Προβλήματα στους εκτελωνισμούς των αυτοκινήτων: Το αποκλειστικό θέμα του carandmotor.gr έφτασε στη Βουλή
Στη Βουλή των Ελλήνων έφτασε το θέμα του carandmotor.gr, σύμφωνα με το οποίο καταγράφονται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Ο λόγος, όπως είχε αποκαλύψει το carandmotor.gr, εστιάζεται στην μετατροπή των Τελωνείων σε Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα (ΤΕΚ) τα οποία αντί τελικά να διευκολύνουν τις διαδικασίες, έχουν προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και σε όλα τα εισαγόμενα προϊόντα.
Ειδικά όμως για τα αυτοκίνητα, οι υποψήφιοι αγοραστές εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραδόσεις φοβούνται ότι έχουν πέσει θύματα απάτης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις μέχρι και ακυρώσεις παραγγελιών!
BUY NOW
Υπό αυτό το πρίσμα και εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν εντοπιστεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Πάρις Κουκουλόπουλος και υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Οικονομικών κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή στην οποία γίνεται μνεία και σε σχετικό ρεπορτάζ του carandmotor.gr σχετικά με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα που εντοπίζονται στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων και άλλων προϊόντων.
Ακολουθεί μέρος του κειμένου της Ερώτησης που κατέθεσε στη ο Βουλή ο κ. Πάρις Κουκουλόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Πιερρακάκη:
«Ενάμιση μήνα μετά την ψήφιση του νέου Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Φ.Ε.Κ. Α’ 134), με την παρούσα Ερώτηση επανέρχομαι στα προβλήματα των Τελωνειακών Υπηρεσιών, καθώς η κατάσταση φαίνεται ότι συνεχώς επιδεινώνεται ιδίως όσον αφορά τις χρονικές καθυστερήσεις.
Η υφιστάμενη κατάσταση, με έμφαση ειδικά στον τομέα των αυτοκινήτων, αποτυπώνεται γλαφυρά στο 15.9.2025 ρεπορτάζ της ιστοσελίδας carandmotor.gr με θέμα: “Τεράστιες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων -Τι έχει συμβεί;”. Εκεί αναλύονται οι πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και εντάσεις μεταξύ εισαγωγέων αυτοκινήτων, εκτελωνιστών και τελωνειακών υπαλλήλων. Αναφέρεται ότι οι καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς, κυρίως εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών, μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τους δύο μήνες, με εμπόρους να βρίσκονται αντιμέτωποι με χρεοκοπία, καθώς η ρευστότητα στα καταστήματά τους έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό εξαιτίας των καθυστερήσεων, ενώ την ίδια στιγμή τα πάγια έξοδα τρέχουν χωρίς να υπάρχουν έσοδα. Όπως επισημαίνεται, η κατάσταση των ΤΕΚ δεν απασχολεί μόνο τον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και τον κλάδο των πολυκαταστημάτων, καθώς τα προϊόντα τους -μερικά εκ των οποίων είναι εποχιακά- κινδυνεύουν να εκτελωνιστούν μετά το τέλος της εποχής τους!
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει για την επίλυση των δυσλειτουργιών και καθυστερήσεων στις Τελωνειακές Υπηρεσίες, που αναλυτικά περιγράφονται από Φορείς και ρεπορτάζ;
2) Γιατί οι ανωτέρω πρωτοβουλίες σας δεν τελεσφόρησαν και η κατάσταση -βάσει των περιγραφών- συνεχώς επιδεινώνεται;
3) Ποια είναι τα ακριβή αριθμητικά δεδομένα ως προς τους χρόνους ολοκλήρωσης των τελωνειακών διαδικασιών, πριν και μετά την έναρξη λειτουργίας της οργανωτικής δομής των “Τελωνειακών Ελεγκτικών Κέντρων” (ΤΕΚ);»
4) Σε ποιες νέες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για την εξομάλυνση της κατάστασης, την επίλυση των δυσλειτουργιών, το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων και τη θωράκιση του εμπορίου και της επιχειρηματικότητας, προφανώς πάντοτε με προτεραιότητα την πλήρη διαφάνεια του τελωνειακού ελέγχου;»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ