To λάθος που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί με τα ελαστικά του αυτοκινήτου - Πώς το αποφεύγεις

Το λάθος που κάνουμε με τα ελαστικά και μπορεί να φάμε κλήση 2023

Ως τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα τα ελαστικά έχουν την μεγαλύτερη συνεισφορά στην οδική ασφάλεια και γι' αυτό πρέπει να αποφεύγουμε όλα τα σχετικά λάθη.

Όταν τα ελαστικά βρίσκονται σε καλή κατάσταση και «απολαμβάνουν» τη δέουσα προσοχή από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου τότε ανάλογα υψηλά είναι και τα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν σε κάθε συνθήκη οδήγησης.

Τα λάθη αναφορικά με τη χρήση και την περιοδική περιποίηση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου είναι συχνά και συγκεκριμένα και παρατηρούνται στην πλειοψηφία των οδηγών ανεξάρτητα μάλιστα από το επίπεδο εμπειρίας τους. Ίσως το λάθος που ξεχωρίζει και μπορεί να μας βάλει σε μπελάδες με περισσότερους από έναν τρόπους είναι η οδήγηση με ελαστικά που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όποιον λόγο και αν γίνεται αυτό, το να οδηγούμε χρησιμοποιώντας πολύ φθαρμένα ελαστικά είναι κάτι εξαιρετικά επικίνδυνο ανεξάρτητα από τις συνθήκες και το περιβάλλον οδήγησης. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει και σχετικός νόμος που απαγορεύει τη χρήση ελαστικών, στα οποία το πέλμα έχει φθαρεί πολύ.

Στην Ελλάδα, αλλά και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, το ελάχιστο νόμιμο βάθος πέλματος για τα ελαστικά των επιβατικών αυτοκινήτων έχει οριστεί στο 1,6 χιλιοστό. Κάτω από αυτό το βάθος ο οδηγός του αυτοκινήτου κινδυνεύει με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ σε περίπτωση ελέγχου -στα φορτηγά και τα λεωφορεία το πρόστιμο επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τα φθαρμένα ελαστικά, με πέλμα κάτω από 1,6 χιλιοστό, θα στοιχίσουν στον κάτοχο του οχήματος και έναν επανέλεγχο στο ΚΤΕΟ -εκτός από την αντικατάστασή τους- με το κόστος στην προκειμένη περίπτωση να βρίσκεται μεταξύ 3-6 ευρώ.

Βέβαια με τόσο φθαρμένα ελαστικά, το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να απασχολεί έναν οδηγό είναι το πρόστιμο και ο επανέλεγχος στο ΚΤΕΟ τη στιγμή που στην κορυφή των προτεραιοτήτων του πρέπει να βρίσκεται η άμεση αντικατάστασή τους.

Για να μάθετε και εσείς γρήγορα και εύκολα αν τα ελαστικά σας χρειάζονται αντικατάσταση, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αφιερώσετε 30 δευτερόλεπτα για να ελέγξετε την κατάστασή τους.

Κάθε ελαστικό φέρει στο πέλμα του, ανάμεσα στα αυλάκια, κάθετες γραμμές προς αυτά, οι οποίες ονομάζονται δείκτες φθοράς. Αν το πέλμα του ελαστικού έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που αυτές οι γραμμές είναι στην ίδια ευθεία με το πέλμα, τότε η ώρα για να αντικαταστήσετε τα ελαστικά σας έχει… περάσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευαστές ελαστικών συνιστούν η αλλαγή στα ελαστικά να γίνεται πολύ νωρίτερα από το ελάχιστο όριο που επιτρέπεται από το νόμο περίπου όταν το πέλμα του ελαστικού έχει ελάχιστο βάθος περίπου τρία χιλιοστά. Κάτω από το όριο μειώνεται σημαντικά η δυνατότητα του ελαστικού να απομακρύνει το νερό από το οδόστρωμα.

Για να δείτε αν τα ελαστικά σας έχουν φτάσει σε αυτό το βάθος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλά ένα νόμισμα του ενός ευρώ. Τοποθετώντας το νόμισμα ανάμεσα στις αυλακώσεις του ελαστικού και κοιτάζοντάς το από τα πλάγια δεν θα πρέπει να φαίνεται το «χρυσό» περιφερειακό τμήμα του.

Αν οι δείκτες φθοράς του ελαστικού βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το πέλμα τότε τα ελαστικά πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα
Αν οι δείκτες φθοράς του ελαστικού βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το πέλμα τότε τα ελαστικά πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα

Κατά τον έλεγχο του βάθος του ελαστικού πρέπει να προσέξετε επίσης αν υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα, αν έχουν παρουσιαστεί σκασίματα, στο πέλμα ή στον ώμο και αν υπάρχουν εξογκώματα. Η παρουσία αυτών των σημαδιών μας δείχνει επίσης ότι έχει έρθει η ώρα να αντικαταστήσουμε τα ελαστικά μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να παρατείνουμε, τη διάρκεια ζωής του ελαστικού μας στο μέγιστο, πρέπει να ελέγχουμε τακτικά την πίεση του αέρα (κάθε δύο εβδομάδες), σύμφωνα με αυτά που προτείνει ο εκάστοτε κατασκευαστής του αυτοκινήτου, κάτι που εξασφαλίσει επίσης, μειωμένη κατανάλωση και το μέγιστο δυνατό επίπεδο πρόσφυσης σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ