Πόσα άλογα χάνει ο κινητήρας του αυτοκινήτου μου όσο παλιώνει -Πότε χρειάζεται επισκευή

Αφού ένα αυτοκίνητο βγει από το εργοστάσιο και «στρωθεί» στον δρόμο, ο κινητήρας αποδίδει στις μέγιστες δυνατότητές του, ωστόσο από μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και μετά, αρχίζει συχνά η σταδιακή μείωση της απόδοσής του.
Προκειμένου να λειτουργήσει σωστά ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, απαιτείται η σωστή λειτουργία των συστημάτων παροχής καυσίμου, εισαγωγής και εξαγωγής αέρα, συμπίεσης, και ανάφλεξης του μείγματος από το μπουζί μέσω σπινθήρα (στους κινητήρες βενζίνης).
Η λειτουργία των εξαρτημάτων που εμπλέκονται στις παραπάνω λειτουργίες μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά με την πάροδο του χρόνου, οδηγώντας σε αισθητή απώλεια ισχύος.
BUY NOW
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, όπως η ισχύς και η ροπή, αναγράφονται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Όμως στην πράξη, η κατάσταση του κινητήρα, ειδικά αν το αυτοκίνητο είχε παραπάνω από έναν ιδιοκτήτη στο πέρας του χρόνου, μπορεί να διαφέρει σημαντικά από τα εργοστασιακά νούμερα.

Αρκετές μπορεί να είναι οι αιτίες για τη μείωση της απόδοσης του κινητήρα, μεταξύ των οποίων τα βουλωμένα μπεκ ψεκασμού, μια φθαρμένη αντλία καυσίμου, μια ντίζα γκαζιού που έχει «χαλαρώσει» ή ένας καταλύτης που δεν λειτουργεί σωστά. Ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι ο μόνος που μπορεί να διακρίνει μια πιθανή πτώση στην απόδοση του κινητήρα, αν και συχνά είναι δύσκολο, καθώς είναι σταδιακή.
Ωστόσο μερικά σημάδια ενδεχομένως φανερώνουν κάποιο πρόβλημα με τον κινητήρα ή τα περιφερειακά του συστήματα, όπως η καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού, η υποτονική επιτάχυνση ή η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Ως γνωστόν, η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη και περιλαμβάνει αλλαγή λαδιών και φίλτρων, έλεγχο του συστήματος πέδησης, αλλά και τον έλεγχο του ιμάντα χρονισμού. Αν όλα τα παραπάνω έχουν ελεγχθεί και εξακολουθεί να εντοπίζεται πρόβλημα στην απόδοση του κινητήρα, τότε πρέπει να γίνουν πιο εξειδικευμένοι έλεγχοι.

Ένας από τους βασικότερους είναι η μέτρηση με δυναμόμετρο που πρέπει να γίνει στο συνεργείο. Αν η μέτρηση της ιπποδύναμης αποκλίνει κατά 3 έως 10 ίππους από την εργοστασιακή, αυτό θεωρείται απολύτως φυσιολογικό και υποδηλώνει ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά. Ωστόσο εάν η απόκλιση ξεπερνά το 25%, τότε απαιτείται ενδελεχής έλεγχος και συντήρηση του κινητήρα.
Για τη βελτιστοποίηση της απόδοσής του, συνίσταται συνήθως καθαρισμός του συστήματος ψεκασμού με εξειδικευμένα καθαριστικά, αντικατάσταση των μπουζί, αλλαγή των τσιμουχών των βαλβίδων, και ενδεχομένως αντικατάσταση της παλιάς αντλίας καυσίμου.
Αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες, είναι σημαντικό να επαναληφθεί η μέτρηση με το δυναμόμετρο ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων.