Πόσα βγάζουν οι εταιρίες από τα αυτοκίνητα που πουλάνε -Ποια κερδίζει 173.000 ευρώ για κάθε ένα που κατασκευάζει

kerdh autokinitobiomixanias

Η επιτυχία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μετριέται μόνο στα πόσα αυτοκίνητα πουλάει συνολικά, αλλά και στο πόσο κέρδος βγάζει από κάθε όχημα.

Το 2024, η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε με δυναμική που ξεπέρασε τις προσδοκίες, καταγράφοντας περισσότερες από 74,6 εκατομμύρια πωλήσεις νέων οχημάτων σε περισσότερες από 100 μάρκες διεθνώς. Ωστόσο, πίσω από τους εντυπωσιακούς αριθμούς, κρύβονται μεγάλες διαφορές στην κερδοφορία των κατασκευαστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ferrari, για ακόμη μια χρονιά, δεν ήταν απλώς κερδοφόρα, αλλά άφησε αρκετά πίσω το δεύτερο στη συγκεκριμένη λίστα. Παρά τις μόλις 13.752 πωλήσεις παγκοσμίως, αν και αρκετές για την κατηγορία, η ιταλική φίρμα κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 1,88 δισ. ευρώ, νούμερο που μεταφράζεται σε 136.700 ευρώ ανά όχημα.

Είναι ένα ποσό που δεν προσεγγίζει κανένας άλλος κατασκευαστής, αφού για να φτάσει στα ίδια επίπεδα καθαρών εσόδων, η Porsche πρέπει να πουλήσει 7,5 αυτοκίνητα, η Mercedes-Benz χρειάζεται 24, ενώ η Toyota πρέπει να ξεπεράσει τα 50 για να την φτάσει.

Βέβαια η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις με 9,09 εκατομμύρια οχήματα μέσα στο 2024, όμως το καθαρό κέρδος της ανά μονάδα δεν ξεπερνά τα 2.710 ευρώ. Παρόλο αυτά έχει συνολικά τα μεγαλύτερα κέρδη με σχεδόν 24,6 δισ ευρώ. Ταυτόχρονα η Volkswagen, με σχεδόν 5 εκατομμύρια πωλήσεις, καταγράφει ακόμη χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, αφού βάζει καθαρά στα ταμεία της μόλις 2.110 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λίστα με τις δέκα πιο κερδοφόρες εταιρείες είναι η εξής:
Ferrari
– 136.700 €
Porsche – 18.140 € 
Mercedes-Benz – 5.690 €
BMW – 4.690 €
Tesla – 3.800 €
Subaru – 3.030 €
Toyota – 2.710 €
Volvo – 2.550 €
Hyundai / Kia – 2.430 €
Honda – 2.320 €

Στην άλλη όψη του νομίσματος, εκεί όπου κάθε πώληση συνοδεύεται από ζημίες, βρίσκονται οι startup εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές προκλήσεις. Η Lucid, για παράδειγμα, καταγράφει απώλειες άνω των 283.000 ευρώ ανά όχημα, η Rivian χάνει περίπου 87.360 ευρώ, ενώ η Nio μπαίνει "μέσα" 14.310 ευρώ ανά μονάδα. Ακόμη και η Leapmotor, παρότι διαθέτει την υποστήριξη της Stellantis, παραμένει ζημιογόνα, επιβεβαιώνοντας πόσο δύσκολη είναι η είσοδος νέων παικτών στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω απώλειες δεν σχετίζονται αποκλειστικά με το κόστος κατασκευής των οχημάτων, άλλωστε, το κορυφαίο Lucid Sapphire με 1.234 ίππους διατίθεται στα 250.000 ευρώ, αλλά συνυπολογίζεται η συνολική επένδυση σε εξοπλισμό, εγκαταστάσεις, έρευνα και ανάπτυξη.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ