
Κινεζικά μέσα ενημέρωσης σπεύδουν να αντικρούσουν τους ισχυρισμούς του Akio Toyoda, του πρώην προέδρου της Toyota Motor Corporation, ο οποίος είχε δηλώσει ότι κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, ένα ηλεκτρικό όχημα επιβαρύνει το περιβάλλον όσο τρία υβριδικά μαζί.
Ο Akio Toyoda δεν έκρυψε ποτέ τον σκεπτικισμό του απέναντι στην επιβαλλόμενη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης ως λύση για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής ρύπανσης στον τομέα των μεταφορών.
Πριν από λίγες ημέρες είχε δηλώσει μάλιστα πως οι συνολικές εκπομπές ρύπων που παράγονται στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού ισοδυναμούν με το αντίστοιχο άθροισμα τριών υβριδικών μοντέλων μαζί.
BUY NOW

Ο Akio Toyoda επισήμανε πως είναι δύσκολο να κατασκευαστεί μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία που να πληρούν τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα, καθώς η κατασκευή και η χρήση τους θα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία εξακολουθεί -σε χώρες όπως η Ιαπωνία- να προέρχεται κυρίως από ορυκτά καύσιμα.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η δήλωση του Toyoda προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Ειδησεογραφικά μέσα στην Κίνα παρέθεσαν μία επιστημονική έρευνα από το πανεπιστήμιο Tsinghua της Κίνας που ισχυρίζεται πως κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα παράγουν 20-30% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εξόρυξης άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ιστοσελίδα αναφέρεται επίσης σε μελέτη του 2022 του περιοδικού Nature, η οποία σημειώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά την παραγωγή τους -11 έως 14 τόνους- σε σύγκριση με τα οχήματα με θερμικό κινητήρα -6 έως 9 τόνους-, ακόμη και αν το κινητήριο σύνολο των τελευταίων είναι υβριδικό.
Ωστόσο σύμφωνα με αυτή την έρευνα, τα ηλεκτρικά οχήματα κάνουν περιβαλλοντική «απόσβεση» έπειτα από 31.000 έως 45.000 χιλιόμετρα χρήσης. Δηλαδή μόνο μετά από αυτό το χιλιομετρικό όριο, το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται μικρότερο από εκείνο των υβριδικών μοντέλων.

Τέλος, κινεζικά μέσα ενημέρωσης σημειώνουν πως παρά τον σκεπτικισμό του Akio Toyoda, η Toyota συνεχίζει να επενδύει στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κινεζικές εταιρείες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το bZ5, το νέο ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής εταιρείας.