
Παρά τα σταθερά έσοδα, οι μεγάλοι κατασκευαστές είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται κατά μέσο όρο στο μισό κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Τα μεγαλύτερα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα και σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ernst & Young (EY), οι 19 κορυφαίοι κατασκευαστές στον κόσμο είδαν τα λειτουργικά τους κέρδη (EBIT) να μειώνονται σχεδόν στο μισό κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Πιο συγκεκριμένα μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου τα λειτουργικά τους κέρδη διαμορφώθηκαν σε 42,8 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 84,3 δισεκατομμύρια ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας μείωση 49,2%. Ωστόσο, τα συνολικά έσοδα παραμένουν σταθερά, συγκαλύπτοντας μια βαθύτερη κρίση.
BUY NOW

Μια διαρθρωτική κρίση για τους δυτικούς κατασκευαστές
Για τον Constantin Gall, ειδικό σε θέματα αυτοκινήτων στην EY, αυτή η πτώση των κερδών υπογραμμίζει μια διαρθρωτική κρίση που επηρεάζει ιδιαίτερα τους δυτικούς κατασκευαστές. «Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ κάτω από τις προσδοκίες και ο πόλεμος τιμών μαίνεται σε βασικές αγορές» εξηγεί. Στην Κίνα, η κατάσταση είναι ακόμη πιο ανησυχητική καθώς οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά σε τοπικές μάρκες, υποβαθμίζοντας τους ξένους ομίλους.
Σε αυτό προστίθενται το υψηλό κόστος επεξεργασίας, οι ανακλήσεις οχημάτων και οι συνεχιζόμενες διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού, όλοι παράγοντες που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα.
«Η καταιγίδα δεν θα κοπάσει»
Ο Constantin Gall δεν κρύβει την απαισιοδοξία του: «Η καταιγίδα δεν πρόκειται να κοπάσει» προειδοποιεί. Επισημαίνει μια υποτονική παγκόσμια οικονομία, τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική αστάθεια και τις αβέβαιες τελωνειακές πολιτικές. Για ορισμένους κατασκευαστές, το ίδιο το οικονομικό μοντέλο τίθεται υπό αμφισβήτηση και η μεσοπρόθεσμη επιβίωση θα μπορούσε να αποτελέσει ζήτημα.

Προς μια στρατηγική αναθεώρηση
Αντιμέτωπη με αυτή την κατάσταση, η EY καλεί τις αυτοκινητοβιομηχανικές ομάδες να λάβουν ριζοσπαστικές αποφάσεις. «Οι καλές εποχές είναι πίσω μας. Η βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί σε μια βαθιά μεταμορφωμένη πραγματικότητα», επιμένει ο Constantin Gall. Αυτό απαιτεί μείωση των χαρτοφυλακίων μοντέλων, ακριβέστερη στόχευση των πελατειακών τμημάτων και ανταγωνιστική προσφορά. «Το μέγεθος δεν αποτελεί πλέον πλεονέκτημα. Μπορεί ακόμη και να γίνει εμπόδιο στην ευελιξία που απαιτείται σε αυτό το νέο πλαίσιο» , καταλήγει ο κορυφαίος αναλυτής της Ernst & Young.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ