
Τα καθαρά μοντέλα δυστυχώς συχνά απογοητεύουν όταν επιστρέφουν στα χέρια των αντιπροσώπων που τα φέρνουν στο δρόμο.
Ορισμένες τράπεζες που προσφέρουν χρηματοδότηση leasing για ηλεκτρικά οχήματα βλέπουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα να μειώνονται εξαιτίας των ζημιών που προκύπτουν από τη χρηματοδότηση αυτοκινήτων.
Μήπως εν τέλει οι κατασκευαστές πούλησαν λίγο υπερβολικά το όνειρο όταν το ηλεκτρικό όχημα άρχισε πραγματικά να απογειώνεται, λίγο πριν από την Covid; Σε κάθε περίπτωση, ορισμένες μεγάλες εταιρείες το πίστεψαν και δεν δίστασαν να συμμετάσχουν μαζικά στη χρηματοδότηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
BUY NOW

Γεμάτα υποσχέσεις, ιδίως από άποψη κόστους χρήσης καθώς μία πλήρης φόρτιση είναι σημαντικά φθηνότερη από την αμόλυβδη βενζίνη (αν το φορτίζει κανείς κυρίως στο σπίτι).
Ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δυστυχώς συχνά απογοητεύουν όταν επιστρέφουν στα χέρια των αντιπροσώπων που τα φέρνουν στο δρόμο.
Οι περίφημες αποδόσεις της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι στην πραγματικότητα πολύ ακριβές για ορισμένες τράπεζες, οι οποίες έχουν κάνει τη χρηματοδοτική μίσθωση το χόμπι τους.
Η BNP Paribas είναι μία από αυτές και, παρόλο που η τράπεζα έχει δημοσιεύσει αξιόλογα αποτελέσματα για το 2024, δεν θα ξεχάσει ότι η χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια πολύπλοκη επιχείρηση.

Πολύς χρόνος για μεταπώληση
Τα συνολικά αποτελέσματα της BNP Paribas δείχνουν πτώση 4,9% στα αποτελέσματα της θυγατρικής της Arval & Leasing Solutions, κυρίως λόγω του «επιπτώσεων της ομαλοποίησης των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων» , όπως διευκρινίζει η τράπεζα.
Στο Βέλγιο, το εθνικό παράρτημα της BNP Paris κατέγραψε αρνητικό αποτέλεσμα, κυρίως λόγω του προβλήματος των υπολειμματικών αξιών των ηλεκτρικών οχημάτων.
Και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αν κοιτάξετε μερικά ιδιαίτερα επιθετικά μισθώματα. Αυτό που μου έρχεται συχνά στο μυαλό δεν είναι άλλο από τη μίσθωση της BMW iX1 για λιγότερο από 400 ευρώ/μήνα σε έκδοση M χωρίς καμία προκαταβολή, μετά την αφαίρεση του ελάχιστου μπόνους. Ένα σχεδόν μηδαμινό ποσό, ενώ άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της είναι σημαντικά πιο ακριβά.

Θα αυξηθούν τα μισθώματα;
Σίγουρα, η μίσθωση ιστορικά ήταν πιο ελκυστική για τις premium μάρκες λόγω της χαμηλότερης έκπτωσης, αλλά οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί θα μπορούσαν να έχουν εκπλήξεις τα επόμενα χρόνια εάν η αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων δεν σταθεροποιηθεί σε καλύτερα επίπεδα. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία και τα μοντέλα, από το ένα έτος στο άλλο, γεγονός που καθιστά τις υπολειμματικές αξίες πολύ πιο αβέβαιες. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μεταπωλούνται πάντα πολύ γρήγορα.
Η άμεση συνέπεια αυτού του δυσμενούς πλαισίου για τους χρηματοδοτικούς οργανισμούς θα πρέπει να είναι η σταδιακή αύξηση των μισθωμάτων μεσοπρόθεσμα για την αντιστάθμιση του μεγαλύτερου κινδύνου. Και σχεδόν όλοι θα επηρεαστούν τότε από αυτόν τον πληθωρισμό.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ