Πώς ακούγεται ένας κινητήρας υδρογόνου (video)

hydrogen engine

Τελικά από ότι φαίνεται δεν θα αποχωριστούμε τόσο σύντομα όσο νομίζουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς τα συνθετικά ή εναλλακτικά καύσιμα, έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση της αυστριακής εταιρείας AVL Racetech, έχουμε την ευκαιρία να δούμε, αλλά και να ακούσουμε, πως λειτουργεί ένας υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος 2λιτρος κινητήρας τους, ο οποίος χρησιμοποιεί υδρογόνο.

Το μοτέρ δεν μοιάζει να διαφέρει και τόσο πολύ, σε σχέση με τα συμβατικά που όλοι γνωρίζουμε. «Ουρλιάζει» στην κυριολεξία στις υψηλές στροφές, ενώ το εντυπωσιακό του στοιχείο είναι το πυρωμένο turbo και οι απολήξεις της εξάτμισης, οι οποίες παίρνουν ένα βαθύ κόκκινο χρώμα.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η ιπποδύναμη αγγίζει τους 410 ίππους και οι στροφές του ανεβαίνουν έως τις 6.500 σ.α.λ. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, το υδρογόνο είναι πολύ αντιδραστικό μόριο και… αρέσκεται να πιάνει φωτιά σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Ο κίνδυνος προανάφλεξης είναι υψηλός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Nilton Dinaz, ο επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας που εμφανίζεται στο video, εξηγεί πως η διαδικασία καύσης θα πρέπει να μετριαστεί, διότι καίγεται ιδιαίτερα γρήγορα. Γι’ αυτό και γίνεται έγχυση νερού. Η υψηλή πίεση είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των κινητήρων υδρογόνου και κατασκευαστικά θα πρέπει να αντέχει χωρίς να εκραγεί, ενώ η πολλαπλή εισαγωγής είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να λειτουργεί με πολύ πιο στεγνό καύσιμο, συγκριτικά με την κανονική βενζίνη.

Οι δημιουργοί του κινητήρα λένε πως στην επόμενη φάση, θα δοκιμαστεί σε αγωνιστικές συνθήκες μέσα στην πίστα. Και αν όλα πάνε καλά, γιατί να μην τους δούμε στο κοντινό μέλλον να παίρνουν μέρος ακόμα και στο Le Mans.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ