογίες μετάβασης πριν από το 2035.

Η Verkor προστίθεται έτσι στις ACC, την κοινοπραξία Stellantis–Mercedes–TotalEnergies, και την AESC, δημιουργώντας ένα πρώτο «τρίγωνο» παραγωγής μπαταριών στη βόρεια Γαλλία.

Για την εταιρεία αλλά και για ολόκληρη τη Γαλλία πρόκειται για ένα σημαντικό και ριψοκίνδυνο βήμα, αφού την ίδια στιγμή η ProLogium από την Ταϊβάν αναβάλει την επένδυση στην περιοχή έως το 2028, δείχνοντας ότι με τα σημερινά δεδομένα τα τεχνολογικά και οικονομικά ρίσκα παραμένουν σημαντικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη Verkor, το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η προσέλκυση πελατών πέρα από τη Renault. Όπως παραδέχεται ο ίδιος ο πρόεδρός της, η αγορά περιμένει πρώτα να δει αν η εταιρεία μπορεί να παραδώσει σε βιομηχανική κλίμακα. Οι πρώτες εμπορικές κυψέλες αναμένονται στις αρχές του 2026, με τις 1.200 νέες θέσεις εργασίας να εξαρτώνται άμεσα από την επιτυχία αυτής της κρίσιμης φάσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ