Μια μικρή φορητή συσκευή που κοστίζει λιγότερο από 30 ευρώ και αποθηκεύεται με ευκολία παντού, μπορεί να δώσει οριστική λύση στη χαμηλή τάση της μπαταρίας που δεν επιτρέπει την εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Σίγουρα έχει συμβεί σε όλους τους οδηγούς, κάποια στιγμή να προσπαθήσουν να βάλουν μπροστά το αυτοκίνητό τους, και εκείνο να μην παίρνει λόγω προβλήματος της μπαταρίας. Η συνηθέστερη λύση είναι να αναζητήσουμε ένα δεύτερο αυτοκίνητο προκειμένου να πάρουμε λίγο ρεύμα μέσω καλωδίων ή αν βρισκόμαστε σε κατηφόρα να σπρώξει κάποιος το όχημα για να πάρει μπροστά έτσι.
Ωστόσο, αυτές οι πολυδοκιμασμένες «παραδοσιακές λύσεις», συχνά μπορεί όχι μόνο να μην επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά ενέχουν και τον κίνδυνο να προκαλέσουν πολύ μεγαλύτερη βλάβη στο αυτοκίνητο. Η πραγματική λύση, έγκειται σε κάτι πολύ πιο γρήγορο και ασφαλές.
BUY NOW
Το jump starter ή εκκινητής μπαταρίας έχει πλέον αντικαταστήσει τα κλασικά καλώδια ρεύματος. Πρόκειται για μια μικρή συσκευή που χωράει στο ντουλαπάκι, φορτίζει με USB-C και δίνει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το ρεύμα που χρειάζεται ο κινητήρας για να πάρει μπροστά.
Ο χειρισμός του είναι απλός, καθώς συνδέεται κατευθείαν στους πόλους της μπαταρίας, διαθέτει προστασίες για αποφυγή σπινθήρων ή λάθους πόλου και μέσα σε μισό λεπτό μπορεί να επαναφέρει στη ζωή ακόμα και ένα εντελώς «άδειο» αυτοκίνητο. Μόλις ο κινητήρας πάρει μπροστά, η μπαταρία αρχίζει να φορτίζει ξανά από τον εναλλάκτη και ο οδηγός συνεχίζει κανονικά τη διαδρομή του.
Σε πιο επίμονες περιπτώσεις, όταν η μπαταρία έχει απλώς λίγη ενέργεια και ο κινητήρας γυρίζει διστακτικά, ορισμένοι έμπειροι τεχνικοί χρησιμοποιούν προσεκτικά ειδικό σπρέι εκκίνησης στην εισαγωγή αέρα, για να διευκολύνουν την ανάφλεξη. Ωστόσο αυτή η μέθοδος απαιτεί εμπειρία και δεν ενδείκνυται ιδιαίτερα στους diesel κινητήρες, όπου η χρήση τέτοιων προϊόντων μπορεί, αν γίνει απρόσεκτα, να προκαλέσει πρόβλημα αντί να το λύσει. Με απλά λόγια, αν δεν έχεις τεχνική γνώση, το spray δεν είναι εργαλείο για δοκιμές.
Το σπρώξιμο, από την άλλη, ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Μπορεί κάποτε να έδινε λύση στα απλά, παλιά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο, όμως στα σύγχρονα μοντέλα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον καταλύτη, να μπερδέψει την ηλεκτρονική διαχείριση και φυσικά δεν εφαρμόζεται σε οχήματα με αυτόματο κιβώτιο. Επιπλέον, σε δρόμους με κίνηση ή βροχή, το σπρώξιμο είναι περισσότερο ρίσκο παρά λύση.
Τα σημάδια που προειδοποιούν ότι μια μπαταρία πλησιάζει στο τέλος της είναι συνήθως εμφανή όπως δυσκολία στην εκκίνηση, τρεμόπαιγμα στα φώτα στο ρελαντί, ηλεκτρικά συστήματα που δείχνουν να «ζορίζονται» και λειτουργίες όπως το Start-Stop που απενεργοποιούνται για λόγους προστασίας. Αν ο οδηγός επιβεβαιώσει με ένα πολύμετρο ότι η τάση έχει πέσει κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα, η ανάγκη φόρτισης ή αντικατάστασης πλησιάζει.
Το κόστος για να μην ξαναβρεθείς σε αυτή τη δυσάρεστη θέση δεν είναι μεγάλο. Ένα καλό jump starter κοστίζει συνήθως λιγότερο από ένα γεμάτο ρεζερβουάρ και μπορεί να σε «σώσει» όσες φορές χρειαστεί, ειδικά αν κινείσαι συχνά μέσα σε πόλη ή αν το αυτοκίνητο μένει αρκετές μέρες ακινητοποιημένο. Από εκεί και πέρα, μια μπαταρία κρατιέται σε καλή κατάσταση με απλές συνήθειες, όπως μια μεγαλύτερη διαδρομή ανά τακτά διαστήματα, ή, για όσους κινούνται ελάχιστα, με χρήση φορτιστή συντήρησης.