Το άγνωστο τρικ για να «αυξήσεις» τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ και να έχεις μεγαλύτερη αυτονομία

Venzinadiko 1

Ικανή να μειώσει το άγχος της αυτονομίας είναι μια διαδικασία που μπορούμε να ακολουθήσουμε εύκολα και γρήγορα στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ετοιμασία βαλιτσών, συμμάζεμα, κλείσιμο του γενικού, κλείδωμα σπιτιού κ.ο.κ. Πρόκειται μόνο για μερικές από τις ετοιμασίες που πρέπει να κάνουμε πριν κάτσουμε πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου και εκδράμουμε για το μέρος όπου θα περάσουμε τις διακοπές μας.

Φυσικά, καλό είναι να έχουμε φροντίσει να φουλάρουμε το αυτοκίνητό μας με καύσιμο, μιας και μόνο ευχάριστο δεν θα είναι να δούμε τον δείκτη στον πίνακα οργάνων να πέφτει επικίνδυνα, ενώ βρίσκόμαστε στην εθνική οδό ή σε έναν άγνωστο επαρχιακό δρόμο και έξω επικρατούν 40 βαθμοί Κελσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πρατήριο υγρών καυσίμων

Στο «κυνήγι» ενός βενζινάδικου ίσως χρειαστεί, βέβαια, να επιδοθούμε ακόμα και αν έχουμε προνοήσει να γεμίσουμε το ρεζερβούαρ, μιας και η απόσταση που χρειαστεί να διανύσουμε ίσως δεν μπορεί να καλυφθεί με μόλις ένα γέμισμα.

Υπάρχει, ωστόσο, ένας τρόπος να… αυξήσουμε την ποσότητα καυσίμου που μπορεί να δεχθεί η δεξαμενή καυσίμου του ΙΧ μας, μέσω ενός απλού «τρικ» κατά τον ανεφοδιασμό στο πρατήριο υγρών καυσίμων.

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι το μέγεθος του ρεζερβουάρ διαφέρει ανάλογα τον τύπο και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Συνήθως, η χωρητικότητά τους κυμαίνεται μεταξύ 40 και 65 λίτρων, ενώ ενσωματώνουν και έναν σωλήνα/λαιμό ανεφοδιασμού ο οποίος μπορεί να χωρέσει έως και 5 επιπλέον λίτρα.

Όπως όλοι έχουμε παρατηρήσει κατά την επίσκεψή μας σε ενα πρατήριο, όταν ακουστεί το χαρακτηριστικό «κλακ» σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ έχει γεμίσει. Τότε ο υπάλληλος του πρατηρίου παίρνει τα δάκτυλά του από τη σκανδάλη και απομακρύνει την αντλία από το στόμιο του ρεζερβουάρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανεφοδιασμός ρεζερβουάρ

Η αντλία ανεφοδιασμού καταλαβαίνει ότι πρέπει να σταματήσει το έργο της, όταν οι αναθυμιάσεις από το καύσιμο που εισέρχεται στο ρεζερβουάρ φτάσουν στο ύψος που βρίσκεται το ακροφύσιο του σωλήνα.

Αυτές οι αναθυμιάσεις φράζουν μια οπή μέσω της οποίας ο αέρας από το ρεζερβουάρ εισέρχεται στο ακροφύσιο του σωλήνα, και έτσι η αντλία καταλαβαίνει ότι η δεξαμενή καυσίμου γέμισε.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η δεξαμενή δεν έχει φτάσει στην υπερπλήρωσή της, μιας και από το ύψος που αναδύονται οι αναθυμιάσεις μέχρι το ύψος που βρίσκεται το στόμιο, μεσολαβεί χώρος για ακόμα λίγα λίτρα (περίπου 3-4).

Ο ενδεδειγμένος τρόπος για να αξιοποιήσουμε αυτόν τον χώρο, είναι να απομακρύνουμε για λίγο την αντλία απο το στόμιο του ρεζερβουάρ και εν συνεχεία να πατήσουμε ξανά τη σκανδάλη ρίχνοντας λιγη ακόμη ποσότητα καυσίμου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανεφοδιασμός ρεζερβουάρ

Πρόκειται για μια διαδικασία που ίσως έχετε παρατηρήσει ότι ακολουθείται από αρκετούς υπαλλήλους πρατηρίων, γεμίζοντας πλήρως το ρεζερβουάρ του ΙΧ σας.

Παράλληλα, πολλά αυτοκίνητα -κυρίως του ομίλου VW- έχουν ένα κουμπί δίπλα στο στόμιο του ρεζερβουάρ που εφόσον το πατήσουμε γίνεται εξαέρωση, απελευθερώνοντας χώρο για επιπλέον 6-7 λίτρα βενζίνης. Με αυτό τον τρόπο η αυτονομία του αυτοκινήτου αυξάνεται και μετριάζεται το άγχος ότι θα χρειαστούμε να ψάχνουμε βενζινάδικο στην εθνική οδό ή σε έναν επαρχιακό δρόμο.

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το γέμισμα του ρεζερβουάρ μέχρι το στόμιο ενέχει και κινδύνους. Εάν το αυτοκίνητο είναι παλιό, τότε υπάρχει κίνδυνος να ξεχειλίσει μέρος του καυσίμου από το βιδωμένο πώμα. Και στην χειρότερη, μπορεί να καταλήξει ακόμη και σε πυρκαγιά.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα συναντάμε ένα περίπλοκο σύστημα εξαερισμού του ρεζερβουάρ καυσίμων. H υπερπλήρωσή του μπορεί να διαταράξει την απόδοση του συστήματος και να προκαλέσει δυσλειτουργίες που σηματοδοτήσουν την εμφάνιση του check engine στον πίνακα οργάνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ