Πότε θα παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης;

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το πολύκροτο Μετρό της Θεσσαλονίκης σύντομα θα παραδοθεί στα χέρια των κατοίκων, αναβαθμίζοντας ριζικά την καθημερινότητά τους.

Τη διαβεβαίωσή του ότι σύντομα οι Θεσσαλονικείς θα έχουν το δικό τους μετρό εξέφρασε για άλλη μια φορά ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης.

«Θα το παραδώσουμε ολοκληρωμένο και λειτουργικό στα τέλη του 2023», ανέφερε ο υφυπουργός, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝT1, ενώ παραδέχθηκε πως πρόκειται για ένα ευαίσθητο θέμα για τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας, μετά τις πολυετείς καθυστερήσεις λόγω των διακοπών των εργασιών, των αλλαγών στο σχεδιασμό και των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Υπενθυμίζεται ότι το βασικό έργο του Μετρό έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ολοκλήρωσή του θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης, δεδομένου ότι θα έχει 18 υπερ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με πλήρη κλιματισμό και στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

μετρο θεσσαλονίκης

Η πρόοδος του έργου (βασικής γραμμής) έχει ξεπεράσει το 82%, ενώ έχουν αρχίσει να απομακρύνονται πολλά από τα εργοτάξια που καταλάμβαναν μεγάλο μέρος βασικών οδικών αξόνων και δυσχαίρεναν τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.

Σε προχωρημένη φάση βρίσκεται και η κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το πέρας τον εργασιών, θα εξυπηρετούνται περίπου 313.000 επιβάτες καθημερινά και θα μειωθεί ο ημερήσιος αριθμός κυκλοφορούντων ΙΧ κατά 57.000, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα που κατασκευάζονται σήμερα στην Ελλάδα, με το ύψος της επένδυσης για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές να υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε και σε ένα ακόμη νευραλγικό έργο που έχει δρομολογηθεί για τη Θεσσαλονίκη, τον Flyover, επισημαίνοντας ότι έως το τέλος του 2022 θα έχουν στηθεί εργοτάξια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ