https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Ποια είναι η εξέλιξη της αξίας των αυτοκινήτων τα τελευταία 10 χρόνια;

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Τα σημερινά αυτοκίνητα βέβαια είναι πολύ πιο πλούσια σε εξοπλισμό από αυτά πριν από 10 χρόνια.

Σε έναν τομέα που συνεχώς προοδεύει και βελτιώνεται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν συνεχώς νέες στρατηγικές προϊόντων και τιμολόγησης. Για να πετύχουν στη σημερινή αγορά αυτοκινήτου, δεν αρκεί απλώς να έχουν τη χαμηλότερη τιμή ή τα επιπλέον χαρακτηριστικά, αλλά να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ αξίας και τιμής που να βρίσκουν απήχηση στους καταναλωτές. Η Jato χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη γερμανική αγορά αυτοκινήτων εξετάζει την εξέλιξη των τάσεων αξίας των αυτοκινήτων τα τελευταία 10 χρόνια...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξία χαρακτηριστικών έναντι τιμής

Τα τελευταία 10 χρόνια, η μέση τιμή λιανικής για τα επιβατικά αυτοκίνητα στη γερμανική αγορά έχει αυξηθεί από έτος σε έτος λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός τιμών, η εισαγωγή νέων κινητήρων και οι περιορισμοί στους ημιαγωγούς. Αυτά τα συνδυασμένα αποτελέσματα έχουν οδηγήσει σε συνολική αύξηση τιμών κατά 56%, από 30.500 ευρώ σε 47.500 ευρώ!

Εν τω μεταξύ, έχουν εισαχθεί νέα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα, έχουν βελτιωθεί τα πρότυπα ασφαλείας, έχουν λανσαριστεί νέες τεχνολογίες και στοιχεία σχεδιασμού όπως ο εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός και το συνθετικό δέρμα έχουν γίνει πιο συνηθισμένα.

Χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία ανάλυσης αξίας της Jato μπορούμε να δούμε ότι η συνολική αξία έχει αυξηθεί κατά 74%. Αυτό δείχνει ότι τα σημερινά αυτοκίνητα δεν είναι μόνο πολύ πιο πλούσια σε εξοπλισμό από αυτά πριν από 10 χρόνια, αλλά και ότι το επίπεδο εξοπλισμού στη γερμανική αγορά έχει αυξηθεί σημαντικά περισσότερο από την τιμή.

Εστιάζοντας στην αναλογία μεταξύ αξίας και τιμής, βλέπουμε ότι αυξήθηκε έως το 2019, πράγμα που σημαίνει ότι οι αυξήσεις των τιμών υποστηρίχθηκαν από βελτιώσεις προϊόντων. Ωστόσο, τα τελευταία πέντε χρόνια, τα οποία ήταν τα πιο δύσκολα όσον αφορά την τιμολόγηση, αυτή η σχέση παρέμεινε σταθερή ή μειώθηκε αργά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση, με την Ασφάλεια (συμπεριλαμβανομένων των ADAS) να αυξάνεται από την τέταρτη στη δεύτερη θέση όσον αφορά τη συνάφεια, αρχικά λόγω των ευρωπαϊκών κανονισμών. Η συνδεσιμότητα και η ψυχαγωγία έχουν επίσης αυξηθεί σε σημασία.

Ενώ τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού και η άνεση έχουν αυξηθεί σε αξία, το βάρος τους στη συνολική αξία του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά να παραμένουν σταθερά.

Πώς διαφέρει η πρόταση αξίας μεταξύ των εμπορικών σημάτων

Οι αριθμοί στο προηγούμενο διάγραμμα αντιπροσωπεύουν έναν μέσο όρο σταθμισμένο για τους όγκους στη γερμανική αγορά, αλλά πώς διαφέρει η πρόταση αξίας μεταξύ των εμπορικών σημάτων; Και ποιος προσφέρει περισσότερη «αξία για τα χρήματα»;

Για να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις η Jato σύγκρινε τις κορυφαίες παραδοσιακές μάρκες με τις νεοεισερχόμενες κινεζικές μάρκες στην mainstream αγορά και με την Tesla στην premium αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παραδοσιακές mainstream μάρκες προσφέρουν μια μέση αναλογία περιεχομένου έναντι της τιμής καταλόγου 37%, ενώ οι premium μάρκες είναι περίπου 28%, αξιοποιώντας άυλα περιουσιακά στοιχεία αξίας μάρκας για να υποστηρίξουν υψηλότερη τοποθέτηση τιμών.

Οι νεοεισερχόμενες, τόσο οι mainstream όσο και οι premium, αξιοποιούν μια καλύτερη αναλογία αξίας για τα χρήματα (44-45%), προσφέροντας χαμηλότερες τιμές και πλουσιότερο τυπικό περιεχόμενο.

Περαιτέρω ανάλυση αποκαλύπτει διαφορές μεταξύ των κατηγοριών των εμπορικών σημάτων. Οι νέες εταιρείες προσφέρουν περισσότερες τεχνολογίες, όπως ευρύτερες οθόνες ψυχαγωγίας και τυποποιημένα χαρακτηριστικά όπως ηλεκτρική ρύθμιση καθισμάτων, υποβοήθηση στάθμευσης και αυτόνομη οδήγηση. Περιλαμβάνουν επίσης απτά στοιχεία σχεδιασμού, όπως καθίσματα από συνθετικό δέρμα και γυάλινες οροφές, τα οποία είναι λιγότερο συνηθισμένα ως στάνταρ στις παραδοσιακές μάρκες.

Αντίθετα, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές προσφέρουν καλύτερες λύσεις συνδεσιμότητας, κυρίως τηλεματικής, και χαρακτηριστικά όπως το Carplay και το Android Auto, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στην Tesla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η στρατηγική της Dacia: Ένας τρίτος δρόμος στην πρόταση αξίας

Μεταξύ των κοινών δρόμων και στρατηγικών, η Dacia ξεχωρίζει διαφοροποιώντας την προσέγγισή της από την υπόλοιπη αγορά.

Παρά το γεγονός ότι προσφέρει λιγότερο πλούσιο εξοπλισμό από άλλες mainstream μάρκες, η χαμηλότερη τιμή καταλόγου της Dacia την καθιστά μια επιθετική πρόταση με αναλογία αξίας-τιμής σχεδόν 50%. Αυτή η μοναδική στρατηγική θα μπορούσε να εξηγήσει πώς το Dacia Sandero έγινε το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στρατηγικές με γνώμονα την αξία

Τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει όχι μόνο πιο ακριβά και πολύπλοκα, αλλά και πιο πλούσια σε εξοπλισμό και χαρακτηριστικά. Αυτό οφείλεται σε νέους κανονισμούς, ιδίως στον τομέα της ασφάλειας, και στην εξάπλωση νέων τεχνολογιών που καθίστανται στάνταρ εξοπλισμός.

Οι νέες λύσεις παραγωγής, οι οικονομίες κλίμακας και οι πολιτικές μείωσης της πολυπλοκότητας έχουν καταστήσει τα κάποτε ακριβά χαρακτηριστικά, όπως δερμάτινα καθίσματα και γυάλινες οροφές, στάνταρ, επιτρέποντας σε ορισμένους κατασκευαστές να προσφέρουν υψηλότερη αξία στους καταναλωτές σε ανταγωνιστικές τιμές.

Η κατανόηση και η εφαρμογή αυτής της προσέγγισης στις φάσεις της ιδέας και της προπαραγωγής για τον καθορισμό μιας βασικής στρατηγικής μπορεί να διαφοροποιήσει την πρόταση αξίας του προϊόντος. Μπορεί να επιτρέψει σε μια μάρκα να αξιοποιήσει όχι μόνο τις τιμές και τις εκπτώσεις, αλλά και την «αξία για τα χρήματα» που παρέχεται στον πελάτη, ανοίγοντας νέες ευκαιρίες για επιτυχία με βάση την πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για κάθε αγορά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ