Μια εκτενής διαδικτυακή έρευνα ανέδειξε τις χώρες όπου οι επιβάτες αντιμετωπίζουν τα περισσότερα περιστατικά εξαπάτησης και αυθαίρετης συμπεριφοράς από οδηγούς Tαξί.
Τα ευρήματα προέρχονται από την ασφαλιστική εταιρεία AllClear, η οποία ανέλυσε περισσότερες από 450 σχετικές αναρτήσεις και συνολικά 30.000 σχόλια χρηστών στο Reddit, φέρνοντας στο φως τις πιο προβληματικές περιοχές του κόσμου σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά οδηγών Ταξί.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, περίπου το ένα τρίτο των οδηγών που αναφέρονται σε αυτές τις συζητήσεις καταλήγουν να χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές για να αποσπάσουν περισσότερα χρήματα από τους επιβάτες.
BUY NOW
Πρωταθλήτρια στις σχετικές καταγγελίες αναδείχθηκε η γειτονική Τουρκία, με περισσότερα από 4.000 σχόλια να αφορούν περιστατικά απάτης ή παραπλανητικής συμπεριφοράς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ινδία με 2.301 σχετικά σχόλια, ενώ τρίτη ήταν η Ταϊλάνδη με 2.169 αναφορές.
Τη λίστα συμπληρώνουν η Αίγυπτος (1.715), η Αυστραλία (1.598), το Μεξικό (1.367), το Μαρόκο (1.329), οι ΗΠΑ (1.283), ο Καναδάς (995), η Γαλλία (957), η Κολομβία (924), οι Φιλιππίνες (840), η Ιταλία (832) και η Νορβηγία (799).
Ως προς τα πιο συνηθισμένα περιστατικά εξαπάτησης, η έρευνα ανέδειξε ως κορυφαία πρακτική τη μη χρήση ταξίμετρου ή τη δικαιολογία ότι είναι «χαλασμένο». Ως προς αυτό, οι ειδικοί συστήνουν στους επιβάτες να μην επιβιβάζονται ποτέ σε ταξί χωρίς λειτουργικό ταξίμετρο , η σε περίπτωση που βρίσκονται σε χώρα που δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, να συμφωνούν εκ των προτέρων για την χρέωση.
Στα συνηθισμένα «τρικ» περιλαμβάνεται επίσης η πρακτική της πίεσης σε τέτοιες καταστάσεις, με τον οδηγό να καλεί επίμονα τον πελάτη να επιβιβαστεί γρήγορα, «επειδή δημιουργεί κίνηση», ή αρχίζει να φορτώνει τις αποσκευές στο πορτμπαγκάζ ώστε να αποφύγει συζήτηση για το κόστος της διαδρομής. Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να ενδίδουν σε τέτοιου είδους πιέσεις, ειδικά σε πολυσύχναστα σημεία όπως αεροδρόμια, όπου τέτοιες πρακτικές είναι ακόμα πιο κοινές.
Εξίσου συχνό φαινόμενο αποτελεί η δικαιολογία του «χαλασμένου POS», με αποτέλεσμα οι οδηγοί να απαιτούν πληρωμή μόνο με μετρητά. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα γίνεται εσκεμμένα, αφού όταν πληρωθούν, ισχυρίζονται ότι δεν διαθέτουν ρέστα, κρατώντας έτσι ολόκληρο το ποσό. Παράλληλα, η μη έκδοση απόδειξης εξακολουθεί να εμφανίζεται ως πρακτική σε πολλές από τις χώρες της λίστας.
Φυσικά, μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές απάτης που καταγράφηκε σε όλα τα κράτη ήταν η εσκεμμένη επιλογή μεγαλύτερης διαδρομής. Πολλοί οδηγοί υπολογίζουν ότι ο επιβάτης δεν γνωρίζει τη γεωγραφία της περιοχής και πραγματοποιούν παρακάμψεις, χάνοντας επίτηδες εξόδους ή αποφεύγοντας διόδια ώστε να αυξηθεί η διάρκεια της διαδρομής και κατά συνέπεια το τελικό κόστος.
Για τον λόγο αυτό, η έρευνα προτρέπει τους ταξιδιώτες να έχουν ενεργοποιημένο το κινητό τους και να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο μέσω εφαρμογή χαρτών, αν η διαδρομή που ακολουθεί ο οδηγός είναι η βέλτιστη.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ