
Έναν καταιγισμό νέων μοντέλων, συγκεκριμένα 19 με θερμικούς κινητήρες και 17 ηλεκτρικά, ετοιμάζει η Mercedes μέχρι το 2027 - εγκαταλείποντας τον καμπυλόμορφο σχεδιασμό της οικογένειας EQ.
Η εταιρεία της Στουτγάρδης, διαπιστώνοντας τη βραδύτητα στις πωλήσεις των ηλεκτρικών, επενδύει και πάλι στους θερμικούς κινητήρες για να καλύψει τη μείωση των κερδών που αναμένει φέτος - και παράλληλα σκοπεύει μέσα στην προσεχή διετία να μειώσει τα κόστη παραγωγής κατά 10%, ώστε να μην κλείσει κανένα από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία.

Τα κέρδη του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Mercedes μειώθηκαν κατά 39% (στα 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ) κατά τη διάρκεια της δύσκολης χρονιάς του 2024 και η εταιρεία αναμένει ότι το 2025 θα είναι ακόμη πιο δύσκολο.
BUY NOW
Οι εξελίξεις αυτές αναστρέφουν την αρχική στρατηγική της γερμανικής εταιρείας, που προέβλεπε τη μετάβαση σε αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα το 2030. Έτσι, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα λανσάρει μέχρι το 2027 θα έχουν θερμικό κινητήρα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Μια ακόμη σημαντική αλλαγή που αποφάσισε η εταιρεία είναι ότι πλέον δεν θα υπάρχει ουσιαστική σχεδιαστική διαφοροποίηση μεταξύ των θερμικών και των ηλεκτρικών της μοντέλων, ακόμη και στα κορυφαία οχήματα που θα βασίζονται σε διαφορετικές πλατφόρμες.
Η καμπυλόμορφη EQS, “αυγοειδής” κατά πολλούς, δεν έφερε στη Mercedes τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και, έχοντας μάθει από αυτό το λάθος, τα μελλοντικά ηλεκτρικά θα μοιάζουν αισθητικά με τα αντίστοιχα θερμικά αδέρφια τους.

Οι νέες Mercedes που θα λανσαριστούν φέτος, λοιπόν, ξεκινούν με τη νέα CLA, η οποία θα διατίθεται τόσο σε έκδοση με θερμικό κινητήρα όσο και σε ηλεκτρική, με παρόμοιες τιμές.
Η νέα γενιά της CLA θα αποτελέσει τη βάση για μια οικογένεια μοντέλων σε διάφορους τύπους αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των SUV και station wagon. Έρχονται επίσης τα αμιγώς ηλεκτρικά GLC και C-Class, ενώ η Mercedes επιβεβαίωσε ότι εργάζεται και πάνω σε μια ηλεκτρική E-Class για να ανταγωνιστεί τη BMW i5.

Στην πλευρά των θερμικών κινητήρων, η εταιρεία θα παρουσιάσει σύντομα μια ανανεωμένη S-Class και δηλώνει ότι κινητήρες από τέσσερις έως οκτώ κυλίνδρους θα παραμείνουν διαθέσιμοι στη γκάμα, συμμορφούμενοι με τα πρότυπα εκπομπών Euro 7. Επιπλέον, θα διατηρηθεί και ο θρυλικός V12 κινητήρας για τις κορυφαίες λιμουζίνες της.