Πότε θα αποφασίσει η Ε.Ε. το τέλος των «κλασικών» κινητήρων;

Euro 7 Emissions 1

Οι Βρυξέλλες έχουν βρεθεί με την πλάτη στον τοίχο για το πότε θα πληρούνται οι προϋποθέσεις σχετικά με το τέλος των αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 και της κυκλοφορίας τους σε όλη την Ευρώπη το 2050, θεωρήθηκε αρχικά δεδομένη, αλλά έχουν προκύψει πολλά ζητήματα που θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτόν τον στόχο, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου να παρατηρηθεί το «φαινόμενο της Αβάνας».

Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά. Το μέλλον του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης στην Ευρώπη είναι αυτή την στιγμή στον αέρα. Η τελική απόφαση θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των διαφόρων εμπλεκόμενων παραγόντων: της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των αγοραστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Euro 7 Emissions 2

Όπως αναφέρουν αρκετοί ευρωβουλευτές, η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 έχει ρήτρα αναθεώρησης το 2027, έτσι ώστε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μπορεί να αξιολογήσει εάν όλες οι προϋποθέσεις πληρούνται για την επίτευξη του στόχου για τον τερματισμό πώλησης ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Το κυριότερο που θα εξεταστεί το 2027 από τους αρμόδιους είναι εάν το δίκτυο των σημείων φόρτισης είναι έτοιμο, εάν έχουν βελτιωθεί οι μπαταρίες, εάν η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελιχθεί όπως πρέπει, εάν υπάρχουν πόροι για την εκπαίδευση προσωπικού κ.ά.

Euro 7 Emissions 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το θέμα με τις νέες νόρμες ρύπων Euro 7, οι αρχικές προβλέψεις ήταν παράλογες, τόσο από πλευράς χρόνων όσο και ορίων. Το σημαντικό όμως είναι πλέον οι προδιαγραφές Euro 7 μοιάζουν με τις Euro 6, τοποθετώντας νέα φίλτρα για μικροσωματίδια, που είναι εύκολο να βρουν θέση στα αυτοκίνητα και δεν αυξάνουν σημαντικά την τιμή τους.

Από την άλλη πλευρά, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα που είναι και η πλειοψηφία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει εκφράσει την «απόρριψη της πολιτικής των απαγορεύσεων», συμπεριλαμβανομένης αυτής των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, εκπρόσωπος της Porsche παραδέχτηκε ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να καθυστερήσει μερικά χρόνια.

Euro 7 Emissions 4

Αυτές οι δηλώσεις όμως προστίθενται σε άλλες που είχαν ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια, όπως αυτή του εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στις συζητήσεις για τους στόχους μείωσης του CO2 των οχημάτων,Jens Gieseke, ο οποίος προειδοποίησε ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε «Φαινόμενο της Αβάνας»: η τρομερή γήρανση του ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο του 2024 θα μπορούσαν επίσης να αλλάξουν τα δεδομένα σε αυτή τη συζήτηση. Τα λεγόμενα «πράσινα» κόμματα υπερασπίζονται την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ άλλα κόμματα παρουσιάζουν δυσπιστία για τις περιβαλλοντικές πολιτικές που ακολουθούνται.

Euro 7 Emissions 5

Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, έχει ήδη πάρει μια σημαντική απόφαση: από το 2035 θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο Luca de Meo, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, διευκρίνισε ότι αυτός ο στόχος «είναι δυνητικά βιώσιμος», εάν πληρούνται οι σωστές προϋποθέσεις. Οι νέες αποφάσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πιθανό να «μαλακώσουν» τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτρέπεται η πώληση αυτοκινήτων ντίζελ ή βενζίνης με εναλλακτικά καύσιμα.

Εν κατακλείδι, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και σκέψη. Είναι σημαντικό όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες να συμμετέχουν στη συζήτηση και να λαμβάνονται αποφάσεις που είναι επωφελείς για το περιβάλλον και την κοινωνία συνολικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ